נשים ומחשבים: טלי בראל הס, וורקיטו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טלי בראל הס, סמנכ"לית תפעול ופיתוח עסקי ב-וורקיטו

טלי בראל הס, סמנכ"לית תפעול ופיתוח עסקי ב-וורקיטו.

שם ותפקיד: טלי בראל הס, סמנכ"לית תפעול ופיתוח עסקי ב-וורקיטו (Workito)

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: מייסדת ומנכ"לית של חברה לתועלת הציבור עבודה שווה; HRBP בחברה בת של קוקה קולה; ועורכת דין בתחום דיני עבודה, נזיקין וביטוח.

משפחה: נשואה+2.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במשפטים ובפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה; תואר שני במינהל עסקים, אוניברסיטת בר-אילן. שירות צבאי כמפקדת טירונים ומפקדת בית ספר להשלמת השכלה.

מה הביא אותי לתחום הטכנולוגיה?

האמת, לגמרי במקרה. איני באה מתחום היזמות הטכנולוגית; ובכלל, מעולם לא הייתה לי שאיפה מיוחדת להשתייך אליו (למרות שמודה שאקזיט ויוניקורן הן מילים "פוטוגניות" מאוד). בכל אופן, יזמת תמיד הייתי. אחרי שלוש שנים שבהן עבדתי בלקדם נשים בעולם העבודה ולפתוח עבורן דלתות למשרות בכירות בחברות במשק הישראלי, הרגשתי שאני רוצה להיות חלק מהשינוי שאליו דחפתי כל השנים. החלטתי לעבור למיזם הבא. באותה תקופה, בן הזוג שלי היה מאוד מתוסכל מהדרך הארכאית שבה הוא צריך לנהל את התשלומים לעוזרת הבית שלנו, והציע לי לעשות משהו בנידון ולגאול את העולם מייסוריו. מאחר שאני אוהבת אתגרים, פשוט קפצתי למים והתחלתי לעשות מחקר שוק על התחום. אחרי תקופה לא קצרה, פגשתי את שני השותפים שלי, שכבר התחילו לפתח את המוצר ובדיוק חיפשו צלע שלישית. לשמחתי, היה לנו קליק מצוין, ומשם הכל זרם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כמי שעסקה בתחום הגיוון המגדרי בשוק התעסוקה במשך שלוש שנים וקראה מחקרים רבים בנושא, אין בכלל שאלה. אפליה קיימת בחברה הישראלית בכלל, ובתעשייה בפרט. למרות מה שחושבים, הדברים, לרוב, אינם נעשים מתוך רוע או בכוונת זדון. אפליית נשים נובעת במידה רבה מחוסר מודעות ומבוססת על דעות קדומות, המשפיעות על קבלת החלטות של כולנו. מחקרים רבים שנעשו בנושא, בין השאר באמצעות מבחנים "עיוורים" מגדרית לתפקידים שונים, מצאו, כי ברגע שלא היה מזהה מגדרי, נשים וגברים נבחרו באופן שווה (50:50) לתפקידים, בעוד שבמבחנים "לא עיוורים" מגדרית, היה רוב גברי מובהק שנבחר לתפקידי ניהול. כלומר התודעה היא המפתח לשינוי. תודעה היא, כמובן, לא הסיבה היחידה לאפליית נשים, ויש סיבות נוספות. אבל חינוך שוק והעלאת מודעות לשוויון מגדרי בעולם התעסוקה הם שלב ראשון ומשמעותי לצמצום האפליה. אני חייבת לציין, שבשנים האחרונות, לשמחתי אני רואה המון מודעות לנושא של סטריאוטיפים מגדריים, דווקא בתוכניות טלוויזיה בערוצים כמו כאן 11, חינוכית, סדרות וסרטים רבים בנטפליקס, אשר מציבים נשים לא בתפקידי "קישוט" או של עוזרת לשחקן ראשי (אחות, מזכירה, עוזרת וכד'), אלא כמנהלות, כבכירות, כיזמיות – וזה סופר חשוב, כי אלו בדיוק התכנים שמהם אנחנו ניזונים פעמים רבות לגבי "תפקידה" של האישה או "תפקידו" של הגבר, ויש לזה השפעה כמובן על עולם העבודה כפי שהזכרתי קודם.

האם נתקלת באפליה נגדך באופן אישי בתעשייה?

נתחיל מזה, שיכול להיות שכן ואני לא יודעת 😊. למזלי, השותפים שלי הם הכי מדהימים בהקשר הזה, ואני מרגישה כשווה בין שווים. כמי שעסקה במשך שנים ארוכות בקידום נשים בשוק התעסוקה, נפגשתי אמנם עם גברים רבים בעלי תפיסות ליברליות בנושא, אך אני מודעת לכך שייתכן שהדבר נובע מתוקף עיסוקי והוא אינו מייצג. מאז הגעתי ל-וורקיטו ועד היום נתקלתי במקרה אחד בלבד שבו הרגשתי שונה בפגישה בחדר שנכחו בו גברים בלבד. היה זה כשאחד הגברים הרגיש יותר בנוח לדבר עם הקולגות הגברים שלי, אבל אחרי כמה פגישות זה עבר לו, כך שאני אופטימית. בסופו של דבר זה עניין של הרגל, וככל שאנחנו נהיה יותר נוכחות בזירה הזאת, תופעות של אפליית נשים יילכו ויצטמצמו – זה תלוי גם בנו כנשים במידה רבה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    קשקוש מוחלט. אג'נדה שמזהמת את האמת.

  2. אורית בראל נהרין

    ראיון נפלא...מאוזן מצד אחד אך אמיץ וברור מצד שני ..מאוד אהבתי את הסגנון הנקי, הברור הצודק ללא התחכמות ותחושת קורבנות. יישר כוח בתי היקרה

אירועים קרובים