"תעשיית הניידות החכמה הישראלית מצילה חיים"

"תעשייה זו משנה את עולם התחבורה ומאפשרת לאנשים שלא יכולים היו לנוע לכל מקום להגיע ליעדיהם", אמר היום (ד') נשיא המדינה, חיים הרצוג

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בנאומו המצולם בכנס אקומושן היום (ד').

"ישראל נמצאת בקו החזית של החדשנות הטכנולוגית העולמית. החברות הישראליות מציעות לעולם את היצירתיות והדרייב החדשני שלנו. מיליונים ברחבי תבל משתמשים בחדשנות ובטכנולוגיות של תעשיית הניידות החכמה הישראלית בכל יום. תעשייה זו משנה את עולם התחבורה וחשוב יותר – מצילה חיים, ומאפשרת לאנשים שלא יכולים היו לנוע לכל מקום להגיע ליעדיהם", כך אמר היום (ד') נשיא המדינה, חיים הרצוג.

הנשיא הרצוג פתח את הכנס השנתי לתחבורה חכמה אקומושן, שנערך זו השנה העשירית. אחרי שנתיים של קורונה, הוא חזר להתקיים בממד הפיזי – באקספו בתל אביב.

לדברי הרצוג, "שיתופי פעולה נדרשים כדי לייצר פתרונות של קיימות, לטובת ילדינו ועתידנו. כדי שהטכנולוגיה תשמש כל אחד מאתנו, היא צריכה לשמש את כולנו. צריך לראות איך אנחנו עושים את זה ביחד. ההזדמנויות והיצירתיות הן כמעט בלתי אפשריות".

"ישראל – האב עולמי של ניידות חכמה, ויכולה לסייע למדינות האזור"

דוברת נוספת באירוע הייתה שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שהגיעה אליו באמצע המשבר הפוליטי החמור. לדבריה, "היזמות שבתעשיית הניידות החכמה הישראלית יצרה כאן אקו-סיסטם ברמה עולמית – קהילה של יותר מ-600 סטארט-אפים ומעל 13 אלף יזמיות ויזמים, מהנדסות ומהנדסים, מפתחות ומפתחים".

"ישראל היא האב עולמי של ניידות חכמה", ציינה שרת התחבורה. "25 מיליארד מתוך 220 מיליארד הדולרים שהושקעו ב-10 השנים האחרונות בתעשיות האוטוטק והחדשנות הגיעו לכאן. חישבו על זה – יותר מעשירית מהמימון הגלובלי בשדה זה הגיעו ליזמים ולמאיצות החדשנות בישראל".

מיכאלי ציינה כי "רבים מאותם 600 סטארט-אפים מתפתחים לחברות בוגרות, וזה מה שקורה גם בסקטור התחבורה החכמה. אנחנו עוברים מאומת סטארט-אפים לאומה של הטמעה".

היא דיברה על הפעילות הממשלתית בתחום ואמרה ש-"יוזמת הניידות החכמה עברה מהאינקובטור של משרד ראש הממשלה למשרד התחבורה, שם אנחנו גורמים לדברים לקרות. לפני כשנה, הממשלה הנוכחית העבירה את חוק הרכבים האוטונומיים, וישראל היא בין המדינות הראשונית להעביר חקיקה שכזאת ברמה הארצית. אנחנו מבצעים בימים אלה פיילוט לטכנולוגיות בעולם הרכבים האוטונומיים, לרבות ברמות הרביעית והחמישית". מיכאלי ציינה גם את יוזמת הרחפנים של הממשלה, שממוקמת בירוחם, ופועלת לקראת יישום של שירותי משלוחים לאזורים עירוניים באמצעי זה.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי. צילום: רון קדמי, מתוך ויקיפדיה

שרת התחבורה הפצירה בקהילת הניידות החכמה "לענות על האתגרים של העולם האמיתי בכל הנוגע לגודש התנועה והבטיחות בכבישים, ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. יש מאחורי כל הטכנולוגיה הזאת רעיון גדול: לבצע מהפכה בעולם התחבורה. במקום הגבוה ביותר בסדר העדיפויות שלנו נמצאים ההליכה, אמצעי המיקרו-מוביליטי (כגון קורקינטים ואופניים – י"ה), והתחבורה הציבורית והשיתופית, כאשר הרכב הפרטי נמצא בתחתית".

"החדשנות בעולם התחבורה החכמה יכולה לשנות את המציאות, לשנות את החברה. זה לא רק להגיע ממקום למקום, אלא לאפשר לכל אחד ואחת להגיע לכל מקום שבו הם רוצים בחייהם. לתעשיית הטכנולוגיה יש תפקיד קריטי בכך, בבניית גשרים בין אנשים", ציינה מיכאלי. היא הביעה רצון שההיי-טק הישראלי יסייע בתחום זה למדינות אחרות במזרח התיכון, כחלק מבניית מערכות היחסים בין מדינות באזור לא רק סביב איומים משותפים, כי אם גם סביב ההזדמנויות והיתרונות שהטכנולוגיה מביאה אותם. "אולם", הוסיפה, "אל תטעו – המחשבות על שינוי מבעיתות אנשים מסוימים, שלצערי, יעשו את מה שהם יכולים כדי למנוע אותו. אנחנו רואים את זה בהסתה ובפיגועי הטרור. לכן, אנחנו צריכים להמשיך לעבוד ביחד עם כל מי שמאמין בעתיד טוב יותר מול כל מי שרואה בכך איום, ולעשות זאת ללא פשרות".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים