עוד קורבן של המשבר בשוק הקריפטו: קרן 3AC פשטה רגל

שרשרת הקורבנות מתארכת: הקרן הסינגפורית פשטה רגל, ובשל אי עמידתה בתשלום חוב בסך 670 מיליון דולר ל-Voyager Digital – הודיעה גם האחרונה על הפסקת פעילותה

שרשרת הנפילות בשוק הקריפטו הולכת ומתארכת.

עוד קורבן של המשבר בשוק הקריפטו: קרן מטבעות הקריפטו הסינגפורית  Three Arrows Capilal – 3AC, פשטה רגל על רקע "החורף הקר" שפוקד את שוק מטבעות הקריפטו מאז חודש מרץ השנה.

בשיא עוצמתה בחודש מרץ האחרון ניהלה הקרן נכסים בסך כולל של כ-10 מיליארד דולר, אך מצבה הידרדר במהירות, ובסוף אפריל צנחו נכסיה לכשלושה מיליארד דולר. במציאות פיננסית זו התחייבויותיה עלו על נכסים, והכרזתה כפושטת רגל הייתה רק שאלה של זמן. הקש ששבר את גב הנמל היה כשלא עמדה בתשלום חוב בסך 670 מיליון דולר לברוקרית מטבעות הקריפטו Voyager Digital, שבעקבות אי העמידה בהחזר החוב של 3AC הודיעה שהיא מפסיקה זמנית את כל פעילותה.

התפתחויות אלו גררו שתי התפתחויות חשובות: 3AC ביקשה את הגנת בית משפט בניו יורק כדי להתגונן מפני נושיה בארה"ב, ואילו בית משפט באיי וורגי'ן הבריטית הורה לפרק את החברה.

הקרן נוסדה בשנת 2012 על ידי קייל דייוויס וסו זו. במאי השנה התראיינו שני המייסדים לוול סטריט ג'ורנל ואמרו, בין השאר, שהתמוטטות קרן הקריפטו Luna ו-TerraUSD עלתה להם כ-200 מיליון דולר, אך הביעו אופטימיות ביכולתם לשרוד את המשבר.

מסתבר כעת שהם טעו.

המשבר בשוק מטבעות הקריפטו בא לידי ביטוי גם בשער הביטקוין – מטבע הקריפטו הגדול והמוכר ביותר, שירד מערך של 64,268 דולר ב-10 בנובמבר האחרון ל-19,083 דולר ערכו כיום – ירידה של 70.31%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים