כחלק משרשרת זימונים: גם דורסי יעיד במשפט מאסק נגד טוויטר

היזם הדומיננטי זימן את מנכ"ל טוויטר לשעבר לספק ראיות במאבקו מול החברה שביקש לרכוש ב-44 מיליארד דולר - רכישה שביטל, עניין שגרר מלחמה משפטית ● דורסי יהיה מחויב, בין היתר, לספק מידע על היקף חשבונות הבוט

לא אוהב את מנהיגותו של מאסק בטוויטר. מימין: ג'ק דורסי ואילון מאסק.

האם ג'ק דורסי, מייסד שותף ומנכ"ל טוויטר עד שנטש אותה בנובמבר 2021, עומד להפוך למי שיחשוף בפני העולם את האמת על מספר הבוטים והחשבונות המזויפים הפעילים בה? דורסי זומן באחרונה לתת עדות במשפט של ידידו, היזם התזזיתי והמאוד מפורסם, אילון מאסק, מול טוויטר.

כזכור, מאסק הציע להשתלט על טוויטר באפריל השנה, אולם לאחר שבדירקטוריון שלה הסכימו לעסקת ההשתלטות הפרטית, מנכ"ל ומייסד חברות הענק טסלה, SpaceX ואחרות בישר כי הוא נסוג בו מההצעה, בתוך שהאשים את טוויטר באספקת נתונים כוזבים אודות מספר החשבונות המזויפים (הידועים גם בכינוי חשבונות בוט) הפעילים בשירות שלה.

על הפרק בשני המשפטים: נפח חשבונות הבוט בטוויטר

מאסק גורס כי החברה שיקרה בנוגע למספר זה, כולל במסמכי ה-SEC שלה. טוויטר טענה כי מדובר בכ-5% חשבונות בוט ואילו מאסק ואנשיו העריכו כי המספר המדויק קרוב יותר ל-20%-25%, ולכן מאסק ביטל את כוונתו להיות הבעלים החדש של טוויטר, משום שהחישוב הכלכלי שלפיו הציע את סכום הרכישה – 44 מיליארד דולר – היה שגוי בשל המידע הלא מדויק שקיבל, לדבריו.

אחרי הביטול, טוויטר הגיבה ותבעה את מאסק בבית המשפט המיניסטריאלי של דלאוור, כדי להבטיח שהעסקה תצא לפועל כפי שהובטח, ושהיזם ירכוש אותה בעבור 44 מיליארד דולר. מאסק מצידו הגיש תביעת נגד, כלפיה ממש בשלהי יולי האחרון.

המחלוקת שעומדת להיות במרכז העיסוק המשפטי ברכישה – הן במשפט של טוויטר מול מאסק והן במשפט הנגד שיזם האיש העשיר בתבל – היא לגבי מספר המשתמשים הפעילים היומיים, החשוב לקביעת שווי החברה, וגם בעצם על החשדות שטוויטר עסקה בניפוח כמות המשתמשים שלה.

לפי מסמכים משפטיים שפורסמו אתמול, עורכי הדין של מאסק עומדים לבקש מ-דורסי מסמכים ותקשורת בנוגע לאופן שבו טוויטר מזהה, מתייגת וסופרת חשבונות מזויפים, וכיצד היא משתמשת במשתמשים פעילים יומיומיים כמדד מרכזי בגילויים הפיננסיים שלה.

מעוניין במימוש העסקה. פראג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר.

מעוניין במימוש העסקה. פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר. צילום: ויקיפדיה

מה דורסי ומזומנים אחרים יודעים?

נחזור להודעת הזימון של דורסי, שהוגשה אתמול (ב') – זימון זה הגיע אחרי שרשרת זימונים ששלח מאסק ביום ו' האחרון לגורמים שונים, שיידרשו להעיד במשפטו מול החברה. בין המזומנים שכבר אושר כי יתייצבו במשפט נכללים שמות כמו ברוס פאלק, לשעבר אחראי על מוצר ההכנסות של טוויטר, וקייבון בייקפור, לשעבר ראש תחום מוצרי הצריכה בטוויטר, שיתבקשו להעיד נגד מי שהייתה המעסיקה שלהם בעבר.

בייקפור כיהן כמנהל המוצר הבכיר ביותר בטוויטר במשך שנים, לפני שפוטר במפתיע על ידי המנכ"ל שהחליף את דורסי, פרג אגראוול. צוות המוצרים שלו היה זה שפעל כאחראי הישיר ביותר להרחבת בסיס המשתמשים של טוויטר – אותו בסיס שאסק הטיל בו ספק ושגרם לו להחליט לסגת מהרכישה, לטענתו.

למעשה, על פי הדיווחים במדיה העולמית, שני הצדדים – טוויטר ומאסק – הגישו עשרות בקשות להזמנה לדין, וביקשו מבנקים, מחברות השקעה, מבכירים בתעשייה ומגורמים ידועים בעמק הסיליקון לספק את הידע שלהם על טוויטר והמתרחש באחורי הקלעים שלה.

דורסי ומאסק – האם היחסים החיוביים יסייעו להכרעה במשפט?

דורסי ומאסק נחשבים מקורבים וכן הם רואים עין בעין בנוגע לכמה עקרונות יסוד של רשתות חברתיות. כך למשל, כשנודע כי מאסק קנה את הפלטפורמה, דורסי התלהב מהבשורה ואמר ש-מאסק הוא "הפתרון היחיד" לעתיד החברה, זאת מכיוון שלא הסכים מזה תקופה עם הכיוון שבו פעלה טוויטר. גם דורסי, כמו מאסק, הבהיר כי הוא סבור שטוויטר צריכה לאפשר יותר חופש ביטוי לכל, ולא לעסוק בצנזורה של תכנים באופן אינטנסיבי מדי.

עניין נוסף שבנוגע אליו הסכימו השניים הוא הטעות שבסילוקו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מטוויטר.

במאי האחרון, בתגובה לציוץ של דן פרימק מ-Axios, כתב דורסי שהוא מסכים עם מאסק בנוגע לצורך בהחזרת טראמפ לטוויטר.

"יש מקרים חריגים (CSE, התנהגות בלתי חוקית, ספאם או מניפולציה ברשת וכדומה), אבל בדרך כלל חרמות קבועים הם כישלון שלנו, ולא עובדים", צייץ המנכ"ל לשעבר של טוויטר, שכיום מתמקד בחברת התשלומים שלו, בלוק (Block).

לאחר מכן, דורסי קישר לכמה מהציוצים הקודמים שלו מהרגע שבו הוכרזה הרחקת טראמפ לראשונה אחרי התפרעות אוהדיו בגבעת הקפיטול, ואז הוסיף בתגובה: "זו הייתה החלטה עסקית שגויה, זה לא היה צריך להיות. ואנחנו צריכים תמיד להרהר על ההחלטות שלנו ולהתפתח לפי הצורך".

אז האם דורסי יספק לעורכי הדין של מאסק את המידע הפנימי שיצדיק את המהלך של היזם הטכנולוגי שהוביל לביטול התחייבויותיו כלפי טוויטר? נמתין ונגלה בקרוב, כשהמשפט יחל.

משפטה של טוויטר נגד מאסק יפתח גם הוא בקרוב – מפאת הדחיפות, בשל מצבה הלא ברור של טוויטר, התיק נקבע למשפט בן חמישה ימים שיצא לדרך ב-17 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים