המחשב הנייד החדש של אייסר: הגרסה המעודכנת של Swift 3

Acer Swift 3 SF314-512 הוא הנייד הראשון שהגיע לבדיקה עם מעבד חדש, מעבד Alder Lake - האם ההבדל מורגש?

Swift 3 SF314-512 של אייסר.

כפי שכל אחד יודע, עובר לא מעט זמן מהרגע שיצרניות המעבדים מכריזות על המעבדים שלהן ועד שהם מגיעים לשוק בפועל. אמנם יצרניות המחשבים השונות, כמו אייסר (Acer) בדוגמה שמונחת כאן לקריאתכם, מקבלות את המעבדים זמן רב לפני שהם מגיעים בפועל לשוק, אבל עדיין לוקח זמן עד שהמחשבים עצמם מיוצרים, נבדקים, ובמקרים מסוימים אף מקבלים את האישור של אינטל (Intel) תחת פרויקט ה-Evo המעודכן שלה.

אבל בסופו של דבר זה קורה, והגרסה המעודכנת הזו של Swift 3, או בשמה המלא Swift 3 SF314-512, היא הנייד הראשון שהגיע אלי לבדיקה עם מעבד חדש, מעבד Alder Lake שהוכרז למעשה בפועל כבר די מזמן, אם צריך להיזכר.

ה-Swift 3 הוא סוג של מחשב מיינסטרים, שאולי מתאים גם לשימושי SMB קלים חוץ ופנים משרדיים. אין לו מסך מגע, אין לו חיישן טביעות אצבע, העיצוב שלו אלגנטי בזהירות בלי הגזמות, בלי לנסות להתייפייף יותר מדי.

תצורה של דור 12

הנייד החדש הזה מבית אייסר מצויד, כאמור, במעבד דור 12 של אינטל, או Alder Lake. אני קיבלתי לבדיקה את המחשב עם Core i5-1240P, שהוא מעבד יחסית צנוע ברשימת המעבדים החדשים. מעבד זה הוא גם ממשפחה שאפשר לומר שהיא חדשה, משפחת ה-P. היא הופרדה מה-U כדי לציין שהיא עובדת בהספק בסיסי של 28 וואט – אם כי במצב טורבו מלא הצריכה יכולה להגיע גם ל-64 וואט, ואז שומעים היטב את המאוורר הרועש מדי לטעמי של ה-Swift 3 בדור הנוכחי.

גם ה-Core i5-1240P, כמו כל חבריו לדור, הוא מעבד היברידי. במקרה שלו יש 12 ליבות, ארבע מהן ליבות ביצועים, 8 האחרות הן ליבות יעילות, וביחד זה מתחבר לכדי 16 ליבות לוגיות. המהירות הבסיסית של המעבד היא 1.7 גיגה-הרץ, והליבות היעילות יכולות להגיע במצב טורבו עד מהירות של 3.3 גיגה-הרץ ואילו ליבות הביצועים עד 4.4 גיגה-הרץ.

Swift 3 SF314-512 של אייסר.

Swift 3 SF314-512 של אייסר. צילום: יח"צ

אולי קשה לקבוע במדויק עד כמה חל שיפור בעבודה בריבוי ליבות מול הדור הקודם, אבל בהיבט של הליבה הבודדת הוא הגיע במבחן Cinebench R23 לתוצאה של 1,654 נקודות, וזינק לראש הרשימה השמורה שלי עם שיפור יפה מול מעבדי הדור ה-11 בסדרת ה-U. במבחני ריבוי הליבות של Geekbench 5, התוצאה הייתה גבוהה בעשרות אחוזים בדרך כלל מול המעבדים המקבילים מהדור הקודם, ואפילו התחרתה היטב בתוצאות של מעבדי משפחת ה-H מהדור ה-11 של אינטל.

במחשב שהגיע לבדיקה היו גם 16 גיגה-בייט זיכרון LPDDR4x במהירות 4,267 גיגה-הרץ, כונן SSD של ווסטרן דיגיטל בנפח נאה של 1 טרה-בייט, וכן סוללת 55WHr שאמורה להספיק, לפי החברה, לעד קצת יותר מ-10 שעות עבודה.

העבודה בעת העבודה

אחד הדברים הראשונים שמרגישים כשמרימים את המחשב הוא משקלו הקל יחסית. הוא אמנם שוקל כ-1.25 ק"ג, שמתפזרים על פני גובה שמגיע עד 16 מ"מ בקצה האחורי שלו, אבל ההרגשה היא של פחות, אולי בגלל שאפשר לצפות עדיין לקצת יותר בנייד שמצויד במסך 14 אינץ', שהוא בסדר לחלוטין אבל לא ממש מצטיין.

כמו בהרבה מאוד מחשבים בשוק כיום, פתיחת המסך גורמת למחשב להתרומם מעט בחלק האחורי, כדי להביא את המקלדת למצב הקלדה נוח יותר, וגם כדי לעזור באוורור – ובמקרה של ה-Swift 3 הזה חריצי האוורור המעטים, שנמצאים מעל המחצית הימנית של המקלדת, בהחלט זקוקים לעזרה. הם מצויים באזור שהכי מתחמם, וכאמור, זה מוביל לכך שגם בעומס עבודה בינוני המאוורר הפנימי נכנס לעבודה ומרעיש מאוד.

המקשים עצמם מרחפים ונהנים מירידה יחסית עמוקה, שמקנה הרגשה נוחה בעת הקלדה, אם כי ראשי המקשים קצת ישרים מדי לטעמי. הריחוף הזה מאפשר לתאורת הלד הלבנה להאיר כל מקש מסביב וגם דרך האותיות המודפסות, אבל התאורה הזו, לטעמי, בוהקת מדי, וגם בלילה העדפתי לכבות אותה, אם כי לא בחושך מוחלט. משטח השליטה בינוני בגודלו, אבל הוא מספק לצרכים שוטפים.

לזכותו של הנייד הזה מבית אייסר עומדות היציאות לא חסר. יש שתי יציאות USB-C שתומכות בטעינה, ב-Thunderbolt 4 וב-USB 4 – כלומר קצב העברת נתונים של עד 40 גיגה-ביט/לשנייה. יש גם שתי יציאות USB-A 3.2 Gen 2, אחת בכל צד, ויש חיבור HDMI בגודל סטנדרטי. אין חיבור לרשת מקומית, כך שבמקרה שרוצים לעשות את זה ולא מסתפקים בחיבור WiFi 6, צריך מתאם. יש גם תמיכה בחיבור Bluetooth 5.2.

לסיכום, כפי שציינתי לעיל, Swift 3 SF314-512 מיועד למי שרוצה תכלס ולא זקוק למגע, וגם די מוכן לוותר על קישוטים שאינם תורמים עבורו ישירות לעבודה. המחיר 5,295 שקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים