ג'ק דורסי: "לעולם לא אהיה שוב מנכ"ל טוויטר"

שמועות על כך שדורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר בעבר, ישוב לאחוז במושכות החלו לצוץ מאז השתלטות מאסק על הפלטפורמה, אך דורסי הזים אותן אתמול (ד'), וזאת על אף שהוא ומאסק רואים עין בעין בנוגע לאופי הרצוי לטוויטר

יתחרה או לא יתחרה בטוויטר? ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק.

מנכ"ל טוויטר (Twitter) לשעבר, ג'ק דורסי, מנסה לעצור את השמועות על בחירתו מהקרובה להיות שוב מנכ"ל החברה. ההשערות הללו צצו אחרי שהמולטי-מיליארדר אילון מאסק השתלט על הפלטפורמה באחרונה.

דורסי בישר אתמול (ד') דרך תגובה לציוץ כי "לעולם לא" ישוב לתפקיד המסוים, אותו נטש בנובמבר 2021.

משתמש טוויטר חזה בציוץ כי מאסק יבקש בסופו של דבר מדורסי להיות שוב הבוס של טוויטר. תגובתו של דורסי אליו הייתה חד משמעית: "לא, אני לעולם לא אהיה שוב מנכ"ל". עם זאת, דורסי לא סיפק הסברה לפסילת הרעיון המיידית והמוחלטת מטעמו.

דורסי, היה בין מקימי טוויטר בשנת 2006 ושימש כמנכ"לה עד 2008, אז עזב את התפקיד. הוא הפך שוב למנכ"ל ב-2015, ושרד ניסיון להדיחו ב-2020, כשאליוט מנג'מנט, משקיעה גדולה בטוויטר, ניסתה בלא הצלחה לגרום לו לבחור בין סקוור (Square) – חברת תשלומים שייסד ושכיום נקראת בלוק (Block) – לרשת החברתית המצייצת.

אחרי שדורסי התפטר מתפקיד המנכ"ל, ירש את מקומו פרג אגרוואל, שהיה בעבר מנהל הטכנולוגיות בפלטפורמה, ודורסי נותר בדירקטוריון החברה לפחות עד תום 2022. הוא נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בכל הקשור לתפקיד של מדיה חברתית ברחבי העולם.

הבעלים החדש של טוויטר. אילון מאסק.

הבעלים החדש של טוויטר. אילון מאסק. צילום: פליקר

דורסי ומאסק – רואים עין בעין, אפילו בעניין החזרת טראמפ

כשנודע לאחרונה שמאסק קנה את הפלטפורמה, דורסי התלהב מהבשורה ואמר ש-מאסק הוא "הפתרון היחיד" לעתיד החברה, זאת מכיוון שלא הסכים מזה תקופה עם הכיוון שבו פעלה טוויטר. גם דורסי, כמו מאסק, סבור ובמוצהר כי הפלטפורמה צריכה לאפשר יותר חופש ביטוי לכל, ולא לעסוק בצנזורה של תכנים באופן אינטנסיבי מדי.

נזכיר כי מאסק הודיע באחרונה ​​כי יאפשר לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לשוב לטוויטר, אחרי שהורחק ממנה לצמיתות בתחילת שנת 2021. טראמפ נחסם אז משימוש בטוויטר בגלל שנחשב כגורם מסתית שמעמד מאחורי ההסתערות על כמה מתומכיו על גבעת הקפיטול אחרי ההפסד שלו לנשיא ארה"ב המכהן, ג'ו ביידן. בימים שלפני החסימה הפיץ טראמפ בטוויטר תוכן שקבע שבארה"ב התבצעה הונאת בחירות.

על אף שמאסק מוכן להציע לטראמפ שיבה לזירת הבית שלו, הנשיא לשעבר דווקא שלל חזרה לטוויטר, וזאת משום שלדבריו הוא מעדיף להמשיך לפרסם את תכניו בפלטפורמת המדיה החברתית בעלת האוריינטציה הימנית שלו, חברתית אמיתית (Truth Social), למרות שאינה קוצרת הצלחה גדולה בינתיים.


דורסי, בתגובה לציוץ של דן פרימק מ-Axios השבוע, אמר שהוא מסכים עם מאסק בנוגע להחזרת טראמפ. "יש מקרים חריגים (CSE, התנהגות בלתי חוקית, ספאם או מניפולציה ברשת וכו'), אבל בדרך כלל חרמות קבועים הם כישלון שלנו, ולא עובדים".

לאחר מכן, דורסי קישר לכמה מהציוצים הקודמים שלו מהרגע שבו הוכרזה הרחקת טראמפ לראשונה, ואז הוסיף בתגובה: "זו הייתה החלטה עסקית שגויה, זה לא היה צריך להיות. ואנחנו צריכים תמיד להרהר על ההחלטות שלנו ולהתפתח לפי הצורך. ציינתי בשרשור הזה ועדיין מאמין שאיסורים קבועים על יחידים הם שגויים מבחינה כיוונית".

ההצהרות הללו של האיש שייסד את טוויטר נותנות למאסק תמיכה בכיוון ניהול התוכן היותר מתירני של טוויטר לאחר שתושלם רכישת החברה על ידיו. ואולם, כאמור, השמועות שאמרו כי ייתכן ש-דורסי יוכל לשוב להיות המנכ"ל של הרשת המצייצת לאחר שרכישתה בידי מאסק תושלם הוזמו כעת על ידיו כשאמר בפירוש כי הספקולציה הזו לא נכונה. דורסי אף השתעשע-משו וציין בהמשך כי כדי כדי לקבוע מי יהיה המנהל החדש, בטוויטר "יטילו קובייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים