עשה ואל תעשה: טיפים למנמ"רים שעוברים למגזר אחר

מעבר לתעשייה חדשה ולא מוכרת הוא דבר לא פשוט כמעט לכל אחד, כולל למנמ"רים ● המגזין CIO פרסם כמה טיפים שיכולים לעשות את המהלך לקל יותר

כמה טיפים בולטים במיוחד.

יש מנמ"רים שנשארים במשך כל או רוב הקריירה שלהם בארגונים מאותו המגזר, אבל יש גם לא מעטים שעוברים בין מגזרים שונים במשק. שהרי טכנולוגיה היא טכנולוגיה, לא חשוב באיזה מגזר מדובר – בין אם זה הממשלתי-ציבורי או הפרטי-עסקי, בין אם עולם הפיננסים או הבריאות, לדוגמה.

מה שמחבר בין כל המגזרים הוא שהטכנולוגיה הפכה לנקודת המשען להשגת יעדים עסקיים. ארגונים לאורך ולרוחב המשק מבינים יותר ויותר את הערך של ה-IT, ועובדה זו מגבירה את הביקוש למנמ"רים. זה לא דבר ישראלי בלבד, אלא מגמה כלל עולמית, שנכונה לכלל המגזרים.

כשמנמ"ר נכנס לארגון מסוים, הוא לומד את המגזר שבו אותו ארגון פועל, וניתן לומר שאף מתמחה בו. ההתמקצעות הזו שלו מאפשרת לו לעבור למגזר אחר ולהביא אתו את הידע הרלוונטי. עובדה זו מדרבנת אותו להצטיין בארגון שלו, לקדם מהלכים עסקיים וטכנולוגיים שהם חוצי ארגון ומגזר, כי זה מעלה את הערך שלו בשוק. גם מעבר מארגון אחד לשני במגזר גדול, נניח טלקום, מחייב ניסיון ומקצוענות בתחומים רבים, וגם כאן זה מביא להגברת המוטיבציה של המנמ"רים.

טיפים ממי שכבר עברו

מנהלי IT שכבר עשו את זה מזהירים שאסור להסתנוור מהמגמה הזו. הם מדגישים שמעבר ממגזר אחד למשנהו במשק הוא לא טיול בית ספר, ומנמ"ר שמקבל הצעה, תהיה מפתה כספית ככל שתהיה, צריך לשקול היטב אם לעשות את הצעד הזה, ללמוד את הארגון שרוצה אותו רגע לפני שהוא מבצע את הקפיצה. לאלה מביניכם, הקוראים, ששוקלים צעד כזה או שכבר בדרך לסגירת חוזה, להלן כמה עצות שמומחים נתנו לאתר CIO. הניסוח הוא בלשון זכר, מטעמי נוחות, אבל מתאים לכל המינים והמגדרים.

הטיפ הראשון כללי ונכון לכל מעבר של כל מנהל או עובד למגזר אחר מזה שהוא היה בו עד אז: למד את המאפיינים שלו, מה האתגרים הספציפיים שיש בו ומה ההנהלה מצפה ממנו. סביר להניח שהנושא יעלה בסבבי הראיונות שההנהלה תערוך לך, ורצוי שתבוא מוכן אליהם. ב-CIO נותנים כדוגמה מנמ"ר שעבר מתחום התחבורה (הוא עבד ביצרנית רכבים דו גלגליים) לחברה שעוסקת במוצרי צריכה. מיודענו היה צריך להוכיח את החזר ההשקעה באופן שונה ממה שעשה קודמו בתפקיד. ככל שתשלב בשיח שלך עם ההנהלה מושגים רלוונטיים מתחום העיסוק של הארגון, ולא תדבר באופן כללי – תצבור נקודות בקרב מי שאתה רוצה שיהיו המעסיקים שלך.

תשובות לשאלות כאלה משקפות אוטומטית לא רק את הידע הטכני של המועמד, אלא גם אם הוא מנהיג, מנהל רגיל או איפשהו באמצע, כפי שהתבטא אחד המומחים.

עצה נוספת, שגם היא לא קשורה ישירות למעבר ממגזר למגזר, אבל קריטית בראיונות עבודה: כדאי שתשכנע את ההנהלה אילו חידושים אתה יכול להביא לארגון, אחרי שלמדת אותו. זה לא חייב להיות לפרטי פרטים, אבל כן ברמת הקונספט. רצוי גם שההנהלה תהיה משוכנעת שאתה יודע לעבוד עם מנהלים אחרים בארגון, שלעתים הם רבים. בפרט אם בארגון הקודם שלך עבדת עם מספר מנהלים קטן, חד ספרתי.

טיפ חשוב מאוד: מצבים משתנים – ייתכן שלפני כן ההנהלה לא נתנה מספיק חשיבות ל-IT, והיא שינתה את דעתה ובגלל זה גייסה אותך. כך או כך, לעולם אל תיתן למנהלים האחרים את התחושה שמה שהם עשו לא היה טוב

עוד טיפ: אם אתה עובר למגזר מסוים, ברר מי המנמ"רים שעובדים בו, תתייעץ איתם וקבל מהם מידע חשוב על התחום, על התחרות ועל השוק. ככל שתגלה בקיאות בצדדים העסקיים, ותוכיח שאתה יודע לקרוא את הדו"חות ולמדת מהם משהו, הסיכוי שלך להתקבל לעבודה עולה.

חשוב גם שתקשר בין הפעילות של הארגון לשיפור דברים בחברה ובקהילה, ותדגים להנהלה כיצד ה-IT משתלב בכך. זה נושא שמקבל כיום ניקוד גבוה בהערכת שווי חברות, בתדמית שלהן ובמוטיבציה של משקיעים לשים בהן את הונם. הטכנולוגיה יכולה לשחק כאן תפקיד חשוב, ואולי אף להיות הגורם המניע לשינוי התדמית של הארגון – והמנמ"ר הוא זה שמוביל את המהלך.

בכל מה קשור להיבט הטכנולוגי: באופן טבעי, מנמ"רים שעוברים בין מגזרים נבחנים במבחני כניסה קשים יותר, כדי להבין האם הניסיון שהם צברו בארגון ובמגזר הקודם רלוונטי לארגון ולמגזר החדשים. מנמ"רים בעלי 15-20 שנות ניסיון יצלחו את המבחן הזה בקלות, בדרך כלל. הם ידעו לספר מה הם שינו בארגון הקודם, מה היו נקודות הכאב ואיך התמודדו עם אתגרים חדשים. עבור מנמ"רים בעלי ניסיון קצר יותר זה עלול להיות קשה יותר.

בהצלחה.

בהצלחה. צילום: BigStock

אסטרטגיות להצלחה בתעשייה חדשה

להתקבל לעבודה זה רק חצי מהקרב שעליך, כמנמ"ר, לנצח בניסיון להתקבל לעבודה חדשה במגזר אחר. כדי לנצח ב-50% הנותרים, אתה חייב להסתגל לתעשייה החדשה ולהתחיל לספק תוצאות בהקדם האפשרי, לרוב במהלך 90 הימים הראשונים. או אז תצטרך להוכיח את היכולות שלך ובעיקר אילו שינויים אתה מוביל. בשלושת החודשים הראשונים לעבודתך, עליך לפגוש את כל המנהלים ובעלי התפקידים הרלוונטיים בארגון, להבין מה דרוש להם, לרכוש את אמונם ולנסות להוביל אתם שינויים. היעד שאתה צריך להציב לעצמך הוא להוכיח שינוי משמעותי בתוך חצי שנה, כדי לשכנע את חברי ההנהלה שבכך שבחרו בך הם עשו את הבחירה הנכונה.

טיפ אחרון וחשוב מאוד: כשאתה מבצע שינויים, תעשה זאת בצורה שקטה ועדינה, מבלי לפגוע במי שהיה לפניך, או במה שההנהלה עשתה או לא עשתה לפני שנכנסת לתפקיד. המצבים משתנים – ייתכן שלפני כן ההנהלה לא נתנה מספיק חשיבות ל-IT, והיא שינתה את דעתה ובגלל זה גייסה אותך. כך או כך, לעולם אל תיתן למנהלים האחרים את התחושה שמה שהם עשו לא היה טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים