באלמר: אשמח לשוחח עם המנכ"לית החדשה של יאהו! על עסקה בתחום החיפוש

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, רוצה לשתף פעולה עם יאהו! בתחום החיפוש באינטרנט, כדי להתחרות מול גוגל ● לדבריו, שיתוף הפעולה יסייע לשתי החברות, אם כי "הסיכויים נגדנו. הנתח שלנו בשוק החיפוש לא יעלה תוך שנה מ-4% ל-25%. זה לא הגיוני"

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר שלשום (ג'), כי הוא ישמח לשוחח עם קרול ברץ, המנכ"לית החדשה של יאהו!, על עסקה בין שתי החברות בתחום החיפוש באינטרנט. לדבריו, שיתוף הפעולה יסייע לשתי החברות להתחרות בגוגל, המובילה בשוק החיפוש.

במפגש עם אנליסטים פיננסיים בניו-יורק אמר באלמר, כי אין לו עניין לרכוש את יאהו!, לאחר שבמשא ומתן שהתנהל בשנה שעברה לא הצליחו המנהלים של שתי החברות להגיע להסכמה על המחיר. זאת על אף שמיקרוסופט הסכימה אז לשלם 47.5 מיליארד דולרים.

באלמר אמנם עדיין לא אמר נואש, וחושב ששיתוף הפעולה בין החברות אפשרי, אולם הוא אינו תולה בכך תקוות רבות. "אינני יודע אם ייצא מזה משהו", הודה.

מנתונים שנמסרו על ידי חברת המדידה ComScore עולה, כי בחודש דצמבר עמד הנתח של גוגל על 63% משוק החיפוש בארצות הברית. במקום השני ניצבה יאהו! עם נתח של 21%, ובמקום השלישי – מיקרוסופט, עם נתח של 8.5%.

אף על פי שמשקיעים קראו לבאלמר פעמים רבות לזנוח את שוק החיפוש והפרסום באינטרנט, שהניב למיקרוסופט הפסדים רבים, הרי שבחברה טוענים, כי אסור להתעלם מפוטנציאל ההכנסות הטמון בו. "זו הזדמנות עצומה", אמר באלמר. "אם נוותר – לא נוכל לשוב עוד למשחק".

באלמר הודה, כי "הסיכויים נגדנו". לדבריו, בהשוואה לנתח של גוגל בשוק החיפוש, "הנתח שלנו קטן. נתח שלנו בשוק החיפוש לא יעלה תוך שנה מ-4% ל-25%. זה לא הגיוני". אולם באלמר נחוש להצליח. "אינני רוצה לגמור כמו ג'רי יאנג", מנכ"ל יאהו!, שנאלץ לפרוש עקב כישלון המגעים עם מיקרוסופט והוחלף על ידי ברץ.

גוגל מעסיקה עובדים רבים שמתמקדים בחיפוש ומפעילה רשת הפצה רחבה יותר. במיקרוסופט מאמינים, עם זאת, שאם יציעו למפרסמים מוצר אטרקטיבי יותר – יוכלו לצבור במשך הזמן נתח שוק גדול יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים