טנסנט וסוני רכשו בכ-260 מיליון ד' 30% ממפתחת המשחק אלדן רינג

אלדן רינג - משחק תפקידים מצליח מאוד, שמתרחש בממלכת ארצות הביניים - הושק על ידי פרום סופטוור בפברואר השנה ומבוסס על רעיונות של סופר הפנטזיה ג'ורג' ר.ר. מרטין, שכתב את הספר שלפיו נוצרה הסדרה משחקי הכס

סוני וטנסנט רכשו נתח נכבד מהמפתחת שלו. המשחק אלדן רינג.

למפתחת משחקי הווידיאו פרום סופטוור (FromSoftware) הייתה אחיזה חזקה בתעשיית המשחקים מאז שהשיקה את Dark Souls שלה ב-2011, אבל ההצלחה האדירה של משחק אחר שפיתחה ששמו אלדן רינג (Elden Ring), שיצא בפברואר השנה, הביאה אותה באמת לקדמת הבמה.

כעת המפתחת זוכה במשקיעים משמעותיים במיוחד – סוני (Sony) וטנסנט (Tencent) שהודיעו השבוע (ד') כי רכשו 30 אחוזים ממנה, בתמורה לכ-260 מיליון דולר. הענקיות קנו 14.06% ו-16.25% מ-פרום סופטוור, בהתאמה.

כתוצאה מהרכישה, החברות צפויות להיות בעלות השפעה רבה יותר על החלטות הביצועים של אולפן הגיימינג. רכישות אלו לא ייצגו בהכרח שינויים במערכת ההפעלה של מפתחת אלדן רינג, אבל בהחלט יכולות להשפיע על הסכמי רישוי, למשל בעניין תוכן למדיות אחרות, קטע שבו סוני משקיעה רבות.

המהלך האחרון הזה מצביע גם הוא על מגמה – תעשיית המשחקים ככל הנראה הולכת לקראת תרחיש של איחוד אולפנים. יותר ויותר קונגלומרטים גדולים מאמצים לחיקם אולפנים ומפתחות קטנות יחסית, כדי לא רק להבטיח נתח גדול יותר מהרווחים, אלא גם להשתתף באופן פעיל בהחלטות יצירתיות בתעשיית הגיימינג המשגשגת. המגמה חלה במיוחד על תאגידי ענק אסיאתיים, שנראה שמצאו את התחום ראוי להשקעה ולאימוץ מאסיבי.

העולם שייך לגיימרים, ותחום הגיימינג - לתאגידי ענק? אילוסטרציה.

העולם שייך לגיימרים, ותחום הגיימינג – לתאגידי ענק? אילוסטרציה. צילום: BigStock

מפתחות המשחקים נקטפות בידי תאגידים

טנסנט, שבסיסה בשנגחאי, היא כיום ספקית משחקי הווידאו הגדולה בעולם, בעיקר בזכות הדומיננטיות שלה בשוק העצום של סין. ואולם החברה גם הולכת ומשתלטת על שוק משחקי המחשב המערבי. כיום, בנוסף לבעלות על ריוט גיימס (Riot Games) והיותה בעלת רוב המניות באפיק גיימס (Epic Games), לטנסנט יש אחזקות קטנות יותר במספר חברות רלוונטיות, כולל ב-יוביסופט (Ubisoft), ובנטמרבל (Netmarble), וכעת היא גם הבעלים של 16.25% מפרום סופטוור.

טנסנט רכשה גם 5% מאקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) בשנת 2013, ובכך שחררה את החברה מויוונדי (Vivendi Universal), אך מניות אלה יירכשו על ידי מיקרוסופט כחלק מעסקת 68.7 מיליארד הדולר שבמסגרתה תתמזג עם המוציאה לאור של Call of Duty.

גם ההשקעה של סוני משקפת את מאמציה לרכוש או לחזק את הקשרים עם אולפנים הידועים בייצור משחקים לקונסולה שלה, פלייסטיישן. הדבר תקף שבעתיים בנוגע ל-פרום סופטוור, שהיא גם היוצרת של סדרת המשחקים ה-RPGs Souls, ושגם יצרה את Bloodborne עבור סוני ב-2015.

סוני הוציאה בינואר 3.6 מיליארד דולר, כדי לרכוש את יצרנית Destiny 2 Bungie; חטפה את Housemarque, יצרנית Returnal הבלעדי של PS5, באמצע 2021; ורכשה את Insomniac Games בתחילת 2020. סוני רכשה גם את סדרת ה-Evolution Championship של משחקי הלחימה ואת רשת הזרמת האנימה Crunchyroll ב-2021.

השבוע גם נודע כי Quantic Dream, שפיתחה את המשחקים שמאחורי כותרים כמו Detroit: Become Human ו-Heavy Rain, נרכשה על ידי ענקית הטכנולוגיה הסינית NetEase, כך דיווחה רשת CNBC. בפוסט בבלוג שלו הודיע אולפן המשחקים הצרפתי כי ימשיך לפעול באופן עצמאי, למרות הצטרפותו לרוכשת.

בעוד של-Quantic Dream יש רק קומץ משחקים עליהם המפתחת חתומה, ושאותם יצרה במשך 25 השנים בהן היא קיימת, המפתחת עובדת כעת על משחק פעולה-הרפתקאות חדש בתחום המאוד פופורי של 'מלחמת הכוכבים', שיקרא Star Wars: Eclipse. החברה אמרה שהעיסקה ורכישתה אמורות לסייע לה להרחיב את הצוות ו"לפתח מספר פרויקטים בו-זמנית".

ובנוגע ל-אלדן רינג, מדובר במשחק תפקידים המתרחש בממלכת ארצות הביניים, שמבוסס על רעיונות ותפאורה אשר עיצב סופר הפנטזיה ג'ורג' ר.ר. מרטין, מי שלפי ספרו 'שיר של אש ושל קרח', נוצרה הסדרה 'משחקי הכס'. המשחק, שביים הידטקה מיאזאקי, שנחשב כאחד היוצרים המוערכים ביותר בעולם הגיימינג, מצליח מאוד בתחומו ומושך אליו גיימרים רבים, שיכולים לשחק בו בשלל פלטפורמות וקונסולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים