בית המשפט נעתר לבקשה לצרף שישה עובדים נוספים לתביעת עובדי הקוסט פלוס נגד המדינה

התובעים דורשים להכיר בהם כעובדי מדינה, כמו יתר העובדים במשרדים שבהם הם מועסקים ● בכך מגיע מספר התובעים ל-128 ● במקביל, מתנהלים בימים אלה מגעים בין התובעים, הן במסגרת הליך הגישור שבית המשפט כפה עליהם והן במשא ומתן בין ההסתדרות למשרד האוצר

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את בקשתם של עובדי הקוסט פלוס בממשלה לצרף לתביעה המקורית שלהם נגד המדינה שישה עובדים נוספים. בדיון שנערך בפני נשיאת בית הדין, דיתה פרוז'ינין, התנגדו נציגי המדינה ויתר הנתבעים לצירוף, אולם השופטת הכריעה שמאחר שטרם הוגש כתב הגנה בתיק, לא ייגרם שום נזק אם הם יצורפו.

בסך הכול, עומד מספר העובדים שהגישו תביעה נגד המדינה על 128. התביעה הוגשה במאי אשתקד, בעקבות התאגדות של העובדים המועסקים מזה שנים כעובדי מיחשוב בממשלה על ידי 10 חברות כוח אדם ואינטרגציה, על בסיס קוסט פלוס. העובדים דרשו להכיר בהם כעובדי מדינה לכל דבר ולתת להם זכויות ותנאים בדיוק כמו יתר עובדי המדינה במשרדים שבהם הם עובדים.

לאנשים ומחשבים נודע, כי בימים אלה מתקיימים מגעים בין הצדדים בשני ערוצים: משא ומתן לגישור, כאשר בחודש הבא אמורים הצדדים להופיע בפני השופטת ולדווח לה על התקדמות המגעים; ומגעים בין אריאל יעקבי, יושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, המייצג את עובדי הקוסט פלוס, ועו"ד אבי ניסן, יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, לבין בכירים במשרד האוצר, בהם הממונה על השכר, אילן לוין.

גורמים המקורבים למשא ומתן אומרים, כי יש גורמים באוצר שמוכנים לשקול צירוף העובדים למצבת כוח האדם של עובדי המדינה, כפי שדורשת ההסתדרות, אולם באגף החשב הכללי מתנגדים לכך. יצוין, כי השופטת פרוז'ינין אמרה בתחילת הדיונים שאם הליך הגישור לא ימוצה, היא עלולה לקבל החלטה שלא תהיה לרוחם של אנשי האוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים