טוויטר: אפולו גלובל עשויה לסייע במימון הצעות לרכישה

ענקית הפרייבט אקוויטי, שרכשה בעבר את AOL ויאהו, שוקלת לקחת חלק בניסיונות לרכישת הרשת החברתית המצייצת, זאת בעקבות הצעתו של אילון מאסק לקניית הפלטפורמה ב-43 מיליארד דולר, אשר לא התקבלה

מעוניינת להצטרף למשקיעים בטוויטר? אפולו גלובל מנג'מנט. עיבוד ממוחשב.

טוויטר (Twitter) נמצאת כבר מזה כמה שבועות במרכז תשומת הלב של אנשי עסקים ומשקיעים טכנולוגיים, וזאת לנוכח ניסיון של היזם אילון מאסק, מנכ"ל החברות טסלה, SpaceX ואחרות, להשתלט עליה. אחרי שרכש 9.2% ממניותיה, והפך לבעל ניירות הערך הגדול בחברה (עניין שהשתנה לאחר מכן שוב), מאסק – שטוען כי הוא מעוניין להפוך לבעלים של טוויטר כדי להפוך את השירות שלה לדוגל יותר בחופש הביטוי – הודיע שהוא רוצה לקנות את החברה כולה תמורת 43 מיליארד דולר, הצעה שלא התקבלה.

אלא שהמהלך שעשה מאסק עורר עניין של חברות נוספות בהשקעה או ברכישת הרשת החברתית המצייצת, וכעת אפולו גלובל מנג'מנט (Apollo Global Management) הופכת לאחת המתעניינות המעניינות בהשקעה בטוויטר. ענקית הפרייבט אקוויטי היא בעלת ניסיון בתעשיית המדיה, ורכשה בשנה שעברה את AOL ויאהו (!Yahoo) בעסקה בשווי 5 מיליארד דולר. היא קנתה את החברה, שהייתה ידועה בעבר כקבוצת המדיה של וריזון (Verizon Media Group), מ-ויריזון.

על התעניינות אפולו בהשקעה החמה דיווח הוול סטריט ג'ורנל, בהתבסס על דברי גורמים יודעי דבר. לפי המקורות הללו, שביקשו להישאר אנונימיים משום שהשיחות היו חסויות, טרם התקבלו החלטות גורפות בנדון, אך אפולו, שהיא אחת מחברות הרכישה הגדולות בעולם, כבר ניהלה מגעים לגבי גיבוי עסקה פוטנציאלית לקניית טוויטר, כך דיווח הג'ורנל.

למעשה אפולו עשויה, כך דווח, להשקיע את כספה יחד עם רוכש או רוכשים נוספים, אולי אפילו יחד עם מאסק עצמו, לצורך השתלטות על הרשת החברתית.

יצוין כי לפחות חברת פרייבט אקוויטי אחת נוספת, תומא בראבו (Thoma Bravo), הביעה עניין ברכישת טוויטר, כך דיווח הניו יורק טיימס.

אפולו גם בחנה שיתוף פעולה אפשרי בין יאהו שבבעלותה לבין טוויטר, כך על פי הגורם ששוחח עם הג'ורנל, אם כי אין ערובה שהרשת החברתית תהיה פתוחה לעסקה כזו או אחרת.

רוצה לרכוש את טוויטר. אילון מאסק.

רוצה לרכוש את טוויטר. אילון מאסק. צילום: פליקר

גלולת הרעל שהפריעה להשתלטות של מאסק

כאמור, מאסק, האיש העשיר בעולם, הגיש בשבוע שעבר הצעה לרכישת טוויטר, ולהפיכתה לחברה פרטית. מאסק ביקש לבצע את הרכישה לפי שווי מניה של 54.20 דולר, אך הצעתו לא הספיקה לו לצורך הקנייה. משום שהונו קשור ברובו במלאי, ואפשר שאין לו מספיק מזומנים למימון עסקה גבוהה יותר, כך לפי אנליסטים, ייתכן שמאסק יאלץ ליצור חובות של 15 עד 20 מיליארד דולר כדי לממן את מאמציו ולהצליח בהם.

בשבוע שעבר הודיעה טוויטר שהיא משתמשת בשיטה המכונה 'גלולת רעל' (Poison Pill), שתקשה משמעותית על מאסק לרכוש יותר מ-15% מהחברה. טוויטר אמרה שהתמרון ההגנתי לא יעצור את החברה מלקיים שיחות עם כל קונה פוטנציאלי, וייתן לה יותר זמן לנהל משא ומתן על עסקה שדירקטוריון החברה מאמין שמשקפת בצורה הטובה ביותר את ערכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים