נשים ומחשבים: טל זיו, שופיק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טל זיו, מנהלת אופרציה גלובלית בשופיק

טל זיו, מנהלת אופרציה גלובלית בשופיק.

שם ותפקיד: טל זיו, מנהלת אופרציה גלובלית בשופיק (Shopic).

ותק בחברה: שנה וחודשיים.

השכלה ושירות צבאי: "שירתתי בצה"ל כמ"פ טירונים במשך שש שנים. זה היה הדבר הכי משמעותי שעשיתי בחיים, כי פיקדתי על חיילים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ועם מוטיבציה נמוכה לשירות, והתפקיד שלי היה ללוות אותם בחודש הראשון ולהכשיר אותם, לתת להם כלים להתמודדות עם שירות שלם של שלוש שנים".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"לאחר השירות הצבאי עבדתי במשך שלוש שנים בתחום ההפקות והטלוויזיה, בתפקיד מפיקה. במסגרת התפקיד הייתי אחראית על תכנון והוצאה לפועל של כל מערך הפקת סדרה – משלב התכנון, דרך הצילומים ועד להגעה של המוצר הסופי למסך. בשלב מסוים לא רציתי להיות יותר פרילנסרית, וחיפשתי מקום עבודה יציב – 'עבודה של גדולים', שתאפשר לי יציבות.

רציתי לבצע את השינוי ולהשתלב בהיי-טק, כי הרגשתי שלשם העולם הולך, וראיתי הזדמנות לבצע תפקיד שהכישורים והידע המקצועי שאני מביאה אתי יכולים להתאים אליו. זה לא תמיד קל כשאין לך רקע טכנולוגי. בתפקידי הנוכחי, כמנהלת אופרציה גלובלית בשופיק, הרגשתי שיש פוטנציאל גבוה עבורי, משום שהוא כולל גם ניהול וגם הפקה ועשיית שטח, מה שסברתי שיביא לידי ביטוי את הידע והכישורים שלי – ואמנם, זה מה שקורה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"מתקיים תהליך נכון של צמצום הפערים, אבל הם עדיין קיימים. לצערי, אחת הסיבות לכך היא שפעמים רבות, נשים לא דורשות חלק מהדברים שחשובים להן. לעתים הן מעריכות את עצמן פחות ממה שמגיע להן ולא מאחר שהמערכת לא מאפשרת את זה.

אני חושבת שתמיד צריך להרגיש בנוח לבקש את השכר שאת.ה חושב.ת שראוי לך, על סמך הידע המקצועי שאת.ה מביא.ה איתך, כישורים אישיים ורמת המחויבות לתפקיד. הרבה פעמים ניגשים ודורשים שכר רק על בסיס רקע מקצועי, ואדם יכול להימדד על פי דברים משמעותיים נוספים. אדם צריך להעריך את עצמו ולדרוש בהתאם למה שהוא יודע לתת ושהחברה יכולה להרוויח ממנו".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא נתקלתי בסיטואציה כזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים