טלרד נמכרת לקבוצת הטלקום ליקוויד ב-200 מיליון שקלים

הנרכשת תקים חברה ייעודית שתרכוש את מלוא מניות טלרד ותהפוך אותה לחברה פרטית ● שווי העסקה גבוה בכ-27% משווי החברה עם פתיחת המסחר הבוקר (א') בתל אביב ● לאחר ההודעה - זינוק במניות טלרד

נרכשת. טלרד

טלרד הישראלית הודיעה היום (א') כי היא נמכרה לקבוצת הטלקום ליקוויד (Liquid Intelligent Technologies) תמורת כ-200 מיליון שקלים במזומן. שווי העסקה גבוה בכ-27% משווי החברה הנרכשת הבוקר בבורסה בתל אביב. מחירה נקבע ל-3.78 שקלים למניה, לעומת 2.99 שקלים הבוקר בבורסה. בעקבות ההודעה פתחה המניה של טלרד את יום המסחר בעליות חדות והיא עולה בכ-18%, נכון לפרסום ידיעה זו.

על פי ההסכם בין הצדדים, העסקה תתבצע במתכונת של מיזוג משולש הופכי: ליקוויד תקים חברה ייעודית, שתרכוש את מלוא מניות טלרד מידי בעלי מניותיה, ולאחר השלמת העסקה המניות שלה יימחקו מהמסחר בבורסה.

ליקוויד היא קבוצת חברות שפועלת בתחומי הטלקום, הפינטק והאנרגיה. היא בעלת שליטה בחברת ליקוויד, שהינה ספקית תקשורת ושירותי ענן עם נוכחות ב-15 מדינות ביבשת אפריקה. לליקוויד יש רשת סיבים באורך של כ-100 אלף ק"מ, הפרושים על פני היבשת, והיא מספקת תשתיות דיגיטליות, אבטחת מידע ושירותי ענן ברחבי אפריקה. כמו כן, ליקוויד מפעילה דטה סנטרים ביבשת זו. בנוסף, יש לה פעילויות בתחום הפינטק ובעולם ניהול מערכות האנרגיה הסולרית.

טלרד – או, בשמה המלא, טלרד נטוורקס – נוסדה עוד ב-1951 תחת השם חברה מאוחדת לטלפון ורדיו (המילה טלרד היא שילוב של שתי האותיות הראשונות בכל אחת מהמילים טלפון ורדיו). החברה פועלת בשלושה מגזרי פעילות עיקריים: היא מציעה מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת בכ-100 מדינות, לרבות בארצות הברית ובדרום אמריקה (בעיקר באמצעות טלרד נטוורקס BWA); בתחום תשתיות התקשורת, הסייבר וה-IT (באמצעות החברות הבנות מגלקום ואואזיס); ובעולמות מיקור תהליך עסקי, ניהול פרויקטים ושירותי מיפוי דיגיטלי (באמצעות החברות מרמנת וגאו-דע). טלרד מספקת את פתרונותיה לאלפי לקוחות, והיא מעסיקה מעל 1,500 עובדים בישראל ובחו"ל.

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד.

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד. צילום: פלי הנמר

מנכ"ל טלרד מאז אפריל 2019 הוא מוטי אלמליח, לשעבר מנכ"ל בזק בינלאומי, ומי שניהל, בין היתר, גם את יורוקום-פנסוניק, Telit ואלגדפון. אלמליח הוביל את החברה לצמיחה ולרווחיות. שווי החברה בעסקה הנוכחית, שנקבע לכ-200 מיליון שקלים, מבטא זינוק של כ-644% מאז מרץ 2020 – שיא משבר הקורונה, וגבוה בכ-108% משוויה עם כניסתו של אלמליח לתפקיד. טלרד סיכמה את 2021 עם הכנסות בסך של כ-179 מיליון דולר ועם רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) בסך של כ-18.9 מיליון דולר. כמו כן, נכון לסוף חודש מרץ 2022, לחברה צבר הזמנות של כ-196 מיליון דולר.

העסקה כפופה לאישור של רוב בעלי המניות בטלרד, והחברה מעריכה כי היא תושלם תוך מספר חודשים. בעלת המניות הגדולה בטלרד היא קרן פורטיסימו, עם 41% מהן.

את טלרד ייצגו בבלעדיות בעסקה בנקי ההשקעות דיסקונט קפיטל ולינקולן אינטרנשיונל, וליוו אותה עו"ד חיים פרידלנד, יאיר שילוני וארי פריד ממשרד גורניצקי. את ליקוויד ייצגו עו"ד שירין הרצוג, שרון גזית וג'ודי עמידור ממשרד גולדפרב זליגמן.

"טלרד תהיה מרכז טכנולוגי משמעותי לכל הקבוצה"

יובל כהן, יו"ר טלרד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, אמר כי "החיבור עם ליקוויד, שהינה קבוצה בינלאומית משמעותית, יבטיח את התרחבות טלרד בארץ כמרכז טכנולוגי משמעותי לכל הקבוצה, ואת החדירה לשווקים וללקוחות חדשים בשנים הבאות".

לדברי אלמליח, "השילוב עם ליקוויד יאפשר את הבאת החדשנות הטכנולוגית המוצרים והשירותים של טלרד בשלושת מגזרי הפעילות שלה לפעילות הבינלאומית הקיימת בקבוצה הרוכשת, המשרתת מיליוני לקוחות פרטיים ומאות אלפי לקוחות עסקיים ברחבי היבשת. כמו כן, הוא יביא להאצה ופיתוח משמעותיים של עסקי טלרד בשווקים הבינלאומיים ולהגדלת הפעילות בישראל. בשלוש השנים האחרונות פעלנו יחד עם דירקטוריון החברה להשבחת עסקיה של טלרד ולכניסתה של החברה לשווקים חדשים ולתחומי פעילות נוספים, כולם מוטי חדשנות וטכנולוגיה, שיהוו את הבסיס להמשך צמיחתה של טלרד ביחד עם ההזדמנויות שיפתחו עם קבוצת ליקוויד בעולם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים