קלאוד פלייר חסמה את פורום Kiwi Farms: "איום מיידי על חיי אדם"

מנכ"ל החברה נימק את החסימה ב-"מצב חירום חסר תקדים ואיום מיידי - שלא ראינו כמותו בעבר, לא ממנו ולא מאחרים" ● ההחלטה התקבלה לאחר כמה מקרי הטרדה בפורום, שהסתיימו בהתאבדות

חוות הקיווי חסומות.

חברת תשתיות האינטרנט האמריקנית קלאוד פלייר חסמה באחרונה את אתר Kiwi Farms (חוות הקיווי), שמהווה פורום שטנה והטרדות. החברה נימקה את החסימה ב-"מצב חירום חסר תקדים ואיום מיידי על חיי אדם".

קלאוד פלייר מספקת שירותי CDN, אבטחת מידע והפצת DNS, ומשמשת כשרת אירוח מרכזי. לדבריה, "הרטוריקה באתר Kiwi Farms והאיומים הספציפיים והממוקדים הסלימו במהלך 48 השעות האחרונות, עד כדי כך שאנחנו מאמינים שיש מצב חירום חסר תקדים ואיום מיידי על חיי אדם – שלא ראינו כמותו בעבר, לא ממנו ולא מאחרים", כתב מתיו פרינס, מנכ"ל ומייסד-משותף של קלאוד פלייר, בפוסט שפורסם בבלוג החברה. ניסיונות לבקר באתר נתקלים בהודעה שאומרת שהאתר חסום ומפנה אנשים לפוסט בבלוג של קלאוד פלייר.

Kiwi Farms לא הגיבה על הדיווח אודות חסימת האתר. מייסד הפורום, ג'וש מון, כתב אתמול (ב') בטלגרם כי "אני לא רואה מצב שבו פשוט מותר לנו לפעול".

"יורש" של אתר ימין קיצוני

"חוות הקיווי" הוא פורום הודעות מלא שנאה, שהחל כ-"יורש" של אתר הימין הקיצוני 4chan. כשהחל לפעול, בסביבות 2007, הפורום נקרא ה-CWCki, ובאותה העת הוא הוקדש להטרדה של אישיות מקוונת בודדת – כך לפי מאמר שפורסם בניו יורק מגזין ב-2016. הפורום החליף את שמו ל-Kiwi Farms ב-2014.

מומחים ציינו כי האתר שימש מקום למספר רב של קמפיינים להטרדה המונית, שחלקם הסתיימו בהתאבדות או בניסיונות כאלה, כאשר חלק מעשרות חברי הפורום מעודדים את הקורבנות ליטול את חייהם. פוסטים בפורום מכוונים לעתים קרובות נגד חברים.ות בקהילת הלהט"ב, במיוחד טרנסג'נדרים.ות. לפחות שלושה בני אדם התאבדו לאחר מסעות הטרדה הקשורים לאתר, כך לפי הוושינגטון פוסט.

לאתר הידוע לשמצה היו גם קשרים עם רוצח ההמונים ברנטון טרנט בן ה-28 מאוסטרליה. טרנט ביצע במרץ 2019 טבח בכרייסטצ'רץ' בניו זילנד – פיגוע ירי כפול במסגד אל-נור ובמרכז האסלאמי לינווד שנמצאים שם, שכתוצאה ממנו נרצחו 51 בני אדם ונפצעו לפחות 47. הוא שידר את הטבח בשידור חי בפייסבוק.

מהלך החסימה שביצעה קלאוד פלייר הגיע לאחר לחץ גובר שהופעל עליה בחודש האחרון, במסגרת קמפיין שתבע ממנה להפסיק לספק שירותים לאתר השטנה. את הקמפיין, שנערך תחת ההאשטאג DropKiwiFarms#, יזמה קלרה "קפלס" סורנטי, טרנסג'נדרית קנדית, והוא כלל שיתוף של מידע על הפורום, סיפורים של קורבנות שנפגעו על ידי משתמשים בו ודרכים ליצירת קשר עם קלאוד פלייר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים