לראשונה: מודעות פרסום טקסטואליות ב- Google News
המודעות יוצבו בשירות Google News לראשונה מאז שנת 2002, שבה הושקה גרסת הבטה של השירות ● מנכ"ל Google, אריק שמידט, אמר, כי היה שמח אילו הייתה נמצאת דרך להציל את העיתונות המודפסת, אך קשה לו להעלות בדעתו דרך כזו.
ענקית החיפוש Google החלה להציב ביום ד' האחרון מופיעות פרסומות טקסטואליות גם בדפי תוצאות החיפוש בשירות Google News. זאת, לראשונה מאז אפריל 2002, כאשר הושקה לראשונה גרסת הבטה של השירות. מאז לא הוצגו בו פרסומות, למעט פרסומות ששילבו חלק מספקיות החדשות עצמן בסרטוני וידאו שהוצגו במסגרת השירות.
הכנסת הפרסומות לשירות החדשות של Google באה לאחר שבחודש נובמבר האחרון החלה החברה במהלך של הצבת פרסומות בשירותים נוספים: בשירות Google Image Search הוצבו פרסומות טקסטואליות ובאנרים פרסומיים, בשירות Google Finance הוצבו פרסומות טקסטואליות ובשירות יו-טיוב הוחל במתן חסויות לסרטוני וידאו.
"בחודשים האחרונים ערכנו ניסויים במגוון תצורות שונות – דוגמת פרסומות שמשולבות בסרטוני הווידאו של איי.פי, למשל", כתב ג'וש כהן, מנהל מוצר ב-Google, בהודעה שפרסם בבלוג. "מאז ומתמיד התכוונו לערוך שינויים אלה ברגע שנוכל להציע חוויית שימוש נעימה לגולשים, למו"לים ולמפרסמים כאחד, ובכוונתנו להוסיף ולבחון דרכים שיאפשרו להציג פרסומות בצורה שתשרת היטב הן את המשתמשים והן את המו"לים".
היחסים בין חברת Google, ובמיוחד שירות Google News, לבין ענף ההוצאה לאור ידעו הרבה מעלות ומורדות, ולא מעט תביעות משפטיות. ביחס למשבר בענף ההוצאה לאור אמר לא מכבר אריק שמידט, מנכ"ל Google, בראיון שהעניק בחודש האחרון למגזין פורצ'ן, כי היה שמח אילו הייתה נמצאת דרך להציל את העיתונות המודפסת, אך קשה לו להעלות בדעתו דרך כזו. "ניסינו לשכנע את העיתונים להציע מוצרים שישולבו בצורה הדוקה יותר בשירותים שלנו. היינו רוצים לסייע להם להפיק יותר ממאגרי הלקוחות שלהם. הכלים שלנו יכולים להקל עליהם. הייתי שמח אילו היה לי רעיון מבריק יותר, אבל אין לי", אמר שמידט.
במענה לשאלה על הסכם לחלוקת הכנסות עם ספקי החדשות לשירות Google News השיב דובר Google, כי "הפרסומות שיוצגו בשירות תואמות לאלו שמוצגות בתוצאות החיפוש של שירותים אחרים, דוגמת מנוע החיפוש Google Search וחיפוש הספרים Google Book Search. המו"לים יוסיפו ליהנות ממיליוני הגולשים שמפנה Google לאתרים שלהם מדי חודש. במקביל נוסיף לבחון דרכים שיסייעו לשותפים להפיק יותר מהתכנים שבאתרים שלהם ובשירותים של Google".
תגובות
(0)