נשים ומחשבים: שחר צ'ורארו, קיסתרה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שחר צ'ורארו, מפתחת תוכנה בקיסתרה

שחר צ'ורארו, מפתחת תוכנה בקיסתרה.

שם ותפקיד: שחר צ'ורארו, מפתחת תוכנה בקיסתרה.

ותק בתפקיד: בקיסתרה כשישה חודשים, במקצוע כשבע שנים.

השכלה ושירות צבאי: "השכלה תיכונית באולפנית ישורון. את שירותי צבאי התחלתי בקורס תכנות של חצי שנה, אחריו המשכתי לשירות ביחידה בחיל התקשוב לעוד חמש שנים וחודשיים, שם שימשתי בתור מתכנתת במשך כמה שנים, ואחר כך בתור ראש צוות בקבע".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"אבא שלי עשה קורס תכנות ושירת בממר"ם, כך שתמיד הייתי חשופה למקצוע והוא תמיד סקרן אותי. כשהגעתי לבחירת מגמה בתיכון בחרתי במחשבים באופן טבעי, ושם יותר ויותר התאהבתי בתחום – באתגרים ובדברים שאפשר לעשות עם קוד".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"מהניסיון האישי שלי – לא. אני יכולה להעיד על עצמי שהשכר שאני מרוויחה והתנאים שאני מקבלת הם שווי ערך לאלה של החברים המתכנתים שלי עם אותו הניסיון. עם זאת, מתארת לעצמי שזה כן קיים, אנחנו עוד לא בעולם מושלם. הבעיה היא, לדעתי, שרוב הנשים לא 'משווקות' את עצמן כמו הגברים. הן יותר מתביישות לומר מה הן שוות – והן שוות – ואפילו מרגישות צורך להתנצל כשהן מבקשות את השכר שהן יודעות שמגיע להן. העולם הזה משתנה והוא כבר לא רק של הגברים, ואני מאמינה שבעוד כמה שנים נראה שינוי משמעותי גם במספרים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"למזלי לא, חוץ מלקפוא במשרד, כי לגברים תמיד חם…".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסתי

    מעבר למקצועיות ברמה הכי גבוהה שיש, שחר מוערכת גם באנושיות והלב הענק שלה. שאפו ענק !

אירועים קרובים