מאסק אמר שהעסקה לרכישת טוויטר עדיין אפשרית – במחיר מוזל

היזם המפורסם דיבר בוועידת טכנולוגיה במיאמי אתמול (ב') והעריך שמשתמשים מזויפים מהווים לפחות 20% מכלל החשבונות ברשת המצייצת, ולכן הקפיא את העסקה, שכעת הוא מבקש ששוויה יהיה פחות מ-44 מיליארד ד'

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

רכישת טוויטר בידי היזם המפורסם אילון מאסק עדיין בהקפאה, ושוב אנחנו זוכים לכותרות אודותיה. מאסק הכריז אתמול (ב') בפומבי שהוא "לא פוסל" את רכישת החברה בעבור סכום נמוך יותר מ-44 מיליארד הדולר שאותם הציע במקור לצורך העסקה. בנוסף הוא ביקר את הנהגת טוויטר.

נראה שההשתלטות על טוויטר הופכת לבעייתית יותר ויותר עבור המולטי-מיליארדר ומנכ"ל החברות SpaceX וטסלה, והוא מנסה לשנות אותה, או לסגת ממנה לחלוטין.

כזכור, מאסק השהה זמנית את עסקת ההשתלטות בסוף השבוע ותלה את הסיבה במניין החשבונות המזויפים/חשבונות הבוט הקיימים בפלטפורמה. כעת הוא כנראה מעוניין לנהל משא ומתן מחדש על המחיר שישלם, אם כן יקנה את השירות והחברה שמאחוריו.

לפי מאסק – שדחה אפשרות לבדיקה מעמיקה של ספרי טוויטר לפני עסקת ההשתלטות – על מנת שהעסקה תתממש, טוויטר צריכה להגביל באופן מופגן את מספר "חשבונות הספאם" לחמישה אחוזים לכל היותר.


אימוג'י קקי בתגובה למנכ"ל טוויטר

מאסק השתתף אתמול בוועידת טכנולוגיה במיאמי, ארה"ב, ושם הצהיר בראיון וידיאו שהעניק כי "ככל שאני שואל יותר שאלות, אני מודאג יותר".

"כרגע מה שאומרים לי זה שפשוט אין דרך לדעת את מספר הבוטים", אמר מאסק בכנס. "זה כאילו, דבר שלא ניתן לדעת, כמו נפש האדם", התפייט איש העסקים הדרום אפריקני.

היזם, שהוא האדם העשיר בתבל כיום, העריך בתחילה, לפי דיווחי טוויטר ל-SEC האמריקנית, שפרופילים מזויפים מהווים כחמישה אחוזים מהחשבונות בפלטפורמה, אך כעת הוא סבור שמדובר בכחמישית מכלל חשבונות הטוויטר (20% או יותר לדבריו) – אם כי לא סיפק להערכתו זו כל בסיס. 

בנוסף נראה שגם מערכת היחסים עם מנכ"ל הרשת המצייצת, פרג אגרוואל, לא מוסיפה להצלחת המו"מ.

אגראוול ניסה באחרונה להסביר את המתודולוגיה של השירות בהערכת מספר חשבונות הספאם והבוטים בסדרה של ציוצים. הוא גם כתב שקשה לבצע הערכות כאלה מחוץ לחברה. מאסק הגיב להצהרות של אגרוואל בטוויטר עם אימוג'י של קקי ושאל, בין היתר, האם טוויטר ניסתה פשוט להתקשר למשתמשים בעלי חשבונות בעלי מראה חשוד.

בתגובה האחרונה בסאגה המתמשכת, מאסק צייץ היום: "20% חשבונות מזויפים/ספאם, יוצא פי 4 יותר ממה שטוענת טוויטר, ויכול להיות *הרבה* יותר גבוה. ההצעה שלי התבססה על כך (על האמונה – ג"פ) שההגשות של טוויטר ל-SEC היו מדויקות. אתמול, מנכ"ל טוויטר סירב בפומבי להציג הוכחה לפחות מ-5%. העסקה הזו לא יכולה להתקדם עד שיעשה זאת".

מנקודת מבט משפטית, לא ברור אם מאסק יכול בכלל לעצור את ההסכם שלו עם מועצת המנהלים של טוויטר. בכנס אתמול אמר מאסק כי הוא מאמין ששיעור גבוה משמעותית של חשבונות בוטים ממה שדווח הוא מידע מוטעה חמור. ההסכם עם טוויטר קובע ששני הצדדים יכולים לפרוש מהעסקה במקרה של חריגות מאסיביות בתנאי העסקה. לפי דיווחים שונים, מאסק יצטרך לשלם כמיליארד דולר פיצוי אם יבטל את העסקה ביוזמתו.

מניית טוויטר נפלה ב-8.2% בנעילת המסחר בניו יורק. המניה ירדה בעקבות ספקולציות כי מאסק מתרחק מהרכישה של החברה ב-44 מיליארד דולר, חשש שלפי התנהלות המשקיעים – גדל עוד יותר בשבוע האחרון.

טוויטר סירבה להגיב. החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו מדווחת באופן עקבי ומדי רבעון שחשבונות ספאם מהווים פחות מ-5% מסך המשתמשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יניב

    לא באמת מעניין אותו מכמות הבוטים , למרות שזה משפיע על מחיר העסקה , אלא, הוא רוצה להיות בטוח לפני שקונה , שלטוויטר יש מספיק ידע וכישרון לפתור בעיות כאלה במקום להגיד תירוצים , כי הוא יירצה לאתגר אותם בבעיות מסובכות מאלו , הבוטים הם לא העניין העקרוני פה

אירועים קרובים