מניית אפל התרסקה – וורן באפט הפסיד 36 מיליארד ד'

מדובר בהפסד הכולל השנתי של שווי אחזקות ענקית ה-iPhone ב-ברקשייר האת'וויי - חברת ההשקעות של המיליארדר ● האם כנגזרת מהמצב באפט עומד להיפטר ממניות אפל שלו?

הפסיד 5 מיליארד יותר ממה שהשקיע במקור במניות אפל. וורן באפט. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

האחזקות של ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) – חברת ההשקעות של המיליארדר וורן באפט – הצטמקו באחרונה בכ-36 מיליארד דולר, עקב התרסקות מניית אפל (Apple), כך דווח לראשונה במרקט אינסיידר מבית ביזנס אינסיידר.

סכום ה"הפסד" הזה גבוה בכ-5 מיליארד דולר מהסכום שבאפט שילם במקור עבור החזקתו במניות אפל – 31 מיליארד דולר.

בסוף דצמבר 2021 ברקשייר האת'וויי החזיקה ב-908 מיליון מניות אפל והייתה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, עם נפח של 5.6% מכלל מניות הענקית מקופרטינו.

אז היו מניות אלו שוות 161 מיליארד דולר, ואילו כעת שווין נאמד בכ-125 מיליארד ד' "בלבד". שווי השוק של אפל באותם חודשים ירד מ-2.9 טריליון דולר ל-2.2 טריליון.

המניה של אפל ירדה מאז בכ-24% – משום הירידה הכללית במניות והירידה במניות של אפל בפרט, מתוך חשש שהביקוש למכשיר ה-iPhone החדש של היצרנית, iPhone 14, יהיה נמוך.

מעניין לציין כי בין השנים 2016-2018 השקיעה החברה של באפט 36 מיליארד דולר באחזקותיה ב-אפל – בדיוק אותו סכום שהיא הפסידה כעת.

אם זאת ממומחי שוק ההון לא סבורים שבאפט עומד לחסל את ההשקעות של ב-אפל. באפט הוא משקיע ארוך טווח, שבדרך כלל לא מתרגש מהתנודות קצרות הטווח של מניות, ובנוסף הוא יודע כמאמין גדול בפוטנציאל של אפל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    כשיש לך כסף כמו זבל אתה יכול להפסיד בלי סבל

  2. אליס

    כותרת לא נכונה. הוא לא הפסיד כי הוא לא מממש את ההפסד. המנייה תעלה בשנים הבאות בחזרה כמו כל שוק המניות.

אירועים קרובים