תוכן שיווקי
בעקבות C3 במרוקו

המסע לטרנספורמציה דיגיטלית 2.0 מתחיל בזמינות מידע אמיתית

אורי קרשטיין, מנהל הפעילות של גיגה-ספייסס בישראל: "בעידן שבו עסקים מתבססים על שירותים דיגיטליים מתקדמים, ההבדל בין הצלחה לכישלון נעוץ בשליפת מידע מהירה"

29/06/2022 15:11
אורי קרשטיין, מנהל הפעילות של גיגה-ספייסס בישראל

"בארגונים רבים הושקעו מיליוני דולרים בבניית תשתית למודרניזציה וטרנספורמציה דיגיטלית. עם זאת, ארכיטקטורת המידע עדיין מבוססת על 'ספגטי' של איי נתונים מבודדים, הנשאבים מיישומים, ממשקי API  ומקורות מידע אחרים. על כן, בחלק גדול מהמקרים חוויית הלקוח מוגבלת, והמידע אינו מונגש ללקוח בזמן אמת. כאן מתחיל המסע לטרנספורמציה דיגיטלית 2.0", הסביר אורי קרשטיין, מנהל הפעילות של גיגה-ספייסס (GigaSpaces) בישראל, במהלך הרצאתו במסגרת כנס C3 במרוקו.

כ-100 מנהלים בכירים בתחום מערכות המידע ואבטחת המידע השתתפו השנה במסע של מועדון המנמ"רים היוקרתי של אנשים ומחשבים – C3, למרוקו. חלק נכבד מההרצאות המקצועיות דנו באתגרים המורכבים בניהול מערכות מידע בארגונים בעידן הדיגיטלי שלאחר מגיפת הקורונה, המאופיין בהאצה משמעותית של תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ובהרחבה של שירותים דיגיטליים ללקוחות, אשר הפכו זה מכבר לגורם מבדל משמעותי של עסקים בתחומים שונים.

"בעידן שבו עסקים מבססים את אסטרטגיית הבידול שלהם על שירותים דיגיטליים מתקדמים, ההבדל בין הצלחה לכישלון נעוץ בשליפת מידע מהירה ובמידע המתעדכן בזמן אמת" הוסיף קרשטיין. "הלקוח מצפה לזמינות של מידע. זמן תגובה איטי או מידע לא מעודכן, יוצרים חווית משתמש לא טובה, שמשמעותה הפסד של עסקאות פוטנציאליות, שכן הלקוח מאבד את הסבלנות במהירות ויכול לעבור לאפליקציה של המתחרים בקלות רבה".

במהלך ההרצאה, שיתף קרשטיין את הנוכחים ב-SmartDIH, פלטפורמת האינטגרציה הדיגיטלית הייחודית שפיתחה חברת גיגה-ספייסס כדי לתת מענה לצורך הזה. SmartDIH (DIH – Digital Integration Hub) יוצרת שכבת מידע אחודה, המפרידה את מקורות המידע משכבת היישומים ובכך מאפשרת לארגון להגיב בזמן אמת לדרישות של הלקוחות, לקצר את זמן ההשקה של שירותים חדשים רבים, ואת זמן האינטגרציה שלהם בארכיטקטורת מערכות המידע הארגונית. באופן זה, מצד אחד הלקוח זוכה לחוויית לקוח מצוינת, ומצד שני הצוותים המקצועיים מאחורי הקלעים יכולים לפנות זמן ולהתמקד בנושא החשוב ביותר – חדשנות.

"החדשנות ב-SmartDIH באה לידי ביטוי בסנכרון שלה בזמן אמת עם מאגרי הנתונים, המתבצע מבלי לשבש את ביצועי היישומים. למעשה, בזכות העובדה שהיא מבוססת על טכנולוגית In Memory, היא מאפשרת ביצועים מהירים יותר, גמישות ויכולת הרחבה", ציין קרשטיין. "יתרה מכך, מדובר בפתרון מדף שמאפשר יישום והטמעה פשוטים ביותר, אינטגרציה ללא קוד ופיתוח בכלי קוד נמוך".

ארכיטקטורת DIH היא מושג שנטבע על ידי ענקית המחקר גרטנר, לאחר שהאחרונה זיהתה את הצורך בשוק בפתרונות אלו. גרטנר בחרה בגיגה-ספייסס כאחת מהחברות המובילות בעולם המספקות פתרון "מתוך הקופסה" לפלטפורמת API מבוססת DIH. בישראל, האנליסט הבכיר פיני כהן, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר STKI, המליץ על DIH כפתרון המוביל לניהול מידע תפעולי בזמן אמת.

בהיותה חלוצה עולמית בתחומה, גיגה-ספייסס זכתה להצלחה בארגונים בולטים סביב העולם, בתחומי הפיננסים, התעופה, הרכב והתעשייה, בהם, Bank of America, Goldman Sachs, American Airlines, ענקית הרכב הבינלאומית Stellantis (חברת-האם של פז'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר) ועוד. בישראל, ביולי 2021, בנק לאומי בחר בגיגה-ספייסס ובהמשך אף הוביל סבב השקעה בחברה.

קרשטיין סיכם את הרצאתו בהערכה על התפתחות השוק בשנים הקרובות: "ניתן לצפות כי מספר השירותים הדיגיטליים ימשיך לגדול, וכך גם הדרישה של לקוחות להרחבת השירותים הקיימים ביכולות חדשות שמקילות על חיי הלקוחות. כתוצאה מכך, תעבורת הנתונים תלך ותגדל, וכך גם העומס על המערכות ועל כוח האדם המקצועי. לכן, ארגונים נדרשים להצטייד בטכנולוגיית DIH מתקדמת, שתאפשר להם לספק שירות מצוין ללקוח, להגיב בזמן אמת, להשיק שירותים רבים במהירות, ובו בעת לפנות את הצוותים המקצועיים לעבודה בעלת ערך".

אירועים קרובים