תומר שוייצר, מנכ"ל Y-Tech: "הווירטואליזציה גרמה לאנשי המיחשוב לשנות את הלך מחשבתם"

"העולם הווירטואלי פתח בפנינו אפשרויות חדשות ומעניינות הכוללות יכולות ניהול מתקדמות, חסכון כספי אדיר וחשוב לא פחות - מיחשוב ירוק", אמר שוייצר - מומחה תשתיות ואבטחת מידע, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● המחזור הבא של הקורס ייפתח ב-25 ביולי

"התפתחות טכנולוגיות הווירטואליזציה בשנים האחרונות גרמה לאנשי המיחשוב לשנות את הלך מחשבתם בכל הנוגע לפתרונות מיחשוב וחומרה", אמר תומר שוייצר, מומחה תשתיות ואבטחת מידע ומנכ"ל Y-Tech Solutions – המספקת פתרונות מיחשוב ענן, תקשורת ואינטגרציה. שוייצר אמר את הדברים במהלך הרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. בהרצאתו הציג את התפתחות מערכות המיחשוב בעשור האחרון – היכן היינו, לאן אנו הולכים ובעיקר על "מזג האוויר המעונן" המצפה לכולנו בשנים הקרובות.

"העולם הווירטואלי פתח בפנינו אפשרויות חדשות ומעניינות הכוללות יכולות ניהול מתקדמות, חסכון כספי אדיר וחשוב לא פחות – מיחשוב ירוק", אמר. "עליית השחקנים החדשים והתחרות בתחום הווירטואליזציה גרמה לירידת מחירים משמעותית והביאה את הפתרונות הווירטואליים לחדרי השרתים של כל ארגון".

לדבריו, "התפתחות פתרונות הווירטואליזציה פתחה נתיב חדש במפת הדרכים של עולם המיחשוב – נתיב המעלה את כולנו למעלה, לעולם העננים המסתורי הקרוי 'מיחשוב ענן' שבמהותו יספק לכל ארגון את האפשרות לעסוק במה שהוא יודע, בעיקר ולא בטפל, כאשר נושא המיחשוב יישאר למקצוענים שיספקו את המיחשוב כשירות, באופן מקצועי ואמין, על בסיס תשלום חודשי שישקף את הצריכה האמיתית הנדרשת לכל ארגון. כמובן שגם במיחשוב הענן המבטיח, כדאי לשים לב שאנו נכנסים לעננים בהירים ולא כהים, על מנת לחסוך את סערות הברקים בהמשך וליהנות משלל צבעי הקשת".

"כמה מתוכנו יודעים איך עובדת רשת החשמל? האם חוסר הידע גורם לנו לא להשתמש בה? מיחשוב הענן דומה במהותו לרשת החשמל", הדגים. "השירות זמין תמיד אך באפשרותנו לצרוך אותו בכמות הרצויה לנו ובשליטתנו. משתמש המיחשוב צורך שירותי מיחשוב מהענן על בסיס דרישה. למשתמש אין כל עניין ברזי העלויות, התפעול ומרכיבי השירות אלא רק בשימוש בו. השירות זמין באופן קבוע אך התשלום הינו עבור הצריכה בפועל בלבד".

"אבולוציית המיחשוב בשנים האחרונות הובילה להתפתחות של פתרונות חדשים ומגוונים לשמירה וגישה אל המידע הארגוני – הן על גבי מחשבים אישיים והן על גבי שרתים חזקים, המריצים מערכות הפעלה שונות ואפליקציות חדשניות שמדהימות אותנו בכל פעם מחדש", הסביר שוייצר. "עולם מערכות ההפעלה עבר שינוי מהותי בעשור האחרון – שינוי שטומן בחובו הרבה שאלות וגורם לכל מנהל IT לתהות רבות על החלופות הלא מעטות הקיימות לכל פתרון אותו הוא רוצה ליישם".

הוא הוסיף, כי "גם עולם הקוד הפתוח, שהתפתח מאוד בעשור האחרון – עולם שהיה ידוע מאז ומתמיד כעולם המספק פתרונות מיחשוב "בחינם", הולך ומתברר כיקר לא פחות מעולם מערכות הפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), הפולשות לכל תחום בחיינו – הפרטיים, העסקיים והניידים".

קורס המנמ"רים מונחה על ידי בנצי שפירא – מנכ"ל BIM, אשר שימש במשך שנים רבות מנמ"ר של ארגונים מובילים דוגמת קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח ב-25 ביולי.

אירועים קרובים