תוכן שיווקי
לקראת IL Cloud Summit, יום ד', ה-9 בנובמבר, אקספו תל אביב

העתיד כבר כאן – תובנות מפרויקטי ענן מצליחים בעולם

המסע לענן צובר תאוצה בארגונים מובילים בישראל, אך עדיין יש הרבה מה ללמוד מארגונים שכבר עשו את זה בעולם, על בסיס הידע, המומחים והפתרונות של חברות גלובליות כמו דלויט ● המתכון: שילוב בין ענן, דטה וסייבר

25/10/2022 13:05
מירב הכרי, שותפה, מובילת תחום ייעוץ במעבר לענן בדלויט ישראל.

כתבה: מירב הכרי, שותפה, מובילת תחום ייעוץ במעבר לענן בדלויט (Deloitte) ישראל.

ישראל נחשבת בעולם כמובילה טכנולוגית, סטארט-אפ ניישן, וארגונים גלובליים נושאים עיניהם על מנת ללמוד מהמתרחש באקו-סיסטם המקומי. ועם זאת, אימוץ הענן בישראל על ידי ארגוני אנטרפרייז עדיין נמצא בתחילת דרכו. על אף שמרבית הארגונים כבר יישמו פרויקטים נקודתיים בסביבת הענן, בארץ אנחנו מאחרים ב-3-4 שנים במעבר אליו כתפיסה אסטרטגית, שנועדה לשרת את היעדים של הארגון ביחס לעולם. אלא שמצב זה מתחיל להשתנות בשנה האחרונה, הרבה בזכות פרויקט הענן הממשלתי נימבוס. המצב הזה מהווה הזדמנות משמעותית עבור ארגונים בישראל לעשות לימונדה מהלימון: ללמוד איך בונים אסטרטגיית מעבר לענן מצליחה על בסיס הניסיון הגלובלי של ארגונים דומים, וכן לאמץ פתרונות מגזריים, שכבר פותחו ונוסו בעולם, על בסיס פלטפורמות ענן דוגמת גוגל קלאוד (GCP).
מסע מוצלח לענן יבטיח מיקסום התועלות העסקיות והטכנולוגיות לארגון

סקר של דלויט, שבחן מעל 500 חברות במגזרים שונים בארצות הברית, מראה כי יישום מוצלח של הענן מביא לשיפור מובהק בתוצאות העסקיות: 88% מהארגונים דיווחו על גידול בהתייעלות ואג'יליות, 83% דיווחו על הפחתה של סיכונים והתמודדות עם דרישות רגולטוריות, ו-80% – על שיפור בהכנסות כתוצאה מהיכולת לבנות מוצרים ושירותים חדשים בצורה מהירה. עוד מעלה המחקר ש-99% מהארגונים המובילים ביישום פתרונות ענן מבינים שהענן הכרחי לחלוטין, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, בעיקר סביב עולמות הדטה המתקדמים, על מנת להשיג מכפיל כוח בשוק. כמו כן, הוא אבן פינה לאסטרטגיה הדיגיטלית של הארגון, ונדרש על מנת להשיא רווחים לצד שימור מובילות בשוק. המעניין הוא שזה לא בהכרח עניין של רמת ההשקעה של הארגון בענן – אפשר להשיג ערכים משמעותיים גם עם השקעה הדרגתית ומבוקרת, כל עוד מסתכלים עליו כעל טרנספורמציה מלאה ומשנים את תהליכי העבודה בהתאם. לראייה, רק 34% מהארגונים המובילים הוגדרו כ-Top Spenders במסגרת הסקר. כמו כן, ניכרת עלייה צפויה בהשקעות הארגונים בענן כפונקציה של הערך העסקי שיתקבל.

סייבר וענן – ממחסום ליתרון

הסייבר היה במשך שנים רבות המחסום העיקרי של ארגונים באימוץ פתרונות ענן, ואין ספק שהמחסום הזה שוחרר בעקבות פתיחת מרכזי הענן בישראל, כמו זה של גוגל קלאוד, שנחנך ממש באחרונה. פתרונות הסייבר הקיימים כיום בענן מובילים משמעותית מבחינת היכולות, והסקר שלנו הראה ש-82% מהארגונים עברו לפתרונות סייבר בענן והשיגו ערכים משמעותיים. מעבר לזה, 64% מהנשאלים דיווחו על שיפור ביכולת לזהות ולטפל באיומי סייבר באמצעות פתרונות ענן. עוד מעניין שככל שרמת הבשלות של ארגון גבוהה יותר, התועלות שלו מפתרונות ענן בעולמות הסייבר עולה משמעותית: ארגונים מובילים דיווחו על פי 2.3 תועלת לעומת ארגונים בתחילת הדרך.

מגמה משמעותית נוספת שניתן לראות מהסקר היא היישום של פתרונות מגזריים מבוססי ענן. דלויט וגוגל קלאוד משקיעות משאבים עצומים על מנת לפתח פתרונות ייעודיים למגזרים שונים, שישלבו את הידע האסטרטגי, העסקי והטכנולוגי של דלויט עם הטכנולוגיה המובילה של גוגל קלאוד. בכך הם מאפשרים יישום מהיר של הפתרונות ללקוחות. אין ספק שזה יתרון משמעותי לשוק בישראל – אימוץ של פתרונות ייעודיים למגזר שבו הארגון פועל, לאתגרים האסטרטגיים שלו, שכבר פותחו ויושמו בארגונים מובילים מביא להשגת אותם יעדים בצורה מהירה ובאופן משמעותי. אין טעם להמציא את הגלגל, יש כאן יתרון גדול שהענן מביא אתו, וארגונים שישכילו לאמץ את הפתרונות האלה – יובילו את השוק. לכן, אנחנו, בדלויט ישראל, עובדים בשיתוף פעולה מלא עם דלויט העולמית (שזכתה בפתרון התעשייה של השנה – Industry Solution of The Year – של גוגל קלאוד ל-2021) על מנת לזהות את הפתרונות המובילים, בדגש על עולמות הדטה המתקדמים, שפותחו ברחבי העולם – ולהביא אותם לישראל. אין ספק שהדרך שעוד עומדת בפנינו הולכת להיות מרתקת.

דטה, ענן וסייבר – השילוש הקדוש של הארגונים

יישום האסטרטגיה הארגונית והדיגיטלית מבוסס על השילוש הקדוש הבא: עולמות הדטה, שמאפשרים יכולת ניתוח, חיזוי וקבלת החלטות טובה יותר, הענן כמאפשר מרכזי של יישום פתרונות דיגיטליים ופתרונות דטה מתקדמים בצורה מהירה, ופתרונות סייבר, שמבטיחים את הגנת הארגון מפני האיומים המשתנים. את השילוש הזה ניתן לראות בצורה ברורה בפתרונות שדלויט מפתחת עם GCP בעולם – לדוגמה, פתרונות ניתוח חיזוי סייבר – Cyber Predictive Analytics, שמבוססים על היכולות המתקדמות של הענן של גוגל; פתרונות מתקדמים בעולם הבריאות, שמכילים בתוכם דרישות רגולטוריות להגנת הפרטיות והמידע; פתרונות לייעול שרשרת האספקה ותשלומים לספקים באמצעות יכולות דטה מתקדמות ועוד.

לסיכום, המפתח הוא חשיבה אסטרטגית. בשנה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים שפונים אלינו בבקשה לביצוע פרויקטי אסטרטגיית ענן – כאלה שבוחנים את הצרכים האסטרטגיים של הארגון ומגדירים מפת דרכים ליישום פתרונות ענן, לרבות בחינה של שינוי מודל ההפעלה של הארגון כולו. כפירמה שמובילה בהגדרת האסטרטגיה לארגון, אך לא פחות חשוב ביישום של האסטרטגיה עד לכדי תפעול ואופטימיזציה של סביבת הענן, אנחנו רואים את החשיבות של הגדרת האסטרטגיה בצורה אג'ילית וישימה, בהתבסס על ניסיון של ארגונים שכבר ניסו, הצליחו וגם נכשלו – כמפתח להצלחת הארגון.

את תפיסתנו על מסע זה יציגו המומחים המקומיים והגלובליים שלנו, ממגון הדיסציפלינות, בהרצאה שתתקיים ב-IL Cloud Summit – אירוע שייערך ביום ד', ה-9 בנובמבר, באקספו תל אביב. לרישום לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים