נשים ומחשבים: יפעת מתתוף יעקב, RapidAPI

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יפעת מתתוף יעקב, דירקטורית הנדסת פלטפורמה ב-RapidAPI

יפעת מתתוף יעקב, דירקטורית הנדסת פלטפורמה ב-RapidAPI.

שם ותפקיד: יפעת מתתוף יעקב, דירקטורית הנדסת פלטפורמה ב-RapidAPI.

במסגרת תפקידי אני אחראית על הגדרת אסטרטגיה לקבוצת הנדסת פלטפורמה, הובלה ופיתוח צוותי DevOps ו-SRE וגיוס והקמת צוותים חדשים.

ותק בתפקיד: 3.5 חודשים.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בתעשייה וניהול בהתמחות במערכות מידע מ-HIT, בשירות הצבאי הייתי אחראית על אתר המחשוב של היחידה.

משפחה: נשואה לדקל ואמא לעומר ודניאל בני 11.5 ו- 6.5 ובל הכלבה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד עניין אותי שילוב הפן הטכנולוגי והפן העסקי. מסלול הקריירה שלי הוא מגוון ועסקתי בתחומים שונים בעולמות הפיתוח.
לפני תפקידי הנוכחי ניהלתי צוות פיתוח וקבוצת DevOps & Quality ועבדתי בתפקידים רוחביים בארגוני פיתוח, כולל שיתוף פעולה עם לקוחות קצה. באופן אישי, חשוב לי מאוד לאתגר את עצמי מקצועית ולהשקיע בלמידת תחומים חדשים, ולדעתי, בעולם הטכנולוגיה תמיד יש מה ללמוד ולהתפתח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני חושבת שקיימת סוג של אפליה, אך זה תלוי גם בנו, הנשים. לדוגמה, לפני כארבע שנים מאוד התעניינתי בתחום הבלוקצ׳יין, ורוב הבלוגים והסרטונים שראיתי בתחום לא הועברו על ידי נשים, אז יצרתי ערוץ ביו-טיוב והעליתי מספר סרטוני הדרכה בתחום.
בפועל, אין מספיק נשים בתחום ההיי-טק ובמיוחד בתפקידי ניהול, אבל אני חושבת שיש מגמת שיפור. יש היום מספר קהילות של נשים בהיי-טק שתומכות אחת בשנייה וזה מעולה בעיניי.
בסופו של דבר, שינוי אמיתי דורש גם השקעה בדור הבא, ולדעתי גם זה קורה בארץ בשנים האחרונות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
באופן אישי לא, אבל שמעתי על מקרים שנשים כן חוו אפליה, ואני מקווה שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    איזה קשקוש, אני עוקב אחרי המדור המיותר הזה ורוב מוחלט של הנשים המשתתפות בו באו מרע סתמי-כללי ולא טכנולוגי, ויכלו לעבוד באותה מידה בהנהלה של רשת סופרמרקטים. עאלק נשים בטכנולוגיה... לא חסרות (או שכן?) נשים מתכנתות ובעלות רקע *אמיתי* בטכנולוגיה!

אירועים קרובים