נשים ומחשבים: שירן מלמדובסקי סומך, D-ID

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שירן מלמדובסקי סומך, יזמת היי-טק חברתית והיום סמנכ"לית אימפקט בחברת D-ID

שירן מלמדובסקי סומך, יזמת טק חברתית וראש מחלקת אימפקט בסטארט-אפ D-ID.

שם ותפקיד: שירן מלמדובסקי סומך, יזמת היי-טק חברתית והיום סמנכ"לית אימפקט בחברת D-ID, שהופכת תמונות לסרטוני ווידיאו באמצעות טכנולוגיית AI.

הקמתי את מחלקת האימפקט בחברה – מהלך ייחודי בעולם בכלל ובקרב חברות סטארט-אפ ישראליות בפרט. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הייחודית של החברה ויוזמים קמפיינים ופרויקטים המהווים חלק מהפעילות העסקית, שמטרתה עשייה חברתית משמעותית.

ותק בתפקיד: 6 חודשים.

השכלה/שירות צבאי: מאבחנת מחקר בצבא, ועורכת דין בעלת תואר ראשון ושני מבר אילן. היום בוגרת טרייה של התוכנית Kellogg-Recanati EMBA מטעם אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד נמשכתי לעולמות היצירה והחדשנות. כשבמקביל, התנדבתי והייתי פעילה מאוד בעולמות קידום נשים, הן נשים יזמיות בעולם ההיי-טק (במסגרת קהילת יזמיות) והן נשים בסיכון, שפעלתי לשלב אותן בתעסוקה בעולם הההיי-טק. במסגרת הפעילות ההתנדבותית, הבנתי שכדי לייצר אימפקט משמעותי ועשייה חברתית בסקייל, חייבים לשלב טכנולוגיה.

לפני כשנה, יזמתי את קמפיין 'הקשיבי בקולי'. חברתי למשרד הפרסום דיבור ויחד יצרנו קמפיין ארצי במסגרתו 'החזרנו לחיים' נשים שנרצחו על ידי בני זוגן, כשחברת D-ID הייתה השותפה הטכנולוגית לקמפיין.

הקמפיין היה הצלחה מסחררת, הגענו כמעט לכל בית בישראל, והייתה מעורבות גבוהה מאוד, גם מצד גברים והדור הצעיר, בתכני הקמפיין. היו מעל 1,000 קליקים על מספרי הסיוע ושאלון הערכת המסוכנות של משרד הרווחה. הקמפיין הוצג באו"ם, בנאט"ו, זכה לסיקור רחב בארץ ובעולם ואף זכה בפרסים בינלאומיים בעולם הפרסום.

הבנתי שזה מה שאני רוצה להמשיך לעשות – להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר ערך חברתי משמעותי ולאורך זמן. החזון האישי שלי התחבר בצורה אידיאלית עם ה-DNA של D-ID, יצאנו לדרך משותפת ויצרנו יש מאין – מחלקת אימפקט ייעודית, שהיא חלק מהפעילות העסקית והאסטרטגית של החברה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לדעתי אין מספיק נשים היום במשרות הנהלה ובמשרות טכנולוגיות. מצד שני, המודעות בקרב החברות מאוד עלתה ונעשים מאמצים אקטיביים להגדיל את מספר הנשים ולהתגבר על הטיות מגדריות בתהליך הגיוס. אבל גיוס זה רק השלב הראשון. השלב השני שגם כן מתבסס, אלו השינויים וההסתכלות הארגונית הרחבה לגבי הכלה ושימור של נשים במקומות העבודה, כמו שעות גמישות וימי עבודה מהבית, שמעודדים נשים אבל גם גברים לייצר וורק-לייף באלאנס.

אני רואה את המגמות האלו גם אצלנו ב-D-ID – ההנהלה וה-HR משקיעים הרבה מחשבה ומאמץ לגיוס נשים, ואנחנו גם מאוד פעילים בארגונים חברתיים מקומיים, כמו פורום מיכל סלה וקהילת LGBT Tech,  מה שמסייע בחשיפה לקהלים מגוונים ומסרים של הכלה ופתיחות בתוך החברה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני הרבה פעמים נמצאת בפורומים עם רוב גברי. זה מאפשר לי להשמיע קול ייחודי שמקבל מקום. מצד שני, אני יודעת שאני צריכה לבחור את הקרבות שלי. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם חששות והססנות שלי שאני מזהה, שמקורן בהטיות מגדריות. המודעות עוזרת לי להתגבר עליהן, כמו גם עם תסמונת המתחזה, שלא מעט נשים מתמודדות איתה. שילוב נשים וגיוון בכלל, מייצרים ערך אמיתי לחברוֹת. חשיבה יצירתית, זריזות ופתיחות לקולות ודעות שונים יזניקו כל חברה קדימה. המסר שלי לנשים: תאמינו בעצמכן וביכולות הייחודיות לכן. אל תסתירו אותן, תמנפו אותן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שירן אלופה

    מהממת מוכשרת חכמה ויצירתי. שירן את דוגמא לאישה מדהימה .

אירועים קרובים