רכישת טוויטר: מה רוצה מאסק מה-SEC ומה החליט דירקטוריון החברה?

איש העסקים ויזם הטק הנודע מצפה מרשות ניירות הערך האמריקנית לבדוק את נושא החשבונות המזויפים בפלטפורמה ● מועצת המנהלים של טוויטר הודיעה ש"תאכוף את הסכם המיזוג", למרות הצעדים של מאסק

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק, כידוע לכל, אמור לרכוש את טוויטר (Twitter) בתמורה ל-44 מיליארד דולר, כפי שסוכם בינו לבין דירקטוריון החברה ב-25 באפריל האחרון. אלא שסביב העסקה צצו בעיות שונות, שגרמו ליזם הדומיננטי להקפיא אותה, כפי שבישר לעולם ביום ו' האחרון.

מאז חלו עוד ועוד פיתולים בעלילה, כשהאחרון שבהם, מצד מאסק, הוא בקשה שלו מרשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, שתבדוק את מספרי המשתמשים של הרשת החברתית.

הדברים התפתחו לכך עקב טענותיו של מאסק כי מניין החשבונות המזויפים/חשבונות הבוט הקיימים בפלטפורמה גדול בהרבה מזה שטוויטר מדווחת עליו. טוויטר טוענת כי מדובר בכ-5% מחשבונות המשתמשים שלה בעוד שמאסק סבור כי משתמשים מזויפים מהווים לפחות 20% מכלל החשבונות ברשת המצייצת. לכן הקפיא יזם הטק את העסקה, בתוך שלא פסל אותה סופית, אך ביקש ששוויה יהיה פחות מ-44 מיליארד ד'.

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX משמיע את קולו סביב הנושא ללא הרף, ואף ערך אתמול (ג') סקר לא רשמי בטוויטר. הוא צייץ: "טוויטר טוענת ש-95% מהמשתמשים הפעילים היומיומיים הם בני אדם אמיתיים וייחודיים. יש למישהו ניסיון (חוויה – ג"פ) כזה?"

לאחר מכן הוא כתב תגובה לעוקב, שהציע ל-SEC להתחיל בחקירה סביב הנושא, תייג את ה-SEC ושאל "האם מישהו בבית?"

מאסק אמנם ידוע כיזם שמחבב הטרלות, אך מסתמן שבטענותיו לחוסר השקיפות והדיוק שמפגינה טוויטר בנוגע למספר משתמשיה יש כנראה צדק רב – לפי CNBC, בהגשת הכספים לרבעון הראשון השנה, טוויטר הודתה שיש מספר "חשבונות שקריים או דואר זבל" בפלטפורמה שלה. החברה אמרה שהיא מעריכה שהממוצע של חשבונות כוזבים או דואר זבל מייצג פחות מ-5% מה-mDAUs (משתמשים פעילים ברמה חודשית) במהלך אותה תקופה. טוויטר גם הודתה שהגזימה במספר המשתמשים ב-1.4 ​​מיליון עד 1.9 מיליון בני אדם במהלך שלוש השנים האחרונות.

"במארס 2019, השקנו תכונה שאפשרה לאנשים לקשר חשבונות נפרדים מרובים יחד כדי לעבור בנוחות בין חשבונות", מסרה טוויטר בתגובה לשאלה מדוע שבשה נתונים על משתמשיה. "נעשתה שגיאה באותו זמן, כך שפעולות שנעשו דרך החשבון הראשי הביאו לכך שכל החשבונות המקושרים נספרו כ-mDAU".

נזכיר כי ה-SEC האשימה את מאסק ב-2018 בהונאת מניות וזאת לאחר שצייץ בטוויטר שהוא שוקל להפוך את טסלה, חברת המכוניות החשמליות שייסד, לפרטית אך הפך בשורה זו כעבור זמן מה, מה שלטענת ה-SEC הונה את המשקיעים של החברה. מאסק והרשות הגיעו להסדר פשרה לפתרון העניין, הוא נאלץ לוותר על תפקידו כיו"ר החברה וכן נגבו ממאסק ומטסלה קנסות כבדים של 50 מיליון דולר כל אחד. מאסק מצידו טען אז שהרשות פשוט מתנכלת לו, ובכלל – לאורך השנים שב וזלזל בגוף הרגולטורי.

מה החליט דירקטוריון טוויטר אתמול?

במקביל להתרחשויות אלו, הדירקטוריון של הרשת המצייצת מנסה דווקא בכל זאת להוציא את העסקה עם מאסק אל הפועל. החברה הגישה את הצהרת ה-proxy שלה להשתלטות של מאסק אתמול (ג'), ואמרה כי היא רוצה לסגור את העסקה "כמה שיותר מהר".

הצהרה זו הגיעה שעות לאחר שמאסק צייץ בטוויטר ש"העסקה הזו לא יכולה להתקדם", לנוכח חששותיו המוצהרים מחשבונות הבוט הרבים מדי, אך עם זאת אחרי שדיבר בוועידת טכנולוגיה במיאמי שלשום (ב') ואמר בפומבי שהוא "לא פוסל" את רכישת החברה, אך עבור סכום נמוך יותר מ-44 מיליארד הדולר שאותם הציע במקור לצורך ההשתלטות.

חבר המנהלים גם הצהיר מאוחר יותר ביום ג' ש-"הדירקטוריון ומר מאסק הסכימו לעסקה ב-54.20 דולר למניה. אנו מאמינים שההסכם הזה הוא לטובת כל בעלי המניות. בכוונתנו לסגור את העסקה ולאכוף את הסכם המיזוג".

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, הבחירה במילים "לאכוף את הסכם המיזוג" מצביעה כנראה על כוונת הדירקטוריון לנקוט בהליך משפטי נגד מאסק.

יצוין כי מאסק גם נמצא ביחסים מתדרדרים מול מנכ"ל טוויטר הנוכחי, פרג אגראוול, שממשיך להתעקש כי אין לטוויטר דרך להעריך באמת את מספר המשתמשים שלה. מאסק הגיב באחרונה לציוץ של אגראוול בנדון עם אימוג'י של קקי מחייך, ולא ניכר שיש בין השניים הסכמה, הבנה או שיתוף פעולה בדרך למימוש העסקה באופן משביע רצון עבור כל הצדדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים