אמזון: גידול בהכנסות, אבל קפיצה גדולה יותר בהוצאות הביאה להפסד נקי
הכנסות החברה ברבעון האחרון גדלו ב-8.15 מיליארד דולר, אבל ההוצאות גדלו ב-12.54 מיליארד דולר והביאו להפסד נקי
אמזון פרסמה את התוצאות העסקיות למחצית הראשונה ולרבעון השני של השנה עם גידול חד ספרתי בהכנסות אך ירידה ברווחיות, בעיקר בשל גידול בהוצאות לעומת גידול קטן בהכנסות.
במהלך המחצית הראשונה של השנה ההוצאות הכלליות גדלו ב-12.52% ל-230.69 מיליארד דולר, שמשקפים עלייה של 25.681 מיליארד. ההכנסות גדלו ב-16.08 מיליארד בלבד ל-237.68 מיליארד דולר, עלייה של 7.26%. על רקע מספרים אלו הרווח התפעולי פחת ב-57.83% ל-6.99 מיליארד דולר, ובסעיף הרווח וההפסד הנקי נרשם הפסד של 5.87 מיליארד דולר לעומת רווח של 15.89 מיליארד במחצית הראשונה של שנת 2021.
ברבעון המדווח, התוצאות דומות: ההוצאות הכלליות גדלו ב-11.9% ל-117.92 מיליארד דולר, עלייה של 12.54 מיליארד. ההכנסות גדלו פחות – ב-8.15 מיליארד דולר ל-121.23 מיליארד, עלייה של 7.21%.
מתוך סכום כללי זה ההכנסות ממכירת מוצרים פחתה ב-2.46% ל-56.58 מיליארד דולר, אבל ההכנסות ממכירת שירותים גדלו ב-17.4% ל-64.66 מיליארד.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-3.5% ל-66.42 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-12.08% ל-54.81 מיליארד עם רווח גולמי שולי של 45.21% לעומת 43.25% ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו ב-24.98% ל-51.49 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-56.93% ל-3.32 מיליארד. הוצאות המימון נטו גדלו ל-5.55 מיליארד דולר לעומת הכנסות מימון נטו של 1.26 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. משמעות הדבר היא הכבדה של 6.81 מיליארד דולר על הרווח הנקי, ואכן החברה רשמה הפסד נקי של 2.03 מיליארד לעומת רווח נקי של 7.78 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, ציין, כי "למרות לחצים אינפלציוניים אנחנו מצליחים לשלוט בהוצאות הגמישות ומצליחים להגדיל את התפוקה במחלקת המשלוחים. בנוסף, אנחנו רואים גידול בהכנסות בעקבות שיפור השירות ללקוחות, בעיקר זירוז המשלוחים ושיפור התוכן ב-Pime, כשבספטמבר נתחיל להציג את סדרת Lord of the Rings".
תגובות
(0)