אקזיט בזמן משבר: ריווייר נרכשת תמורת 80 מיליון דולר

שתי החברות מפתחות שירותים פיננסיים דיגיטליים למהגרים ומשפחותיהם ● בעקבות הרכישה, ריווייר יוצאת למהלך של גיוס עובדים למשרדים שלה בתל אביב ובאמסטרדם

מייסדירימיטלי ישראל (לשעבר ריווייר). מימין: עדי בן דיין, סמנכ"ל הפיתוח, סער יהלום, סמנכ"ל הטכנולוגיה, וגיא קשטן, המנכ"ל.

תעשיית האקזיטים נמצאת בירידה, עקב המשבר הכלכלי העולמי באופן כללי והמשבר בהיי-טק בפרט, אלא שחברה שעושה אקזיט למרות זאת היא ריווייר (Rewire) הישראלית, שהודיעה היום (ג') שהיא נמכרת לרמיטלי (Remitly) האמריקנית בעסקת מזומן ומניות בסך כולל של 80 מיליון דולר.

כמו ריווייר, גם רמיטלי מציעה שירותים פיננסיים דיגיטליים למהגרים ומשפחותיהם (כאשר החברה הישראלית מתמקדת במהגרי עבודה). העסקה הנוכחית היא הרכישה הגדולה ביותר בתולדות רמיטלי, שנוסדה ב-2011 ונסחרת בנסדא"ק. היא מעסיקה 2,200 עובדים ויותר מחמישה מיליון איש ב-170 מדינות משתמשים בפתרונותיה להעברות כספים בינלאומיים. ב-2021 העבירו לקוחותיה באמצעות האפליקציה מעל 20 מיליארד דולר. החברה צומחת בקצב שנתי של קרוב ל-35% והמחזור השנתי שלה צפוי לעמוד ב-2022 על כ-630 מיליון דולר.

ריווייר פיתחה פלטפורמה שמציעה שירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה, באמצעות אפליקציה שפועלת בשמונה שפות. מאות אלפי מהגרי עבודה באירופה ובישראל משתמשים באפליקציה שלה לביצוע מגוון פעולות פיננסיות, כמו הפקדת משכורות, העברות כספים, תשלום חשבונות וביטוחים. לאחר הרכישה, ריווייר תישאר יחידה עצמאית בתוך רמיטלי.

ברמיטלי אומרים כי אחת הסיבות לכך שהם החליטו על ביצוע הרכישה משום שהטכנולוגיה של ריווייר "נחשבת למתקדמת מסוגה בתחום הפינטק, ובפרט בשוק מהגרי העבודה".

"המטרה: הכלה פיננסית של מהגרים ברחבי העולם"

גיא קשטן, מייסד משותף ומנכ”ל ריווייר, ציין כי "באמצעות ההצטרפות לרמיטלי, נוכל להמשיך לממש את החזון שלנו, שחותר להכלה פיננסית של מהגרים ברחבי העולם. בעקבות הרכישה, ריווייר תמשיך לפתח שירותים פיננסיים חדשניים למהגרי עבודה, תוך שימוש בכל הידע הטכנולוגי, המומחיות והניסיון שהיא צברה בתחום. זוהי הזדמנות גדולה עבורנו להאיץ את הצמיחה של פעילותנו בישראל ובחו"ל גם בתחום העסקי, שכן רמיטלי תפתח בפנינו שווקים ענקיים חדשים ורשת של שותפויות בינלאומיות. העסקה מקדמת אותנו בקפיצה אדירה של חמש שנים קדימה בהשגת יעדינו העסקיים".

עוד הוא ציין כי "העסקה נותנת לעובדים ולעובדות שלנו הזדמנויות לקידום והתפתחות מקצועית בחברה לתפקידי ניהול והקמת צוותי פיתוח חדשים וכן, בהמשך, הזדמנויות להתפתח לתפקידים בחברה הגלובלית".

הצוות של ריווייר בתל אביב, שצפוי להתרחב בקרוב.

הצוות של ריווייר בתל אביב, שצפוי להתרחב בקרוב. צילום: תום חוליגנוב

לדברי קשטן, לאור הכניסה לשווקים נוספים והמשך הפיתוח של שירותים פיננסיים חדשים, ריווייר תגייס עשרות עובדים בישראל במהלך השנה הקרובה. נוסף על כך, היא תרחיב את הצוות הממוקם במשרד שלה באמסטרדם ומרכז את פעילותה באירופה.

מאט אופנהיימר, מייסד משותף ומנכ"ל רמיטלי, ציין כי "מראשית דרכנו, התמקדנו בפיתוח שירותים פיננסיים דיגיטליים אמינים, שישרתו קהילות של מהגרים ברחבי העולם. השקט הנפשי של מהגרים מתחיל באמצעים אמינים להעביר כספים למשפחות בבית, שישמשו להוצאות חיוניות. ריווייר תאיץ את ההתקדמות שלנו, שכן ביחד נמשיך להביא לשוק שירותים פיננסיים אמינים, שהם נגישים לכל וסוללים את הדרך להכלה פיננסית של מהגרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים