מנכ"ל רשות החדשנות: "אין משבר בהיי-טק"

"מדובר במשבר כלכלי בעולם, שישפיע בטווח הקצר על גיוסי ההיי-טק הישראלי - אבל המצב לא מטריד", אמר דרור בין, מנכ"ל הרשות, בוועידה לקיום ה-IT והעסקים מבית אנשים ומחשבים

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

האם יש משבר בהיי-טק הישראלי? מומחים רבים אומרים שכן. לעומתם, דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות – אחד הגופים הממשלתיים הבולטים שעוסקים בענף  – כופר בכך: "אינני חושב שיש משבר בהיי-טק הישראלי. המדובר במשבר כלכלי בעולם, שמורכב משילוב של כמה אירועים: האינפלציה, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ומאבק הסחר בין סין וארצות הברית. כל אלה ישפיעו בטווח הקצר על גיוסי ההיי-טק, אבל מבחינתי, המצב לא מטריד".

בין דיבר בוועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיימה היום (א') במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון. בוועידה השתתפו יותר מ-1,500 איש. בין נטל חלק בפאנל שעסק באתגרי החדשנות של ישראל, בהנחייתה של דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12 (שאף הייתה מנחת הכנס באופן כללי).

לדברי בין, "אנחנו עוקבים אחרי הפעילות של מרכזי החדשנות בעולם. מדינות רבות למדו מהפלא הישראלי. הן 'העתיקו' לא מעט ממה שקורה בארץ, ברמה הממשלתית ובתעשייה, ובדרך זו הצליחו לצמצם את הפערים בינינו לבינן בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות. כך, במקומות רבים בעולם קמים יותר סטארט-אפים מאשר בעבר. לכן, מה שנדרש ממדינת ישראל הוא לחשוב כיצד לפעול להמשך ההובלה שלה בעולם הטכנולוגי".

"לאחר שעשינו כברת דרך בעולמות ההיי-טק, ה-ICT – פעילות שהביאה לגידול בתחומים אלה, עלינו להיערך לקראת הטכנולוגיות הפורצות הבאות – בתחומי האקלים והבריאות. שם עלינו להשקיע, אלה תחומים שאין בהם הרבה השקעות ונדרשת השקעה גדולה בהן, במו"פ מבוסס במימון ממשלתי", אמר בין. הוא ציין כי "יש להודות שישראל לא נמצאת במקום טוב: אף שמשקיעים הרבה בתחום המו"פ במדינה, הרי שהנתח של הממשלה בהשקעה זו הוא קטן ביותר אל מול מדינות אחרות – בהיבט של אחוז ההשקעה במו"פ מתוך כלל התל"ג".

"אני מחכה בכיליון עיניים להקמתה של הממשלה הבאה", סיכם בין, "על מנת שנוכל להביא לכלל מימוש את השינוי המיוחל. עלינו לפעול רבות להגדלת היקף האנשים המקבלים הכשרה טכנולוגית. אני מאמין שלטווחים הבינוני והארוך, המחסור בכוח אדם יישאר. עלינו לייצר חיבורים טובים יותר בין כלל הגורמים המופקדים על התחום – מגזרי החינוך, הצבא, הממשלה והאקדמיה, כדי שנוכל להנפיק כוח אדם מספיק לתעשייה. בתחרות מול העולם, המאבק הוא לא רק על ידע, רעיונות וסטארט-אפים, אלא גם על כוח אדם. בעוד שישראל 'מייצרת' מדי שנה כ-5,000 אנשי תוכנה ומהנדסים, הרי שבהודו הנתון השנתי עומד על כ-200 אלף איש. עלינו להביא אנשי מקצוע מבחוץ, נדרש לייבא מוחות מהעולם – על מנת לצמוח".

פרופ' רוני גמזו, מנכ''ל בית החולים איכילוב.

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב. צילום: ניב קנטור

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, דיבר אף הוא בפאנל. פרופ' גמזו אמר כי "המדינה והתעשייה עשו רבות בעולמות ה-ICT, הסייבר והפינטק. כעת יש להקדיש מאמצים לראשי החץ הבאים, ובהם עולם הרפואה הדיגיטלית. יש להשקיע בתבונה בתחום, כדי להשיג בו מובילות". הוא ציין כי "הבסיס להצלחה בתחום הבריאות הדיגיטלית הוא נתונים. יש לנו דטה, יש לנו כוח אדם, ולכן, העשור הקרוב יקבע מי יוביל את העולם הזה".

לסיכום אמר פרופ' גמזו ש-"כדי להצליח בתחום, כמו שהצלחנו בסייבר, נדרשת הנהגה שנרתמת לעניין. נדרשים שר ומנכ"ל שיובילו את התחום. יצרנו אקו-סיסטם עם קרנות השקעות. יחד עם הטמעה מסיבית של בינה מלאכותית לעולם הבריאות הדיגיטלית, כולם יוכלו ליהנות מפירות ההשקעה ולהוביל את התעשייה. אנחנו משקיעים במהנדסים טכנולוגיים. הייתי רוצה שיותר אנשי דטה ובינה מלאכותית ייכנסו לתחום. זו ההזדמנות שלנו להוביל את עולם הרפואה החדש – עם דטה, אנשי דטה, בינה מלאכותית, לימוד מכונה ולימוד מעמיק. כל אלה יהוו המפתח להצלחה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    מר דרור בין הוא הדמות הבולטת של הממשלה בנושא השקעות מו"פ. הערתו לגבי המצב בתחום השקעות נראית כתלושה מן המציאות. כאשר אדם במעמדו לא מתייחס לעובדות בשטח, דבריו נתפסים כרצון לפזר אופטימיות כדי לא להבריח את המשקיעים, בעיקר משקיעי החוץ. טוב יעשה אם יפנה את כשרונו ומאמציו להגדלה משמעותית של הנתח הממשלתי בהשקעות בתחום. ההיי-טק הישראלי הוא אחד הקטרים של המשק הישראלי (השני הוא הנדל"ן). הוא הקטר החיובי ששואב אלינו השקעות חוץ ומחזק את מעמדנו בעולם.

  2. אנונימי

    משפט מתנשא וזחוח ממי שאמור להוביל רוח גבית לענף שתורם כל כך הרבה למדינה ובשאיפה ימשיך למרות המהמורות הקרנות חגגו בשנים האחרונות וגם הרבה סטארטאפים ייצרו שווי דמיוני, כל עוד היו קונים למחיר מנופח זה עבד .. אבל האם על זה בונים תעשיה? האם החברות עומדות ביעדים? האם הן קרובות לאיזון תפעולי? עלות העובדים גבוהה מאוד, אין עדיין עודף כח אדם ,מי שאין לו קופה גדולה מתקרב במהירות לנפילה כואבת . האם אין משבר? האם משבר זה ירידת שכר ועודף כח אדם פנוי? משבר זה ירידה חדה בפתיחת חברות חדשות, זה סגירה של חברות רבות, וזה ירידה חדה בהכנסות הענף בכלל ובטח במיקוד של חברות הזנק רון, המשבר כאן!! והוא מתקדם כמו צונאמי במהירות רבה ותפקידך זה לעשות ככל יכולתך למזער את הנזק בטווח המיידי אחרת בעוד 2-3 שדברים ירגעו יקח עוד 2-3 שנים נוספות לחזור למה שהיה, משבר כלכלי מתעצם בעולם, אינפלציה, שינויים מהירים וחדים בשערי מטבע, בעיות אספקה ועצירה/דחייה של פרוייקטים מתורגמים למשבר הייטק מקווה שהתפיסה תשתנה ומהר ש צונאמי פוגע בחוף הוא הורס באכזריות גם דברים שנראו יציבים מאוד

  3. יניב

    הלוואי שכנסים כאלה יהיו מוקלטים לצפייה לאנשים שאינם יכולים להיות נוכחים

    1. אבי

      באמת חבל, הקלטת הכנס הייתה מביאה ים של תגובות מאנשים שונים מתחומים שונים שאולי הייתה מאירה את עיניהם של המשתתפים כולל דרור.

אירועים קרובים