בגלל התחרות: גוגל תשלם ליוצרים נתח גדול יותר מהכנסות מפרסום

החל מהשנה הבאה, החברה תשלם ליוצרים חלק מההכנסות מ-Shorts, שיחולקו על סמך הסרטונים שזוכים לצפיות הרבות ביותר

יוצרי Shorts יוכלו להרוויח נתח נוסף מההכנסות מפרסום.

התחרות מול טיק-טוק עושה חיים קשים ליו-טיוב, שפועלת כמגיבה ולא כיוזמת כדי להתמודד מולה. אתמול הודיעה גוגל, שתתחיל להעביר נתח גדול יותר של הכנסות מפרסום ליוצרים פופולריים.

ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יו-טיוב, הודיע באירוע היוצרים השנתי "תוצרת יוטיוב", כי החל מהשנה הבאה, החברה תשלם חלק מההכנסות מ-Shorts, שיחולקו על סמך הסרטונים שזוכים לצפיות הרבות ביותר.

עדיין לא ברור עד כמה "משתלמת" תהיה ההכנסה עבור יוצרי Shorts, מכיוון שיו-טיוב מספקת מידע מוגבל על התשלומים. לדברי החברה, מדי חודש היא תסכם את ההכנסות מפרסומות שמגיעות מה-Shorts, ומתוך הסכום הזה יוקצה אחוז לא ידוע ליוצרים, ויו-טיוב תשלם להם 45% מהסכום הזה.

יוצרים פופולריים הצליחו מזמן להרוויח כסף באתר הראשי של יו-טיוב על ידי הצגת מודעות בסרטונים שלהם ושמירה על חלק מההכנסות. גוגל השיקה את תוכנית השותפים של יו-טיוב (YPP) עוד בשנת 2007, שמאפשרת ליוצרים להרוויח מהתכנים שלהם.

עד עכשיו, הדרך היחידה להרוויח כסף ב-Shorts הייתה באמצעות קרן Shorts בסך 100 מיליון דולר, שהושקה בשנה שעברה.

"החל מתחילת 2023, יוצרים המתמקדים ב-Shorts יכולים להגיש בקשה ל-YPP על ידי עמידה בסף של 1,000 מנויים ו-10 מיליון צפיות ב-Shorts במשך 90 יום", כתבה החברה בפוסט בבלוג שלה.

לדברי מוהן, "התחלנו עם קרן ה-Shorts כצעד ראשון, אבל קרנות יוצרים לא יכולות לעמוד בקצב הצמיחה המדהים שאנו רואים בסרטונים הקצרים".

טיק-טוק כבר צברה נתח שוק נכבד באמצעות האפשרות שהיא נותנת ליוצרי תוכן ליצור סרטונים ויראליים קצרים עם מוזיקה, שכבר התבטא בכך שברבעון השני הציגה יו-טיוב את הקצב האיטי ביותר של צמיחה בהכנסות הרבעונית מאז שהחלה אלפבית להציע את מכירות יחידת הווידיאו ברבעון הרביעי של 2019. עוד מציינת החברה, שהיא בוחנת מודלים של מונטיזציה עבור Shorts, כפי שציינה בעבר סמנכ"לית הכספים, רות פורת, שיו-טיוב מאותגרת על ידי שינויים בהתנהגות הצרכנים, שמעדיפים סרטונים קצרים.

במודל החדש של חלוקת ההכנסות מ-Shorts, יוצרים יקבלו אותו סכום כסף ללא קשר אם הסרטונים שלהם כוללים מוזיקה המוגנת בזכויות יוצרים, מה שמחייב את יו-טיוב לשלם דמי רישוי.

"זה מאפשר לנו להסיר את כל המורכבויות המסורתיות הכרוכות ברישוי מוזיקה", אמר מוהן.

יוצרי סרטוני יו-טיוב רגילים מרוויחים 55% מההכנסה ממודעות המושמעות לפני או במהלך הסרטונים שלהם. ב-Shorts, מודעות אינן מצורפות לסרטונים ספציפיים, אלא מוצגות בין הסרטון ובין הפיד של Shorts.

מוהן אמר, של-Shorts יש 30 מיליארד צפיות יומיות ו-1.5 מיליארד צופים בחודש, ללא שינוי מהמספרים שהחברה שיתפה באפריל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים