תוכן שיווקי

עתידות מאפשרת מהפך טכנולוגי בתעשיית ביטוח החיים

21/07/2022 14:52
משרדי עתידות.

תעשיית ביטוח החיים היא מהתעשיות הבודדות שלא עברו מהפך טכנולוגי – עד השנים האחרונות. אלא שגם שם השכילו להבין באחרונה את החשיבות שבטרנספורמציה הדיגיטלית, מה שהביא להקמתם של סטארט-אפים שנותנים פתרונות בתחום. אחד הבולטים שבהם הוא עתידות (Atidot) הישראלי. בחברה מועסקים גורמים פיננסיים בכירים ויזמים ישראליים – שילוב שמוכיח את עצמו, ובימים אלה היא מרחיבה את פעילותה ומגייסת טאלנטים כחול לבן.

עתידות הוקמה על ידי צוות של מדעני נתונים ואקטוארים, ועובדת עם חברות ביטוח חיים מובילות בארצות הברית ובאירופה כדי לייעל את התיק הביטוחי שלהן. המנכ"ל והמייסד, דרור קצב, זיהה שוק שמחזיק בחלק משמעותי מההון בעולם אך עדיין עובד עם מערכות מסואבות וישנות. זאת, על אף שהחברות שהן חלק משוק זה אוחזות בדטה נרחב ומקיף על לקוחותיהן, שאותו הן יכולות למנף בצורה משמעותית כדי לתת לאותם לקוחות שירות טוב יותר ומוצרים המותאמים להם.

עתידות פועלת, כאמור, בעיקר בשווקים של ארצות הברית ואירופה, שם מוצרי ביטוח חיים כמו פנסיה או ביטוח מנהלים הם מוצרי בחירה. זאת, בניגוד לישראל, שבה פנסיה היא חובה ושוק ביטוחי החיים הוא יותר מובנה וריכוזי.

לדברי קצב, "נוצר מצב שבו לקוח רוכש בשנות ה-30 שלו ביטוח חיים מסוג מסוים, שמלווה אותו במשך עשרות שנים, על אף שהצרכים שלו משתנים לחלוטין עם השנים: נולדים לו ילדים, הוא מתקדם בעבודה ורמת החיים שלו משתנה. למעשה, החסכונות והסיכון גדלים, אבל הפוליסה נשארת זהה – בגיל 60 ומעלה, היא כמו זו שהייתה בגיל 30. את המצב הזה צריך וניתן לשנות. הבעיה העיקרית היא שלחברות הביטוח אין את הכלים לחזות ולטפל בשינויים האלה, וכאן נכנסת עתידות".

מדע נתונים, AI וחיזוי – למיקסום הפוטנציאל הפיננסי של הלקוח

עתידות משתמשת בתחום מדע הנתונים, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית וחיזוי באמצעות ניתוח נתונים, כדי לייצר תובנות והמלצות הממקסמות את הפוטנציאל הפיננסי הגלום בפוליסות של לקוחות קיימים, וכן של כאלה חדשים.

בנוסף, החברה פיתחה פלטפורמה שיודעת לייצר פנייה ישירה ואוטומטית למבוטחים על בסיס החיזוי וההמלצות, דרך אמצעי התקשורת השונים – הודעות SMS, מיילים וכדומה. כך, הפלטפורמה עוזרת ללקוחות למצוא את הפוליסות המתאימות להם ביותר ומייצרת אפיקי הכנסה חדשים לחברות ביטוח החיים.

משרדי עתידות.

משרדי עתידות. צילום: עומר שטיין

יצוין שעתידות זכתה בפרסים ודורגה בצמרת דירוגים רבים, כגון Cool Vendor 2019 in Insurance של גרטנר ו-10 חברות האינשורטק החדשניות ביותר בעולם על ידי המגזין Insurance CIO Outlook. בנוסף, שחקנים טכנולוגיים גדולים בעולם מתעניינים בה, בשל פעילותה לשינוי מגזר הביטוח מבפנים, כשהיא בין חברות המעטות שמתמחות בתחום ביטוח החיים.

בעתידות לא מתעסקים רק בפיתוח, וגם המתכנתים ואנשי הדטה מעורבים בפן העסקי ובתהליך קבלת ההחלטות. אלה הטאלנטים שהחברה מחפשת – אנשים מעולמות טכנולוגיים, אבל עם אהבה לעולמות הפיננסים ועם רצון להשפיע על החברה, התהליך והמוצר.

אירועים קרובים