שי און מסכם שנה ב-CA: "הגדלנו ב-50% את מכירת הרישיונות והכפלנו את היקף הפרויקטים"

"השנה הייתה מוצלחת למרות מגוון סיבות חיצוניות ופנימיות", אמר און ברמיזה למשבר הכלכלי ולעזיבת המנכ"ל הקודם, אריה אופנר, כמו גם שני בכירים נוספים - במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר ● לדברי מנכ"ל CA ישראל, למרות המצב - היקף כוח האדם בחברה גדל השנה ב-10% ודרושים לו מנהלי פרויקטים נוספים, בשל הגידול בפעילות ● הוא סיים בציינו, כי "העולם הולך לענן, ו-CA נערכה לכך מבעוד מועד"

"השנה הראשונה שלי בתפקיד הייתה מוצלחת, והניבה הישגים לא בלתי מבוטלים. הגדלנו ב-10% את כמות כוח האדם בארץ, ב-50% את מכירת הרישיונות וב-100% את היקף הפעילות בעולם הפרויקטים. התחלנו במצב לא פשוט וסיימנו את השנה באון", אמר שי און – מנכ"ל CA ישראל.

און ערך הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים במשרדי החברה, לסיכום שנת פעילות הסניף ומינויו כמנכ"ל. "השנה הייתה מוצלחת למרות מגוון סיבות חיצוניות ופנימיות", רמז און למשבר הכלכלי ולעזיבת המנכ"ל הקודם, אריה אופנר, כמו גם שני בכירים נוספים. לדברי און, היקף המכירות השנתי של הסניף הישראלי עומד על מאות מיליוני שקלים, כאשר בהיבט הרווחים, הסניף המקומי מצוי בתוך CA העולמית בפלח העליון. הסיבות לכך, ציין, הן בין השאר, בשל יעילות העובדים.

שינוי משמעותי, לדברי און, אותו הוא עשה עם כניסתו לתפקיד, הוא לקיחת אחריות על פרויקטים בידי אנשי הסניף, כאשר השותפים העסקיים הם קבלני המשנה. "היו מקרים בעבר, בטרם נכנסתי לתפקיד, בהם האינטגרטור לא עמד בלוחות זמנים והפרויקט נתקע, או שלא היה לשביעות רצון הלקוח. החלטנו להעמיק את האחיזה שלנו בפרויקטים. כיום המצב הוא שבכמחצית מהמקרים אנו מטמיעים את מוצרי החברה בעצמנו. מתי שאנו יכולים – נעדיף לקחת אחריות על הפרויקט".

בשל כך, אמר און, "חסר לנו כוח אדם מקצועי לניהול פרויקטים. כבר גייסנו כמה עובדים, אולם בשל הגידול בהיקף ובכמות הפרויקטים – אנו מחפשים עוד אנשים שיעבדו אצלנו בתחום. מנהל פרויקט צריך להיות בעל הבנה ברמה הטכנית בתחומי סיסטם, מערכות הפעלה, יישומים ותקשורת. צריך להיות לו רקע בתמיכה בלקוחות. הוא האחראי לקביעת הארכיטקטורה, לתוכנית הפרויקט, ללוח הזמנים שלו, והשותף העסקי, האינטגרטור – הוא המבצע. הרציונל למהלך הזה של השינוי לא היה כספי, איננו גוזלים עבודה מהשותפים, אלא זה הרצון להיות בחזית מול הלקוח".

לדברי און, בשנה החולפת גדלה כמות הלקוחות של הסניף המקומי ב-10%-15%, והיא מונה כיום עשרות רבות. הוא ציין בין הלקוחות שנוספו את טבע וכן לקוחות מהמגזר הביטחוני. "עם הגיעי לתפקיד", אמר און, "הבחנתי כי אנו לא שחקן משמעותי במגזרי הממשלה והביטחון. זאת, כי באופן מסורתי CA התמקדה במגזרי הביטוח והבנקאות. הערכתי כי בניגוד לעבר, אז המגזר התעשייתי היווה מקור צמיחה לשוק ה-IT, הרי שבמשבר הכלכלי הנוכחי כדאי להתמקד במגזרי הממשלה והביטחון, כי הם אלו שימשיכו להשקיע ב-IT. וכך היה – ראו מכרז בתי התוכנה, המעבר של בסיסי ההדרכה לדרום הארץ ועוד. המדובר בפרויקטים עצומים".

הוא הסביר, כי "המגזר הממשלתי הבין שעליו לספק שירות כמו כל אחד אחר בשוק, ובשל העובדה שהם מצויים במצוקת כוח אדם, הפתרון חייב להיות במיכון מחד, ובניהול ה-IT מאידך". כך, לדוגמה, סיפר און כי הם הטמיעו את מוצר ספקטרום של החברה במשרד החוץ. המוצר מנהל את רשתות התקשורת של המשרד ומנטר את הפעילויות מול השגרירויות בעולם. "עמדנו בשנה החולפת בכל היעדים שלנו ואף מעבר לכך", אמר און, "המכירות שלנו עמדו על 160% לעומת היעדים שהוצבו בפנינו".

בין התחומים בהם מובילה החברה בארץ, לדברי און, הם ניהול השירות, עם כלי Service Desk, להם יותר מ-70 לקוחות, וכן בעולמות ניהול תשתיות תקשורת, ניהול אבטחת מידע, שיפור ביצועים ומיטוב התשתיות.

כיצד אתה רואה את המתחרים?
"HP ו-BMC הם מתחרים ראויים ומאוד מכובדים, אולם העידן בו שולטים כלי השו"ב ה-'כבדים' – של HP, יבמ (IBM) ושלנו, עומד להערכתי להסתיים, ובשנתיים שלוש הקרובות נראה הגירה ממוצרים אלה לקבלתם כשירות במיחשוב ענן".

בהתייחס ליוזמה בהובלת עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, להחזרת מדענים ואנשי היי-טק ארצה, אמר און, כי "אני מאוד שמח על היוזמה ומקווה שהיא תקרום עור וגידים ותצליח. CA ישראל תעשה כל מאמץ לקלוט לשורותיה, או לשורות שותפיה העסקיים או לקוחותיה, תושבים חוזרים".

הוא סיים בציינו, כי "העולם הולך לענן, ו-CA נערכה לכך מבעוד מועד. נציג מודלים עסקיים לשימוש ולרכישה של המוצרים שלנו במודל מיחשוב זה. יש בעולם כבר מוצרים של CA בתצורת תוכנה כשירות, SaaS, ובתחילת שנה הבאה נתחיל להפיץ את מוצרינו בארץ בצורה זו. מי שיספק את מוצרינו במתכונת לפי דרישה יהיה האינטגרטור, או המארח של הדטה סנטר. אני מאמין, כי אנו הולכים לקראת מהפכה ש-CA תוביל אותה בעולם הענן, יש לנו יכולות שאין לאחרים בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים