עלייה של 43% במשלוחי טלפונים חכמים ברבעון השני

לפי מחקר שפורסם בסוף השבוע על ידי סטראטג'י אנליטיקס, הגידול הונע בעיקר על ידי השתתפות המפעילות בעלות המכשירים, תחרות חזקה בין יצרני הקצה העליון והתרחבות המגוון של מכשירים זולים יותר, הפועלים עם מערכות הפעלה כמו אנדרואיד וסימביאן ● החברות המובילות בתחום הן נוקיה - שנתח השוק שלה ירד קלות ל-40.3%, RIM, שחוותה גם היא ירידה ל-18.8%, ואפל, שנתח השוק שלה עלה מ-12.5% בשנה שעברה ל-14.1% ברבעון השני של השנה

ברבעון השני של השנה שולחו 60 מיליון טלפונים חכמים ברחבי העולם, עלייה של 43% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לפי מחקר שפורסם בסוף השבוע על ידי חברת המחקרים סטראטג'י אנליטיקס.

על פי המחקר, הגידול הונע בעיקר על ידי השתתפות המפעילות בעלות המכשירים, תחרות חזקה בין יצרני הקצה העליון והתרחבות המגוון של מכשירים זולים יותר, הפועלים עם מערכות הפעלה כמו אנדרואיד וסימביאן.

אבל המבחר המסחרר של הטלפונים החכמים יחד עם השוק שהופך תחרותי יותר מיום ליום מציב גם אתגר קשה מול היצרניות – שמנסות להגדיל את רווחיהן.

"נפחה של תעשיית הטלפונים החכמים העולמית אמנם הולך וגדל, אבל מבחינת הערך, התעשייה מתחילה להרגיש את ההשפעות של התחרות המתגברת", ציין ניל מאסטון, מנהל בסטרטג'י אנליטיקס ומחבר המחקר. עשרות ספקים מתחומי הטלקום, ה-PC ותעשיית האלקטרוניקה הבידורית מצטרפים לשוק, ומושכים את המחירים מטה. אפילו מותגים מבוססים, כמו נוקיה (Nokia), אפל (Apple), ו-RIM מגלים שקשה יותר להעלות מחירים ורווחים לנוכח התחרות האכזרית".

שלוש שחקניות הטלפונים החכמים העיקריות הן נוקיה – שנתח השוק שלה ירד קלות ל-40.3%, לעומת 40.7% ברבעון השני של 2009; במקום השני ניצבת RIM, שחוותה גם היא ירידה ל-18.8%, בהשוואה ל-19.3% ברבעון המקביל אשתקד; והשלישית היא אפל, שנתח השוק שלה עלה מ-12.5% בשנה שעברה ל-14.1% ברבעון השני של השנה.

למרות ש-RIM עדיין ניצבת במקום הראשון באמריקה הצפונית והדרומית מבין יצרניות הטלפונים החכמים, נוקיה עדיין מחזיקה בשליטה מובהקת ברחבי העולם. במהלך התקופה הנסקרת, נוקיה מכרה 24 מיליון טלפונים, בהשוואה ל-11.2 מיליון של RIM ו-8.4 מיליון של אפל.

לדברי סטרטג'י אנליטיקס, אפל עדיין חווה גלים גואים של משלוחי iPhone, מכירות ורווחים, ואולם הביקורות שהחברה מתמודדות מולן באחרונה עלולות לגבות את מחירן בנתח השוק שלה. גם דאגות בנושא שיטות הייצור של אפל בסין צפו ועלו באחרונה, בעקבות מקרי ההתאבדות במפעל הייצור הסיני פוקסון, שלפי הפרסומים נקשרו לייצור המכשירים של אפל, וכעת גם התעוררה הבעיה של האנטנה במכשיר iPhone 4 החדש של החברה.

כתוצאה מכל אלה, מעריכה חברת המחקרים, שתקופת "ירח הדבש" של אפל עומדת להסתיים, ויהיה עליה לעבוד קשה ולהתאמץ במהלך המחצית השנייה של 2010 כדי למנוע מ"נתח לב אבוד" להפוך לנתח שוק אבוד.

נתח השוק של אפל ברבעון השני ירד קלות יחסית לרבעון הראשון, אך לדברי מאסטון זה מסמל האטה יותר מאשר שפל, במיוחד כשרואים שנתח השוק שלה עלה בכ-2% יחסית לשנת 2009 כולה.

את ההאטה הזאת מסביר מאסטון בשתי סיבות: ראשית, המכירות של ה-iPhone 4 יורגשו רק בדיווחי החברה לרבעון השלישי, ושנית – ייתכן שאפל הגיעה לגבול העליון של לקוחות שהיא יכולה להשיג באמצעות המפעילות שהיא עובדת איתן כעת, במיוחד בשווקים גדולים כמו ארה"ב, סין ויפן. כדי להגדיל את נתח השוק שלה, אומר האנליסט, יהיה עליה להתפשט את מחוץ לקו המפעילות שהיא פועלת איתן. "אם הם רוצים להגיע לרמות נתח שוק של 20%, 25% או 30% – יהיה עליהן לעבוד עם יותר מפעילות בשווקים הגדולים. הם עשו את זה בצרפת, בבריטניה ובמדינות נוספות, אבל בארה"ב, בסין, ביפן ובמדינות גדולות נוספות – הם עדיין עובדים עם מפעילה בלעדית", אמר מאסטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים