רוסיה שוקלת לאפשר תשלומים בינלאומיים בקריפטו

הסנקציות שהטיל המערב, עקב פלישתה של רוסיה אל אוקראינה, גורמות לה לבחון את המהלך, כך על פי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, שציטטה את איבן צ'בסקוב, ראש המח' למדיניות פיננסית במשרד האוצר הרוסי

תאפשר תשלום בינ"ל בקריפטו? רוסיה. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

רוסיה שוקלת לאשר שימוש בקריפטו לצורך תשלומים בינלאומיים, כדי לנסות ולהתמודד עם ההשפעה של הסנקציות המערביות אשר הוטלו עליה עקב תקיפתה את אוקראינה במרץ. כידוע, מאז התקיפה, חברות אשראי ושירותים פיננסיים כמו ויזה, מסטרקארד, גוגל פיי ואפל פיי מחרימים את המדינה התוקפת, והדבר משבש לחלוטין את אפשרויות התשלום של הצרכנים על סחורות ושירותים. 

ואולם יתכן שמצב זה ישתנה, על ידי אישור ממשלתי להשתמש בקריפטו בעסקאות בינ"ל.

איבן צ'בסקוב, ראש המחלקה למדיניות פיננסית במשרד האוצר הרוסי, אמר באחרונה כי הממשלה דנה באופן פעיל ברעיון של שימוש במטבעות קריפטוגרפיים בעסקאות בינלאומיות. לדברי צ'בסקוב, מתן אפשרות לקריפטו כאמצעי להסדר לסחר בינלאומי יעזור להתמודד עם ההשפעת הסנקציות, שכאמור הגבילו את הגישה של רוסיה למנגנוני תשלום מסורתיים חוצי גבולות. על הדברים דיווחה רויטרס בהתבסס על דיווחים של סוכנות הידיעות הרוסית, אינטרפקס.

קודם להתפתחויות אלו, בסוף מרץ, אמר יו"ר ועדת האנרגיה של הקונגרס הרוסי, פאבל זבלני, במסיבת עיתונאים כי רוסיה פתוחה לקבל ביטקוין כתשלום עבור יצוא משאבי הטבע שלה. אולם, לפי ציטוטיה של אינטרפקס מסוף השבוע האחרון (ו'), רוסיה כבר שוקלת להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים מסוגים שונים ולצורך תשלומים בינלאומיים.

על פי הדיווחים, הדיונים סביב הנושא נמשכים כבר חודשים, ולמרות שהממשלה צופה שמטבעות קריפטוגרפיים יועברו לגליזציה כאמצעי תשלום במוקדם או במאוחר, עדיין לא הושגה הסכמה, כמו גם לא הוחלט על אופי הרגולציה של התחום ברוסיה.

עם זאת, משרד האוצר הרוסי דן בהוספת ההצעה האחרונה הזו לגרסה מעודכנת של טיוטת חוק, כך דיווח ביום ו' ודומוסטי – יומון כלכלי רוסי ואתר חדשות כלכלי, שציטט פקידי ממשל.

לא מיהר להכשיר שימוש בקריפטו. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

לא מיהר להכשיר שימוש בקריפטו. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: BigStock

העובדה שרוסיה פתוחה לקבל ביטקוין ולשלם בקריפטו יכולה לטרוף את הקלפים, שכן נשיאה, ולדימיר פוטין, דחה את האפשרות בשנה שעברה בראיון שקיים בשבוע האנרגיה הרוסי במוסקבה.

"אני מאמין שיש לזה ערך", אמר אז פוטין בהתייחסו לביטקוין, "אבל אני לא חושב שאפשר להשתמש בזה בסחר בנפט".

צ'אנג פנג ז'או, מנכ"ל בורסת הקריפטו בינאנס (Binance), טוען כי רוסיה לא יכולה להשתמש בקריפטו כדי להתחמק מהסנקציות. לדבריו, קריפטו ניתן למעקב – וזהו מאפיין שהופך את המטבעות הדיגיטליים לבלתי מתאימים לעקיפת סנקציות.

יצוין כי על אף שבורסות קריפטו הבטיחו שלא למנוע מכלל תושבי רוסיה מלהשתמש בפלטפורמות שלהן, לאחרונה הוחמרו התנאים שמאפשרים לרוסים לעשות כך. לדוגמה, בינאנס הודיעה כי תגביל את השירותים לאנשים ולגופים רוסים המחזיקים בקריפטו בשווי של מעל  10,885 דולר ואילו בורסת קוינבייס (Coinbase) בישרה גם היא כי תסגור כמה חשבונות רוסיים עקב הסנקציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים