אזהרה: "הבעיות בשרשרת האספקה יגרמו לפריחה בשוק האפור ובזיופים"

בעקבות הבעיות המתמשכות בשרשרת האספקה והמשלוחים היקרים והאיטיים, גם משווקים בערוצים רשמיים של החברות מתחילים לפזול לכיוונים לא מורשים כמו השוק האפור וזיופים כדי לספק את הסחורה שהלקוחות מבקשים

פריחה בשוק האפור ובזיופים בגלל בעיות בשרשרת האספקה.

השוק האפור תמיד היווה אתגר למשווקות רשמיות של מוצרי טכנולוגיה. כעת, בעקבות הבעיות המתמשכות בשרשרת האספקה והבעיה של המשלוחים היקרים והאיטיים, יש עלייה בשוק הצדדי הזה שמלווה בעוד תופעה: מספר הולך וגובר של זיופים.

הבעיה הגדולה הנוספת שנובעת מהמחסור היא, שגם משווקים בערוצים רשמיים של החברות מתחילים לפזול לכיוונים לא מורשים בגלל חוסר היכולת שלהם לספק את הסחורה שהלקוחות שלהם מבקשים, וזאת למרות שמוצרים שנמכרים בייבוא מקביל לא מורשה אינם זוכים ברוב המוחלט של המקרים לאחריות.

ויותר מכך, בחברת התקשורת סיסקו, לדוגמה, מספרים שהמוצרים הללו, שאינם עוברים דרך הערוצים של החברה והמשווקים הרשמים שלה, גם לעיתים מגיעים עם פגיעויות אבטחה אחרי שעברו "טיפול" בידי האקרים.

"יש להודות שהבעיה גדלה בגלל הזמן הממושך יותר עד ההגעה לשוק. הלקוחות חסרי סבלנות ולפעמים הם לא עוקבים אחר ההנחיות שהצוות שלנו מספק", אמר אל פלדין, המנהל המשפטי של הגנת המותג בסיסקו.

סיסקו, כמו גם מיקרוסופט, HPE, ג'וניפר נטוורקס ועוד הן חברות  בגוף שמכונה AGMA – הברית למען מלחמה בשוק האפור והפחתת זיופים. להערכת החברות בארגון, השוק האפור ושוק הזיופים גורמים לשותפים בערוצים הפסדים בשיעור של כ-100 מיליארד דולר בשנה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים