"מיכון – צו השעה; זה הרבה מעבר לייעול וחיסכון"

"תמצות הבעיות המחשוביות בארגונים מסתכם במילה אחת: מורכבות, והמענה לאתגר זה הוא במיכון חוצה ארגון", אמר הארלי דייוויס, סגן נשיא עולמי לתחום המיכון ביבמ

הארלי דייוויס, סגן נשיא עולמי לתחום המיכון ביבמ.

"ארגונים נמצאים כיום במצב ייחודי: מערכות ה-IT שלהם מגוונות ורבות, כשכל אחת מהן היא פרי פיתוח של ספקית מחשוב אחרת ועונה לבעיה אחרת, כי קשה למצוא פתרון מחשוב אחד שעונה על כלל האתגרים. בנוסף, המערכות הן ישנות וגם חדשות, מה שמקשה על האינטגרציה ביניהן. לארגונים יש יותר מאשר דטה סנטר אחד, ומערכי המחשוב שלהם עובדים בתצורה היברידית. עוד נדרש לטפל בניהול הרובד האפליקטיבי ולחבר את כלל היישומים לכלל היצע השירותים, באופן מוכלל. תמצות הבעיות מסתכם במילה אחת: מורכבות, והמענה לאתגר זה הוא במיכון חוצה ארגון", כך אמר הארלי דייוויס, סגן נשיא עולמי לתחום המיכון ביבמ.

דייוויס השתתף בוועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים, שנערכה בתחילת השבוע במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,500 איש. את האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחתה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12.

שלוש שכבות של אתגרים

בראיון לאנשים ומחשבים אמר דייוויס כי "המורכבות נמצאת בכל רמה – מניהול ה-IT ועד לניהול האפליקציות. אנחנו מחלקים את האתגרים לשלוש שכבות. הראשונה הרמה ה-'נמוכה', נמצאת בתשתיות. שם האתגר הוא ביכולת הניטור של בעיות, לצד היכולת לחזות תקלות ובעיות בטרם הן קורות".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "המענה שלנו ברמת התשתיות הוא בעזרת כלי AIOps ופתרונות מיכון. אינסטנה מספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ולנראות ביצועי האפליקציות, ולנראות של מערכות ניטור ה-IT. זו משולבת ב-IBM Cloud Pak עבור AIOps, לאוטומציה של פעולות IT באמצעות בינה מלאכותית. עוד אנחנו מציעים את טורבונומיק, להבטחת ביצועי יישומים באמצעות בינה מלאכותית, לניהול משאבי יישומים (ARM) ולניהול ביצועי רשתות (NPM). כך, ארגונים מקבלים יכולות תצפית וניהול מלאים של אפליקציות, כדי להבטיח ביצועים ולמזער עלויות באמצעות בינה מלאכותית".

"בשכבת האינטגרציה", אמר, "אנחנו מסייעים לארגונים לשלוח נתונים בין האפליקציות ולשלוט על כל הממשקים בהתייחס להקשרים. זה נעשה, בין השאר, עם כלי תיווך ושינוע מידע, באמצעות שירותים דוגמת API Connect ו-MQ".

דיוויס ציין כי "בשכבה העסקית, אנחנו מסייעים לארגונים לתמוך במענה לשינוי בדרישות העסקיות. זו שכבה מאתגרת, בשל הצורך בהבנת התהליכים שיש בארגון, כדי לדעת היכן ומה למכן. אנחנו מסייעים לארגונים לנתח את היסטוריית הרשומות, על מנת לבנות מחדש תהליך שמונע על ידי מידע, לדעת היכן יש בעיות, כיצד תהליכים מתממשים".

"על כל אלה", אמר, "אנחנו מוסיפים כלי RPA, לטובת מיכון משימות ותהליכים, והפחתת העומס על עבודת בני אנוש. זה קול (Cool), מהיר וגמיש, ולא דורש תמיכה של מפתחים. זה משולב עם כריית מידע אודות התהליכים וניתוח שלהם, כדי שהרובוט יאיץ את התהליכים, שפעמים רבות חוצים מחלקות ויחידות שונות בארגון".

כמה ירוויחו ארגונים מהתייעלות באמצעות AI והיפר אוטומציה?

דייוויס ציטט מחקר שערך מכון המחקר הכלכלי של יבמ, "שבדק כמה ירוויחו ארגונים מהתייעלות באמצעות AI והיפר אוטומציה. המנהלים שהשיבו למחקר העריכו שזה יביא לחיסכון של עלויות עבודה בהיקף של 134 מיליארד דולר בשנה".

לדבריו, "התועלות משילוב של AI והיפר אוטומציה בתהליכים העסקיים והארגוניים באות לידי ביטוי בשתי רמות: האחת היא צמצום עלויות שמניב חיסכון בעבודת אנוש, אבל התועלת השנייה חשובה יותר: הטמעת מערכת מיכון לרוחב הארגון מניבה הצעות ערך, תוך התייחסות לשינוי דרישות השוק, חיזוי בעיות וחיזוי האופן שבו הוא יפעל בעתיד. משמע, לא מדובר רק במיכון העבודה – אלא ביכולת לביצוע שינויים עסקיים, בלי צורך בפיתוח".

"כך", אמר, "בסוף 2021 סייענו למשרד הבריאות בישראל בהטמעת המערכות שלנו לטובת מיטוב כל הבדיקות הסרולוגיות של הקורונה וניתוח תובנות על זנים חדשים שמגיעים לכאן. כך, הטיפול הרפואי התייעל והשתפר".

דיוויס סיכם באומרו כי "אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים יכולות אוטומציה המופעלות על ידי בינה מלאכותית, שמשתרעות מ-AIOps – השימוש ב-AI לאוטומציה של פעולות IT – ועד לתצפית על יישומים ותשתיות. אוטומציה שמופעלת באמצעות בינה מלאכותית הפכה לבלתי נמנעת, והיא עוזרת להפוך את כל העבודות הממוקדות במידע לפרודוקטיביות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים