טסלה פיטרה 200 עובדים – כולל מפתחי AI ממחלקת הטייס האוטומטי

אחרי שהודיעה על תכניות לצמצום כוח האדם שלה, החברה החלה לפטר בפועל, כשמסתמן כי היא עומדת להסתמך יותר ויותר על יכולות רובוטיות במקום אנושיות ● טסלה מנסה לקצץ בהוצאותיה עקב קשיים בייצור כלי הרכב החדשניים

מקצצת בכוח האדם ובעלויות. טסלה.

ענקית הרכבים החשמליים טסלה פיטרה כ-200 עובדים, מרביתם מיחידת הטייס האוטומטי (Autopilot) שלה. המהלך הגיע ימים לאחר שהמייסד והמנכ"ל המפורסם של החברה, אילון מאסק, הודיע על כוונתו לערוך קיצוצים בכוח האדם.

כפי שדווח לראשונה על ידי בלומברג ביום ג', הפיטורים הם בעיקר של עובדי משרדי החברה בסן מטאו שבמדינת קליפורניה. למעשה, המשרדים בסן מטאו נסגרו כליל, כשלמועסקים בהם שלא פוטרו נאמר כי יעברו למתקן בפאלו אלטו בהדרגה החל מהחודש, אך רוב העובדים – פוטרו.

לפי התקשורת, אפשר שטסלה תעביר נתח מהמשרות של מי שהועסקו במשרד שנסגר לעובדים בשכר נמוך יותר בבפאלו, ניו יורק, וזאת כדי לחסוך בעלויות.

מרבית עובדי המשרד בסן מטאו פעלו בתחום לימוד המכונה והבינה המלאכותית של טסלה – הם עסקו בביאור נתונים, כלומר, בדיקה וסימון של תמונות שונות שנאספו מרכבי החברה, כדי ללמד את מערכת הטייס האוטומטי של המכוניות כיצד לטפל בסוגים מסוימים של תרחישים.

אלא שלפי CNN, טסלה פיתחה בשנים האחרונות דרך אוטומטית לבצע חלק מעבודת התיוג הזו, והפיתוח הרובוטי הזה הוא שמאפשר ליצרנית המכוניות לייעל את כוח העבודה שלה כעת.

"ללא התיוג האוטומטי אני חושב שלא נוכל לפתור את בעיית הנהיגה העצמית", אמר המנכ"ל מאסק באירוע יום ה-AI של טסלה, שנערך באוגוסט 2021.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011. צילום: וויקיפדיה

מאסק הודיע על קיצוצים – אך ריכך את דבריו בהמשך

נזכיר כי מאסק לא ציין את עניין הרובוטיקה, שמחליפה את העובדים בני האנוש בעוד ועוד אגפים בחברה, כשהעלה את סוגיית הפיטורים הצפויים בתחילת החודש.

כזכור, מאסק בישר אז כי "טסלה תצמצם את מספר העובדים בשכר שלה ב-10%, מכיוון שהפכנו לצוות גדול מדי בתחומים רבים. שימו לב שזה לא חל על אף אחד שבאמת בונה מכוניות, מארזי סוללות או מתקין ציוד סולארי", כך כתב המנכ"ל במייל לכל העובדים של יצרנית כלי הרכב החשמליים.

"מספר העובדים לפי שעה יגדל", המשיך וציין המנכ"ל, שלמעשה בישר לעובדיו כי טסלה תסתמך על יותר עובדי קבלן ופחות על צוותים קבועים. 

לאחר מכן, עקב התייחסות של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן לבשורת הפיטורין, מאסק הדגיש כי כוונתו הייתה בכלל ש"מספר העובדים הכולל יגדל, אבל המשכורות אמורות להיות שטוחות למדי".

מה שביידן אמר, אגב, הוא שבזמן שמאסק מדבר על פחדים ומתכנן צמצומים, חברת פורד דווקא מגדילה את ההשקעה שלה בבניית רכבים חשמליים חדשים, עם 6,000 עובדים חדשים הפועלים תחת איגוד באזור המערב התיכון (Midwest) שבארה"ב. בכך הוא סנט במאסק גם על סוגיית הצמצום בכוח האדם וגם על העובדה שהמנכ"ל המפורסם מתנגד להתארגנות עובדיו.

בהמשך, לפני מספר ימים, עדכן היזם המפורסם והודיע כי בחודשים הקרובים יקוצצו בין 3-3.5 אחוז מהמשרות בחברה, לנוכח הצפי למיתון בארה"ב בעתיד הקרוב.

שורפים כספים. שני מפעלי טסלה, גיגה ברלין (העליון) וגיגה טקסס. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

שורפים כספים. שני מפעלי טסלה, גיגה ברלין (העליון) וגיגה טקסס. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: ויקימדיה

המפעלים החדשים של טסלה שורפים כסף 

עם זאת, לא הרובוטיקה ואף לא הפיטורים יסייעו למאסק ולטסלה מול קשיים טכניים שמחבלים כעת בפעילות שני מפעליה החדשים של החברה בברלין ובטקסס.

מאסק דיווח באחרונה בראיון כי "מפעלי טסלה החדשים בטקסס ובגרמניה מפסידים מיליארדי דולרים", וזאת עקב מחסור בסוללות ובעיות חמורות בשרשרת האספקה, בשל המצב בנמלים הסיניים, שסגרי הקורונה במדינה יצרו בהם פקקי ענק.

"ברור שטסלה נמצאת במצב חיסכון משמעותי בעלויות", אמר ראג' ראג'קומאר, פרופסור להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת קרנגי מלון, שהתראיין לתקשורת האמריקנית. "זה (הצמצום בכוח האדם – ג"פ) כנראה מעיד על כך שהרבעון השני של 2022 היה די קשה עבור החברה, בגלל הסגרים בשנגחאי, עלויות חומרי הגלם ובעיות שרשרת האספקה", הוסיף וציין ראג'קומאר, שסיפק בדיוק את אותם הסברים שנתן מאסק לסיבות לחסכנות החדשה של טסלה.

טסלה לא הגיבה בינתיים לחדשות על הפיטורין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים