למרות המשבר: אופן ווב גייסה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר
החברה, שמבקשת "להילחם בשיח הרעיל ברשת", גייסה עד כה קרוב ל-400 מיליון דולר ● קרן אינסייט פרטנרס לא הובילה הפעם את סבב הגיוס
הבון טון בשיח בענף בחודשים האחרונים הוא שיש משבר, משקיעים שמים את כספם בהיי-טק הישראלי הרבה פחות מהמספרים המזהירים של השנים הקודמות, וחברות מפטרות או מגייסות פחות עובדים. המקרה של אופן ווב שונה, לפחות כשזה נוגע לגיוס כספים: החברה הודיעה היום (ה') כי השלימה סבב גיוס בסך של 170 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד.
אופן ווב הפכה ליוניקורן לפני כשנה, לאחר שגייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של מעל מיליארד דולר. הסבב הנוכחי, סבב F, הובל על ידי ג'ורג'יאן פרטנרס – ללא אינסייט פרטנרס, מהקרנות היותר בולטות בהשקעות בהיי-טק הישראלי, שיחד עם ג'ורג'יאן הובילה את הסבב הקודם.
החברה מפתחת טכנולוגיה כדי להפוך את השיח ברשת ל-"בריא יותר", כהגדרתה. נראה שהדבר הזה נחוץ במיוחד לאור השיח המקוטב שיש ברשתות החברתיות ובטוקבקים ביום יום, ובפרט בתקופות של בחירות, כמו שאנחנו חווים בימים אלה בישראל ובארצות הברית, ושל מלחמות, דוגמת זו הנוכחית שבין רוסיה לאוקראינה. היא נוסדה ב-2012 על ידי נדב שובל, המנכ"ל, רועי גולדברג, סמנכ"ל התפעול, וישי גרין, שמאז עז אותה. היא מעסיקה 265 עובדים בתל אביב, ניו-יורק, קייב, סן דייגו, קנדה, לונדון ופריז. לצד ג'ורג'יאן ואינסייט פרטנרס, על המשקיעים בה לאורך השנים נמנים הניו-יורק טיימס, סמסונג נקסט, אנטרי קפיטל ועוד. היא גייסה עד 393 מיליון דולר, כולל בסבב הנוכחי.
הפלטפורמה של אופן ווב משרתת מעל 1,000 מוציאים לאור ובעלי אתרים, ומגיעה למעל 100 מיליון משתמשים פעילים בחודש. החברה מסרה כי היא תשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את התפוצה שלה, ולגייס יותר מפרסמים ושותפויות.
פתרון B2B2C
אופן ווב מציעה פתרון B2B2C – כלומר, ממנה אל הלקוחות הארגוניים שלה, ומשם אלינו, המשתמשים. היא משמשת את המוציאים לאור להפעלה ולניהול של משתמשים, צבירה וניהול של נתונים מצד ראשון, וכן ניהול בינה מלאכותית וחוויות חברתיות. על לקוחות הטכנולוגיה שלה ניתן למנות גופי מדיה בולטים כגון ניוז קורפ של רופרט מרדוק והניו-יורק טיימס, שכאמור גם השקיע בה. באופן ווב אומרים כי הפלטפורמה שלה "מעודדת מעורבות אזרחית ויצירת תוכן באיכות גבוהה, תוך מינוף ומונטיזציה של נתוני צד ראשון באמצעות פרסום ניתן להרחבה ובטוח למותג".
שובל אמר כי "ההשקעה בנו מייצגת את הביטחון של המשקיעים במשימה שהצבנו לעצמנו: להילחם ברעילות וליצור מרחבים בריאים ופתוחים יותר לניהול שיח. הפרדיגמה משתנה כעת בגופי המדינה, ויש לנו הזדמנות לשנות את האופן שבו אנשים מתקשרים האחד עם השני במרחבים הווירטואליים, וכן את האופן שבו מוציאים לאור ומפרסמים מקימים ומשמרים מערכות יחסים ארוכות טווח עם הקהלים שלהם".
תגובות
(0)