מנכ"ל וואווי: בלי הסנקציות, היינו שולטים בשוק; סמסונג לא רלוונטית

מנכ"ל וואווי, ריצ'ארד יו, טוען שאם ארה"ב לא הייתה מטילה סנקציות על וואווי, היא הייתה מובילת שוק לצד אפל, ומכנה את סמסונג "יצרנית קטנה"

שוב מעורבת בסקנדל ריגול. וואווי

מנכ"ל וואווי, ריצ'ארד יו, מסתכל לאחור, כנראה בצער (ואולי בזעם), ומשתף את דעתו על המצב ההיפותטי של שוק הסלולר ב-2022 אם ארה"ב לא הייתה מטילה סנקציות על  וואווי, שבעצם הורידו אותה מבמת הסלולר העולמית. לדבריו, "אלמלא ההתערבות והדיכוי של ארה"ב , יצרניות הטלפונים הניידים הגדולות בעולם עשויות היו להיות וואווי ואפל".

יתרה מכך, חיציו כוונו גם לכיוון דרום קוריאה, כאשר צירף את סמסונג לכל שאר היריבות בטענה כי "אחרים הם יצרנים קטנים, כולל החברה הקוריאנית (סמסונג), שעשויה להימכר בעיקר בשוקי ארה"ב ודרום קוריאה".

אין ספק שרק מרירות אולי גרמה לו לכנות את סמסונג "גורם קטן", כי מבחינה עובדתית, וואווי במשך שנים ניסתה להדביק את החברה הדרום קוריאנית, מה שאכן קרה, אבל בדיוק כאשר החלה לעקוף את סמסונג, החלה וואווי לשקוע בשל ההשפעות של איסור הסחר שפגע בה בעוצמה.

וואווי אכן התגנבה בהדרגה לראש שוק הטלפונים, שנשלטים באופן מסורתי על ידי סמסונג ואפל. למעשה, לזמן קצר באפריל 2020, היא אף עקפה את סמסונג בשוק שנה שלמה לאחר שנכנס לתוקף איסור הסחר של ארה"ב. באותה תקופה, מונעת על ידי מכירות חזקות ברחבי סין, עקפה וואווי את סמסונג ב-2% נתח שוק, ותפסה נתח של 19% מכלל מכירות הטלפונים העולמיות, בעוד שהנתח של סמסונג עמד על 17% לפי הנתונים הסטטיסטיים של קאונטרפוינט ריסרץ'.

בעיקרו של דבר, וואווי מימשה את הבטחתה לשנת 2018 להפוך למובילת השוק בהיקפי מכירות.

כמובן, אי אפשר לדעת כיצד היו מתפתחים הדברים אם ארה"ב לא הייתה מכניסה את וואווי לרשימה שחורה של חברות האסורות בסחר עם חברות אמריקניות, מה שהוביל לכך שנמנע ממנה להשתמש בשירותי גוגל, שהיו, ועודם, אחד הגורמים החיוניים ביותר של מכשיר אנדרואיד מודרני. איסור הסחר גם מנע מהחברה לעבוד עם כל חברה הפועלת עם טכנולוגיה אמריקנית גם מחוץ לארצות הברית, מה שמנע ממנה גם אספקה של שבבים חדישים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים