הרבעון של סלקום: גידול בהכנסות ובמספרי המנויים, ומעבר לרווח נקי
סלקום סיימה רבעון שני טוב, עם עליות בהכנסות ובמצבת המנויים בפעילויות השונות שלה ● החברה הציגה את הרווח הנקי הרבעוני הטוב ביותר שלה בחמש השנים האחרונות ● תוצאות טובות - גם במחצית הראשונה של השנה
רבעון חיובי לסלקום: החברה פרסמה היום (ד') את התוצאות הכספיות שלה, ומהן עולה כי היא רשמה ברבעון השני של השנה עלייה בהכנסות ומעבר לרווח נקי. כמו כן, סלקום הציגה המשך צמיחה בתחומי הפעילות המרכזיים שלה: סיבים אופטיים, טלוויזיה וכמובן סלולר. מספר מנויי הסיבים גדל ב-12 אלף לעומת הרבעון השני אשתקד, זה של מנויי הטלוויזיה עלה ב-1,000 מנויים וזה של מנויי הסלולר – ב-40 אלף.
במהלך שלושת חודשי הרבעון, הכנסות החברה גדלו ב-6.6% ל-1.1 מיליארד שקלים. מתוכן, ההכנסות מציוד קצה עלו ב-9.1% ל-300 מיליון שקלים וההכנסות משירותי סלולר – ב-6.1% ל-489 מיליון. עלייה זו נובעת בעיקר מהגידול במצבת המנויים ומהעלייה ב-ARPU (ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי), בכלל זה משירותי הדור החמישי ושירותי נדידה בחו"ל. במגזר הנייח, סלקום רשמה עלייה של 4% בהכנסות ל-317 מיליון שקלים – בעיקר עקב גידול בהכנסות משירותי האינטרנט, הסיבים והטלוויזיה.
במהלך הרבעון עברה החברה לרווח נקי של 39 מיליון שקלים לעומת הפסד נקי של 14 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח הנקי הרבעוני הגדול ביותר שסלקום רשמה בחמש השנים האחרונות.
עוד נתונים מראים שהרווח הגולמי גדל ברבעון ב-17% ל-323 מיליון שקלים, הרווח הגולמי השולי עמד על 30.25%, ההוצאות התפעוליות גדלו ב-2.2% ל-228 מיליון והרווח התפעולי קפץ ב-187.88% ועמד על 95 מיליון שקלים.
נתוני המחצית הראשונה של השנה מעלים כי הכנסות החברה גדלו בתקופה זו ב-4.3% ל-2.1 מיליארד שקלים, הרווח התפעולי קפץ פי שניים ל-168 מיליון והחברה עברה מהפסד נקי של שבעה מיליון לרווח נקי של 67 מיליון.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, אמר כי "המשכנו לצמוח גם ברבעון השני של השנה, תוך שיפור ביצועים ניכר והמשך ירידה ביחסי המינוף – דבר שניכר גם בעדכון תחזית הדירוג של החברה מיציבה לחיובית. ברבעון הזה, כמו בקודם, אנחנו ממשיכים להשקיע בתשתיות ובהגדלת מנועי הצמיחה של החברה".
תגובות
(0)