חודש לאחר שהועברה לשלמה שמלצר: פרי טלקום קיבלה רישיון מפעיל סלולרי וירטואלי

שר התקשורת, משה כחלון, העניק את הרישיון לחברה בטקס שהתקיים היום (ה') ● הוא אמר, כי "צעד זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שבוצעו לאחרונה, שמטרתם הכוללת היא הגברת התחרות בתחום הסלולרי" ● פרי טלקום היא החברה השנייה בתוך חודש שקיבלה רישיון שכזה

חברת פרי טלקום קיבלה היום (ה') ממשרד התקשורת רישיון להפעלת שירותים סלולריים על בסיס תשתית ציבורית קיימת, של מפעיל סלולרי אחר. זאת, בהתאם למדיניות המשרד, הפועל להגברת התחרות בענף הטלפוניה הניידת.

שר התקשורת, משה כחלון, אמר בטקס הענקת הרישיון, כי "הנחת היסוד של המשרד היא שכניסת מפעילים נוספים תגביר את התחרות, ותגרום לחברות הקיימות לחזר אחרי הצרכנים, העסקיים והפרטיים כאחד, ולהציע להם אפשרויות תקשורת זולות ומשופרות. צעד זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שבוצעו לאחרונה, שמטרתם הכוללת היא הגברת התחרות בתחום הסלולרי והסרת חסמי המעבר של לקוחות בין החברות השונות". הוא הוסיף, כי חברה נוספת מתוך השמונה שהגישו מועמדות לרישיון עתידה לקבל אותו בשבוע הבא.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר, כי "רישיון שני זה מהווה צעד נוסף בדרך להרחבת התחרות בשוק הסלולר, שאותה התחלנו עם הענקת הרישיון הראשון. כניסת מפעילים וירטואליים לשוק בעתיד הקרוב תשפר את מצבו של הצרכן".

שלמה שמלצר, יושב הראש והבעלים של פרי טלקום, אמר, כי הוא הופתע מהמהירות שבה אושרה הבקשה של החברה. לדבריו, "אנחנו נעשה הכול כדי לחזק את התחרות בענף הסלולר. ולהעניק שירות טוב ומחירים הגונים לטובת הציבור".

ליאור בנאי, מנכ"ל החברה, אמר, כי "אנחנו מקווים שיבשילו שאר התנאים הרגולטוריים, על מנת שנוכל לספק בהקדם שירות סלולרי איכותי, הוגן, פשוט ומתקדם לכלל תושבי מדינת ישראל".

מדובר ברישיון השני שמעניק משרד התקשורת, לאחר שחברת טלקום 365 קיבלה רישיון זהה בחודש שעבר. כעת יקיימו בעלי הרישיונות החדשים משא ומתן במטרה להסדיר את רכישת דקות זמן האוויר כדי למכור אותם ללקוחותיהם. התאריך האחרון שהקציב משרד התקשורת לסיום המשא ומתן הוא 16 בדצמבר הקרוב.

בניגוד לטלקום 365 ולששת החברות האחרות שהביעו התעניינות ברישיון, לפרי טלקום יש כבר הוכחות בדמות שירות שהעניקו באמצעות חבילות הנתונים של המפעילים הסלולריים ישירות ללקוחותיה. במקרים רבים, היא נתנה את השירות במחירים מוזלים עד כדי מחצית מאלה שגובות החברות עצמן מאותן מנויים. כעת תוכל פרי טלקום להפוך, כאמור, למפעיל וירטואלי מלא.

העברת הבעלות על פרי טלקום לשמלצר אושרה על ידי שר התקשורת לפני כחודש, ובעקבותיה – הוא מחזיק ב-80% ממניות החברה. קודם לכן הוחזקה החברה בידי מייסדיה ומשקיעים פרטיים. בנוסף לבעלות על פרי טלקום, שמלצר הוא בעל השליטה במספנות ישראל, יושב ראש שלמה חברה לביטוח ובעלי תדיראן תקשורת ותדיראן טלקום. יצוין, כי החברה ביצעה בשנתיים האחרונות ניסוי למתן שירות טלפוני, במסגרת רישיון למתן שירותי שיחות על גבי רשת סלולרית, שהוענק לה בספטמבר 2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים