לראשונה בחברת גיימינג גדולה: עובדי אקטיוויז'ן בליזארד מצטרפים לאיגוד

עובדים בסטודיו רייבן שבבעלות חברת משחקי הווידיאו - מפתחת הכותרים המצליחים Call of Duty, וקנדי קראש - הצביעו להצטרף לברית עובדי המשחקים, למרות לחצים מהבוסית שלהם

ניסתה להגביל את שכר השחקנים בליגות המשחקים

קבוצה של 28 בודקי QA מסטודיו רייבן (Raven Software) שבבעלות אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) הצביעו בעד איחוד, למרות מאמצים מתמשכים של ענקית הגיימינג למנוע מהלך זה.

הקבוצה המצומצמת של עובדי רייבן – חטיבה אשר מונה בסך הכל כ-350 עובדים – הודיעה רשמית על כוונתה להתארגן תחת השם ברית עובדי המשחקים (Game Workers Alliance Union, או בר"ת GWU) בינואר, בעיצומה של שביתה שהחלה לאחר פיטורי 12 חברים מצוות בקרת האיכות. כאשר אקטיוויז'ן בליזארד – שאותה מיקרוסופט מתכננת לרכוש במסגרת עסקה של 68.7 מיליארד דולר – החמיצה את המועד האחרון להכיר מרצון באיגוד, הקבוצה הגישה עתירה רשמית למועצה הלאומית ליחסי עבודה, ה-NLRB, כדי להתחיל בבחירות לאיגוד. אקטיוויז'ן ערערה על ההגשה, אך הסוכנות הממשלתית דחתה את טיעוניה, אז רייבן תוכנה דיווחה כי הבעלים שלה החלה להגביר את מאמציה נגד התאגדות עובדים.

מנהלי אקטיוויז'ן יצרו קשר בעבר עם הצוות המארגן, בתחילת ימי כינון ברית עובדי המשחקים, והתעקשו שאיגודי עובדים "עלולים לפגוע ביכולת שלנו להמשיך ולעשות משחקים טובים". הם טענו שהתאגדות שכזו פחות מועילה מ"דיאלוג הפעיל והשקוף בין הבוסים והעובדים". על פי הדיווחים, ענקית הגיימינג גם שלחה לעובדי הסטודיו אימייל עם קובץ מצורף שאומר בפשטות "נא להצביע לא".


החלטה של קבוצה קטנה שיכולה להשפיע על רבים

אלא שהמאמצים של אקטיוויז'ן לא יצאו אל הפועל. כפי שדווח על ידי הוושינגטון פוסט, משרד מילווקי של ה-NLRB ספר אתמול (ב') את ההצבעות שנשלחו בדואר על ידי צוות הבודקים של רייבן, והתוצאה היא 19 הצבעות בעד ו-3 קולות נגד. המצב החדש הופך את ברית עובדי המשחקים לאחד מאיגודי עובדי הגיימינג הראשון המוכר מבחינה משפטית בארצות הברית. לפיכך, למרות שההצבעה משפיעה ישירות על מספר קטן של עובדים, הדחיפה להתאגדות בתעשיית הגיימינג יכולה להשפיע על ידי עובדים רבים בה ספציפית ובגזרת הטכנולוגיה בכלל.

יצוין כי אקטיוויז'ן לא הייתה חיובית במיוחד לגבי החדשות – דובר החברה אמר כי החברה אמנם "מכבדת ומאמינה" בזכותם של עובדים להתאגד, אך היא גם מאמינה "שהחלטה חשובה שתשפיע על כל הסטודיו של רייבן, המונה כ-350 אנשים, לא צריכה להתקבל על ידי 19 עובדים של רייבן".

אקטיוויזן, יש להזכיר, עדיין נמצאת בעיצומן של שלל תביעות משפטיות, הכוללותבאפליה ובהטרדה מינית בסביבת העבודה. האשמות אלו צצו בשנה שעברה, ובעקבותיהן הוגשה נגדה החברה תלונה על ידי מדינת קליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים