שלו חוליו, מייסד חברת הסייבר ההתקפי NSO – עבר להגנה

מקים את דרים סקיוריטי, אשר תעסוק בהגנה על תשתיות קריטיות, עם סבסטיאן קורץ, לשעבר קנצלר אוסטריה

מקים חברת סייבר הגנתי. שלו חוליו, מייסדע NSO.

גבירותי ורבותי, מהפך: שלו חוליו, ממייסדי חברת הסייבר ההתקפי הישראלית השנויה במחלוקת, NSO, שעזב את החברה, מקים חברת הזנק להגנה בסייבר יחד עם סבסטיאן קורץ, לשעבר קנצלר אוסטריה, שהתפטר מתפקידו בשנה שעברה, לאחר שפורסמה מעורבותו בפרשת שוחד, ומשמש כיום יושב ראש מפלגת העם האוסטרית. קורץ, האוהד את ישראל, ישמש נשיא דרים סקיוריטי (Dream Security) וסמנכ"ל פיתוח עסקי. הוא יסייע לחברה החדשה "לפתוח דלתות" בקרב ארגונים באירופה.

חוליו עזב את תפקיד המנכ"ל של החברה באוגוסט האחרון, אולם נשאר פעיל בה מאחורי הקלעים, והיה בין אלה שניסו למצוא לה רוכש. חוליו וקורץ מקימים בימים אלה את דרים סקיוריטי, אשר תעסוק בהגנה על תשתיות קריטיות – מתקני הפקת גז, נפט או מים מפני איומי סייבר. חברת ההזנק גייסה 20 מיליון דולר, ואת הגיוס הוביל דובי פרנסס, משקיע הון-סיכון ישראלי-אמריקני, מייסד ומנכ"ל קרן Group 11, ומשתתף בתוכנית "הכרישים". המייסד הנוסף של החברה הוא גיל דולב, לשעבר עובד משרד ראש הממשלה, אשר הקים חברת סייבר הגנתי, Wayout Group, במסגרת קבוצת NSO, והוא אף אחיה של שירי דולב, נשיאת NSO. בין המשקיעים הנוספים בחברה: היזם נעם לניר, בעל השליטה ומנכ"ל ליוורמור השקעות, ומפכ"ל משטרת ישראל לשעבר, אסף חפץ.

החברה, המוקמת בימים אלה, תעבוד עם סוכנויות ממשל ותתמקד תחילה בארגונים בישראל ובאירופה.

חוליו אמר לבלומברג, כי הוא "עוזב את הצד המודיעיני, הצד ההתקפי אם תרצה, ועובר לצד ההגנתי. האתגר הגדול ביותר שעימו מתמודד עולם הסייבר הוא תשתיות קריטיות".

רוגלת פגסוס, פרי פיתוחה של NSO, עמדה במוקד ביקורתי ותקשורתי בשנים האחרונות על רקע החשש, כי בשל יכולות המעקב האלקטרוני החודרניות והעקביות שלה – היא פגעה בפרטיות ובזכויות אדם של אקטיביסטים, עיתונאים, פעילים חברתיים, פוליטיקאים ומתנגדי משטר במדינות רבות, מערב הסעודית ועד מקסיקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים