נשים ומחשבים: ולנטינה אלקבס, סייבלום

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ולנטינה אלקבס, ראש צוות ניתוח אבטחה ב-סייבלום

ולנטינה אלקבס, ראש צוות ניתוח אבטחה בסייבלום.

שם ותפקיד: ולנטינה אלקבס, ראש צוות ניתוח אבטחה בסייבלום (Cybellum).

ותק בתפקיד: שנתיים בתפקיד בסייבלום, בסך הכל כ-4.5 שנות ניסיון בתחום.

השכלה ושירות צבאי: בצבא שירתי כמנהלת רשתות מחשבים ובהשכלתי אני בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב. 

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? טכנולוגיות חדשות צצות מדי יום. היה לי ברור שאם אני רוצה להשפיע ולהיות חלק מהתהליך הזה אני צריכה לקחת בו חלק. זהו תחום מבוקש, עם תנאים מעולים ותגמול גבוה ביחס לשוק בישראל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שנשים חוות קושי רב יותר בהשתלבותן בתעשייה, וגם כשהן צולחות את הישורת הזו, הן עדיין מתמודדות עם פערי שכר בהשוואה לעמיתיהן הגברים. אחד הדברים החשובים שיעזרו לצמצם את התופעה הזו, הוא העלאת המודעות לפערים הללו, פרסום דו"חות שכר מגדריים, וקידום שוויון מלא בין גברים לנשים בנושאים שהם בגדר טאבו, כמו חופשת לידה לאבות. להוציא מן המשוואה כל שיקול שהוא איננו מקצועי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתחילת דרכי נתקלתי בזה די הרבה, רק שבזמנו לא הבנתי את זה ולא הייתי מודעת לכך. במבט לאחור אני מבינה ששאלות רבות שנשאלתי בראיונות קודמים אודות מצבי המשפחתי – אישה צעירה נשואה בסוף שנות ה-20 לחייה ללא ילדים – היו אמורות להדליק אצלי נורה אדומה. היום, עם עליית המודעות, אני חושבת שהאחריות היא לא רק של המעסיק לקדם נשים בארגונים. האחריות היא גם שלנו, להתעדכן במצב השוק מבחינת תנאי העסקה, להילחם על קידום ושכר הולם, ולהיות עם יד על הדופק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים