משלחת מטייוואן הגיעה לארץ – להרחבת הקשר עם ההיי-טק המקומי

משלחת בכירים מטייוואן, בראשות מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן, בביקור בישראל.

טייוואן שואפת להרחיב את קשריה עם תעשיית ההיי-טק הישראלית, ומפעילה מזה כשלוש שנים תוכניות להאצת כניסה של חברות ישראליות לפעילות באקוסיסטם בטייוואן. במסגרת הרחבת הפעילות המשותפת, הגיעה לישראל באחרונה משלחת בכירים בראשות הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטיוואן. המשלחת מנתה כ-20 בכירים מהאקוסיסטם בטייוואן, ביניהם מייסד אדוונטק, מנהלי קרן הון סיכון מהגדולות בטייוואן בתחום הבריאות CDIB, מנהלי קרן הון סיכון Taiwania Capital, מנכ"ל ענקית ייצור האלקטרוניקה Mighty Net, מנהלי מכוני מחקר בתחום הטכנולוגיה והביו מדיקל, וכן מנהלי חברת i2i.

מינהל החברות הקטנות והבינוניות הטייוואני מפעיל מספר תוכניות חדשנות IP² לקידום הקשרים ושיתופי פעולה טכנולוגיים בין טייוואן וישראל. התוכניות פועלות במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידו ומנוהלות על ידי חברת i2i הטייוואנית, שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי התומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן.

"שואפים להיות ההאב הבינלאומי הטוב ביותר במזרח עבור סטארט-אפים"

"אנחנו שואפים להיות ההאב הבינלאומי הטוב ביותר במזרח עבור סטארט-אפים והשער עבור החברות לשווקי המזרח. בארבע השנים האחרונות הקמנו שני מרכזי חדשנות אשר מספקים לחברות בינלאומיות וחברות מקומיות בטייוואן את כל מה שנדרש החל ממשרדים ומגורים, דרך ייעוץ ונטוורקינג ומשמשים להאצת הכניסה של החברות לאקוסיסטם בטייוואן. אנחנו מפעילים במרכזים מספר תוכניות וכן מתמקדים בפעילות ייעודית לחברות הישראליות" אמר הו צ'ין-צ'אנג. "אחת המטרות שלנו בביקור הזה היא גם ללמוד מקרוב על מודל שיתוף הפעולה המתקיים בין גורמים ממשלתיים לבין התעשייה בישראל ולהתאים את המודל לאקוסיסטם שלנו".

במסגרת הביקור בישראל חשף הארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל (Start-Up Nation Central) את משלחת הבכירים לעולם החדשנות הישראלית כולל הצגת מודלי עבודה להרחבת פעילות ועבודה מול האקוסיסטם הישראלי. במקביל הוביל הארגון למפגשים וליצירת הזדמנויות עסקיות עם חברות סטארט-אפ ישראליות. בנוסף, חברי המשלחת נפגשו עם קרנות הון סיכון, מנהלי מכוני מחקר, חממות, ארגוני מסחור טכנולוגיות של האוניברסיטאות, וכן עם נציגי רשות החדשנות בישראל.

הביקור של המשלחת נפתח באירוע השנתי של תוכניות IP² בישראל, בו הוכרזו 10 החברות הישראליות אשר משתתפות במחזור השלישי של תוכנית החדשנות IP² LaunchPad להאצת כניסת חברות לפעילות באקוסיסטם של טייוואן. בנוסף נחתמו שורה של הסכמי הפצה, ייצור וניסויים קליניים בין החברות הישראליות לטייוואניות, ביניהם: אסוס (ASUS), שחתמה על הסכם עם חברת AirOvation, מפתחת טכנולוגיה לטיהור האוויר והעשרתו בחמצן בחללים סגורים; EZMEMS, המפתחת סנסורים חכמים, שחתמה על הסכם עם יצרנית האלקטרוניקה הטייוואנית Mighty Net, שעל לקוחותיה נמנים אייסר, D-Link, היוניקורן Ubiquiti ועוד; Nucleon Cyber, מפתחת תשתית סנסורים לזיהוי מוקדם של התקפות סייבר, שחתמה על הסכם עם CHT Security, חברה בת של Chunghwa Telecom – ספקית האינטרנט המובילה בטייוואן ואחת מספקיות ה-ICT הגדולות במדינה; ו-Sanolla, החברה המובילה כיום בעולם בשימוש במידע רפואי מתחום התת-שמע ובטכנולוגיות של בינה מלאכותית, לאבחון ומעקב של מחלות לב-ריאה, שחתמה על הסכם עם האוניברסיטה הרפואית של טייפה (TMU).

"במשך שנים טייוואן לא היתה בראש סדר העדיפות של החברות הישראליות כאשר הן תכננו התרחבות בעולם. בשלוש השנים האחרונות, יצרנו שינוי במעמדה של טייוואן בקרב החברות הישראליות ופתחנו עבור שני הצדדים ערוצי פעילות משותפים, אשר מניבים יתרונות לשני הצדדים שנמצאים במקומות שונים על גבי שרשרת הפעילות הטכנולוגית והחדשנות העולמית", אמר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב (Healthier Globe) – נציג i2i הטייוואנית ומנהל את תוכניות IP² בישראל.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

טקס חתימת הסכם בין אסוס לחברת AirOvation. משמאל לימין: הנרי יה סו-פינג, סמנכ"ל גלובל באסוס; מרט מעין, מנכ"ל אירוויישן טכנולוגיות; רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב, נציג i2i הטייוואנית, ומנהל את תוכניות IP² בישראל; וד"ר שי משה, מנהל חטיבת אסיה-פסיפיק במינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

טקס חתימת הסכם בין אסוס לחברת AirOvation. משמאל לימין: הנרי יה סו-פינג, סמנכ"ל גלובל באסוס; מרט מעין, מנכ"ל אירוויישן טכנולוגיות; רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב, נציג i2i הטייוואנית, ומנהל את תוכניות IP² בישראל; וד"ר שי משה, מנהל חטיבת אסיה-פסיפיק במינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה. צילום: נטי לוי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים