חברי אנונימוס תקפו בסייבר את ממשלת איראן

הקבוצה ביצעה בימים האחרונים מתקפות רבות נגד יעדים איראניים, כחלק מהמחאה על מותה של הצעירה מחסה אמיני, שנעצרה על ידי משטרת הצניעות במדינה ומתה במעצר

אנונימוס שוב מכוונת את נשק הסייבר שלה נגד המשטר באיראן.

חברי קבוצת ההאקרים אנונימוס לקחו אחריות על מתקפות רבות שאירעו בימים האחרונים על אתרי אינטרנט של ממשלת איראן וארגוני תקשורת במדינה. זאת, אחרי שאיראן הגבילה את הגישה לווטסאפ ולאינסטגרם, בעקבות מחאת החיג'אב, שפרצה באחרונה (שוב) במדינה.

נטבלוקס אישרה אמש (ד') כי אינסטגרם וווטסאפ הוגבלו ברפובליקה האיסלאמית באמצעות ספקי שירותי אינטרנט, וכי "כמה מפעילי סלולר איראניים נסגרו ברובם".

על פי ההערכות, השלטון האיראני הגביל את הגישה למדיה החברתית כתוצאה מההפגנות המתגברות נגד המשטר, בעקבות מותה של מחסה אמיני. הצעירה בת ה-22 נעצרה על ידי משטרת הצניעות במדינה לפני כמה ימים, בשל שערה שצצה בראשה – ומתה בזמן המעצר.

בעקבות מות הצעירה, אנונימוס הכריזה על קמפיין OpIran, והקולקטיב ה-האקטיביסטי אמר כי מאמציו יופנו נגד ממשלת איראן. חברי אנונימוס טענו לתקיפות רבות, כולל אחת באתר המוקדש לנשיא איראן, איברהים ראיסי, אך מאז הוא הוחזר למצב תקין.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס ניוז, המזוהה עם המדינה, הייתה גם היא אחת ממטרות המתקפות, והאתר שלה לא היה באוויר חלק מיום האתמול. עוד אתר שהושבת היה זה של מרכז המחקר לרפואה משפטית של איראן. האקטיביסטים פרצו לבסיס נתונים SQL קטן השייך לארגון, והחליפו את תוכן האתר בהודעות תמיכה במחאות נגד המשטר. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, אנונימוס גם שיבשה בהצלחה את שירודי רשת IRIB, שבשליטת המדינה. חברי הקבוצה עודדו, שוב ושוב, את אזרחי איראן לגשת לשירותי אינטרנט דרך TOR – כדי לעקוף את מגבלות האינטרנט של המדינה. הדפדפן TOR מאפשר לגלוש לאתרי אינטרנט שנחסמו על ידי המדינה, ולעשות זאת באנונימיות.

ווטסאפ ואינסטגרם היו בין פלטפורמות המדיה החברתיות האחרונות שנותרו לפעול באיראן – וגם הן נסגרו. תושבים שפועלים ברשתות חברתיות דיווחו באופן שונה על רמת הגישה שלהם לאינטרנט ולמדיה החברתית: חלקם דיווחו שהם לא יכולים לשלוח בווטסאפ סרטונים, אלא רק הודעות טקסט. אחרים ציינו שאינסטגרם הושבתה לחלוטין באיראן, וחלקם הודיעו שאין כלל יכולת להשתמש בווטסאפ במדינה. חלק מהתושבים טענו כי הגישה לאינטרנט באיראן נעשית לפרקים ובאופן מוחלש.

המשטר בטהרן לא הגיב לדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים