גל רימון, מנכ"ל גילון: "מטרת ה-BI – לעזור למנמ"רים להראות את הכסף"

"ארגונים השקיעו במשך שנים במחסן הנתונים שלהם, וכעת הגיע השלב שבו נדרש לממש את הנכס הזה בצורה מרבית ומיטבית", אמר רימון ● לדבריו, "לא נעשה שימוש עסקי מספיק במחסן הנתונים הארגוני, וניתן וצריך לעשות איתו יותר"

גל רימון, מנכ"ל Game Effective. צילום: קובי קנטור

"ארגונים השקיעו במשך שנים במחסן הנתונים שלהם, וכעת הגיע השלב שבו נדרש לממש את הנכס הזה בצורה מרבית ומיטבית. לא נעשה שימוש עסקי מספיק במחסן הנתונים הארגוני, וניתן וצריך לעשות איתו יותר, כדי לסייע למנמ"רים להראות את הכסף", כך אמר גל רימון, מנכ"ל גילון מקבוצת נס ישראל.

רימון דיבר בכנס המנמ"רים החצי שנתי, שהתקיים היום (ב'), זו הפעם השביעית, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנמ"רים בכירים, והנחו אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי.

הוא אמר בכנס, כי נדרש לשלב כיום בין סוגי נתונים ומידע הקיימים בארגון, על מנת למצות את ה-BI באופן כולל, "לפעול בעולמות הניתוח, החיזוי ותכנון הפעולה, ובצורה משולבת".

כך, הדגים רימון מערכת BI עבור נציג שירות לקוחות בארגון, שמסייעת לו להיות חכם יותר ולשנות את אופי שיחתו עם הלקוח לפי תגובת הלקוח. כך, אמר רימון, "נציג שירות הלקוחות הופך למעין סמנכ"ל השיווק של הלקוח".

בעבר, אמר, ארגונים עטפו את הארגון ב-360 מעלות מסביב ללקוח, ואילו כיום נוספו עוד סוגי מידע, ביניהם מידע אנליטי, תכנון הרווחיות, בחינת הסיכונים והתעדוף שלהם, וכן טיפול בהיבטים חברתיים שונים, כגון טיפול במובילי דעה.

רימון סיים בציינו את המגמות בעולם ה-BI כיום. האחת, "ארגונים מחפשים לראות את התועלות ב-BI, את החזר ההשקעה והערך העסקי שבא ממערכות אלה. לשם כך, יש להפוך את הפעילויות מפסיביות לאקטיביות". המגמה השנייה, ציין, היא "BI להמונים", ומטרתה פיזור המידע לכמה שיותר משתמשים בארגון. המגמה השלישית היא שימוש במדיה החברתית ובמידע העובר בה לצורכי BI ארגוני. לדברי רימון, נדרש להקים מרכז BI בארגונים כדי להתמודד עם גידול הנדסי בכמות המידע והצרכים הארגוניים, כיוון שאין יכולת לענות עליהם באופן לינארי. "ארגונים נדרשים לעבור את שלב החיזוי ולהגיע לפעילות מבוססת מידע ולמיטוב עסקי", הוסיף.

"תחזוק התשתיות בכלל – ואלה של האחסון בפרט – הפך לנטל"

ינון וטשר, מנהל שותפים אזורי בנט-אפ (NetApp), אמר בכנס, כי עומדים בפני מנהלי תשתיות כמה אתגרים: "למשל, הצורך לצמצם הוצאות ולעשות יותר דברים בפחות תקציבים. המשבר הכלכלי רק החריף את המגמה הקיימת. התחזוק של התשתיות בכלל, ואלה של האחסון בפרט, הפך לנטל".

לדבריו, ייחודה של נט-אפ הוא סביב היעילות בעולם האחסון. "זה נדבך חשוב מאוד בארגונים – בהיבט החשיבות של המידע וההוצאות. נט-אפ מספקת מענה ייחודי לכך: יעילות משופרת בשל טכנולוגיית מניעת כפילות נתונים, לצד הקצאת משאבים דינמית, המבטיחה הפחתה של 50% במשאבי האחסון בסביבות הכוללות מערכות אחסון שלה, בהשוואה למערכי אחסון מסורתיים".

אייל שני, CTO אורקל (Oracle) ישראל, אמר ש-"הגביע הקדוש" הארגוני שאליו שואפים הוא נקודת אמת אחת. שני אמר, כי אורקל רכשה לטיפול במסות של נתונים את גולדן-גייט (Golden gate), הפועלת בעולם האינטגרציה של נתונים בזמן אמת. כך, אמר שני, יש ללקוחות יכולת לקבל פלטפורמה כוללת ושלימה לשילוב מידע בזמן אמת. הוא ציין, כי באמצעות תוכנה זו, ניתן להרחיב את יכולות שכפול המידע ויכולת השינוע שלו למגוון מקורות, מה שמגדיל את יכולות ה-BI שניתן יהיה להפיק מהנתונים המעובדים, כמו גם את היכולות של היישומים לטפל במקורות מידע אלו בצורה מושכלת ונרחבת.

שני סיכם באמרו, כי באמצעות מוצרי גולדן-גייט ניתן להביא לצמצום הנפילות של היישומים במהלך ביצוע שדרוגים. "הצורך בשיפור הביצועים בסביבה גלובלית של מיחשוב, הפועלת מסביב לשעון, הוא מחויב המציאות".

"יש המון השקעות בתחום התשתיות"

צבי צווייג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל, אמר, כי ניתוחים בעלי ערך נוסף, קרי: כאלה הכוללים BI, עומדים במקום השני בסדר העדיפויות של המנמ"רים. כך, אמר, סאס מספקת ללקוחות יכולות בתחומים של זיהוי דפוסי התנהגות, חיזוי מגמות
ומיטוב.

צווייג הציג פתרון ניהול סיכונים של החברה, המכיל טכנולוגיה שמצמצמת משמעותית את משך חישוב הנתונים. לדבריו, זהו פתרון בעולם ניהול הסיכונים, המאפשר השגת ביצועים מהירים ו-"מביא לקבלת החלטות חכמה, המבוססת על נתונים מנותחים לעומק ולא על תחושות בטן". הוא הסביר, כי "ניתוח מתקדם הוא שלב מעבר ל-BI, המטפל לא רק בניתוח מה שקרה אלא אף עונה לשאלות למה זה קרה ומה יקרה בעתיד". "התעשיות הכבדות, ביניהן הפיננסית והטלקום, פועלות תחת אילוץ של מגבלות זמני חישוב, וחיבור כל חישובי ניהול הסיכונים בהן לוקח לעתים 18 שעות", אמר. "בעזרת פיצול בין אלפי מעבדים ושרתי להבים, תהליך ניהול הסיכונים וחישובם, שבעבר לקח לילה שלם, מתבצע עתה כמעט בזמן אמת".

יואל יסקרוביץ, מנהל העסקים הראשי של טלדור, אמר, כי "אנחנו יוצאים מהמיתון ורואים המון השקעות בתחום התשתיות. לאחר הפסקה שהייתה בנושא, אנחנו רואים החלפה ושיפור תשתיות". כן הוא דיבר על מכרזי ענק של הממשלה להקמת בסיסי הדרכה של צה"ל והמשטרה, "שניסו לעורר את השוק, וחלק ממי שיעברו את ההדרכות הללו יגיע לשוק ה-IT".

לדברי יסקרוביץ, "כיום, יותר מתמיד, ארגונים מחפשים ניצחונות מהירים". הוא ציין, כי השנה, חלק ניכר מהעבודה של טלדור היה בעולמות הפרויקטים לשירות עצמי והניידות, וכן בפרויקטי וירטואליזציה. "עבדנו לא רק בשרתים, פרויקטים שחל בהם תוכנה כשירות וכן פרויקטי BI". הוא סיכם את דבריו בציינו, כי טלדור גיבשה ניירות עמדה כיצד לבנות פרויקטי ליבה "בלי להיכוות", הכוללים, בין השאר, את המתווה של איסור פיתוח עצמי, אלא רק פרויקט מבוסס מוצר מדף. "אנו מייצגים מוצרים מובילים, וככה מצמצמים את מימד הסיכונים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים