אודי לפידות, אורקל: "בעולם האנושי, כמו ב-ERP, אחדות המערכות נוצרת משמירה על הפרטים לצד שילובם"

"הרעיון שלנו הוא להציע ליהנות מפתרונות עצמאיים, משלימים למערכת ה-ERP הקיימת בארגונים, שהיא לא בהכרח מערכת אורקל", אמר לפידות, המשמש כ-CTO ליישומים בחברה ● הוא הציג בכנס ERP++ של אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ג'), פתרונות משלימים למערכות ERP ואמר, כי לעתים, יש בקרב העובדים התנגדות לפתרונות אלה ● לדבריו, התנגדות זו נובעת מסיבות שונות ולא ענייניות

"בעולם האנושי, כמו בעולם מערכות המידע בכלל וה-ERP בפרט, המתכון האמיתי לאחדות הוא שמירה על כל פרט ופרט בקבוצה. מצד שני, קיים הצורך שתהיה הלימה בין הפרטים", כך אמר אודי לפידות, CTO ליישומים באורקל (Oracle) ישראל.

לפידות היה בין הדוברים בכנס ++ERP, שנערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בעולם היישומים, והנחו אותו יוסי סופר, לשעבר מנהל פרויקט ה-ERP הצה"לי, ששימש כראש ועדת התכנים לכנס, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לפידות הציג בכנס פתרונות משלימים למערכות ERP. הוא ציין, כי לעתים, מסיבות שונות ולא ענייניות, יש התנגדות לפתרונות משלימים שכאלה. הדימוי של האחדות וההלימה בין הפרטים, אמר לפידות, הוא שמאפיין את מערכות אורקל, שיצרה מפת פתרונות אינטגרטיביים. הוא הוסיף, כי "הרעיון שלנו הוא להציע ליהנות מפתרונות עצמאיים, משלימים למערכת ה-ERP הקיימת בארגונים, שהיא לא בהכרח מערכת אורקל".

הוא אף הציג את האסטרטגיה של אורקל, שלדבריו, כוללת שלושה עקרונות. אחד מהם הוא שלמות. "ERP זה חשוב, אך המערכת אינה כל חזות המיחשוב בארגון", אמר. "מערכות הליבה תופסות יותר נפח ומשקל סגולי". העיקרון השני הוא פתיחות, "הנובעת בשל הבנה שללקוחות יש פתרונות מעורבים, והמטרה שלנו היא להשתלב בכל סביבה ארגונית". העיקרון השלישי הוא אינטגרציה, ולגביו אמר לפידות, כי "יש לספק לשוק מפת פתרונות שניתן יהיה לבחור ממנה, את כולה או את חלקה, ושהכול ישתלב עם הקיים".

לפידות סיים בציינו, כי "אורקל רכשה בארבע השנים האחרונות 50 בתי תוכנה עם מאות פתרונות משלימים ל-ERP, חלקם פתרונות רוחביים, כגון סיבל (Siebel), פיפלסופט (PeopleSoft) והיי פריון (Hyperion), וחלקם פתרונות ייעודיים ספציפיים למגזרים מסוימים, דוגמת עולם הקמעונות או הבנקאות".

"מערכות ה-ERP אינן מטפלות בכל חוליות שרשרת האספקה"

אהוד קרמר, סמנכ"ל אינטנטיה ישראל, נציגת לאוסון (Lawson) בארץ, אמר, כי החברה קיימת מזה 14 שנים, כמיישמת מערכת M3 של לאוסון, תוך התמחות במגזר היצרני-תעשייתי, וכי "יישמנו יותר ממאה פרויקטים בארץ". הוא ציין שכיום, מערכות ה-ERP אינן מטפלות בכל חוליות שרשרת האספקה. "קיימות חוליות חסרות. אין קשר בין פריטי מידע הבאים ממשתמשים פנימיים, לבין מידע חיצוני המגיע מקבלני משנה, לקוחות וספקים. הפתרון שלנו קושר את הדברים הללו לחבילה אחת, הסוגרת את כל הפערים", אמר.

גלי כץ, סמנכ"ל טכנולוגיות אול-טוגדר, הציג את המצב לו לאוסון נותנת פתרון – בשל כך שאין זרימת מידע מתקבלות החלטות על בסיס מידע חלקי מה שמביא לאובדן כספים. מרכיבי הפתרון, אמר, "הם בבחינת גשר בין מערכות, גשר בין תהליכי העבודה ושכבת מידע, היוצרת שיתופיות שלמידע זה עבור המשתמשים השונים". הוא הוסיף, כי "המערכת מייצרת התראות ההופכות את התהליכים הארגוניים לפרו-אקטיביים, תוך יצירת מסגרות עבודה לתהליכים הללו, שקיפות של המידע ותיעודו". כץ סיכם בציינו, כי ייחודו של המוצר הוא בהיותו פרו-אקטיבי. "אנחנו מציעים מודל ייחודי, המחבר בין קצוות שונים במערכת ויוצר שפה ארגונית אחודה אחת".

אסף לוסטיג, מנמ"ר מיטרוניקס, הציג את הטמעת מערכת ה-ERP בחברות בנות שלה בחו"ל. הוא אמר, כי החברה מייצרת מוצרים עבור בריכות שחייה, רובוטים לניקוי שלהן, מוצרי בטיחות למניעת טביעה ומוצרים לטיפול במים. היא מונה 250 עובדים, חלקם בחו"ל, שם נמצאת רוב הפעילות העסקית שלה.

לוסטיג הציג את הטמעת מערכת של פריוריטי בחברות בת של מיטרוניקס בארצות הברית ובצרפת. הוא אמר, כי "היבט חשוב בהקמה הוא שזו ארכה ארבעה חודשים בלבד. המודולים שהוטמעו הם שיווק ומכירות, רכש, לוגיסטיקה כספים ושירות. יתרון נוסף שהתקבל הוא הפקת תוצרי BI מנתונים שהגיעו ממערכת ה-ERP". הוא סיכם בציינו, כי בסוף התהליך נוצרה מערכת מידע אחת, המשרתת את כלל חלקי הארגון. לוסטיג הוסיף, כי הפרויקט הביא ליצירת אמון בין עובדי החברה לעובדי חברות הבת.

יעקב אלון, מנכ"ל חברת ראאן, הציג את הטמעת מערכת פריוריטי בחברת גלילאון. הוא אמר, כי החברה, הפועלת בתחום גלילי הנייר, מונה 110 עובדים וממוקמת באזור התעשייה בקיסריה. אלון הסביר, כי ייחודה של החברה הוא בכך שהיא מטפלת מדי יום ב-800 הזמנות לקוח, ואלה ממומשות תוך חצי יממה. הפרויקט החל בדצמבר 2009 ועלה לאוויר באפריל השנה, ללא תקלות.

נסים ברדה, מנמ"ר GES, מקבוצת גרנית הכרמל, הציג את מורכבות מערכות ה-ERP שלו, שבחלקן יש סאפ (SAP) ובחלקן פריוריטי. הוא אמר, כי החברה עוסקת בטיפול במים ושפכים ובטיפול בכימיקלים. בין השאר, ציין, היא תכננה ומתפעלת את מתקן ההתפלה בפלמחים, המספק מים בקיבולת של 50 מיליון קוב בשנה. ברדה אמר, כי החברה מצויה בעיצומו של תהליך, כאשר היעד שלה הוא להגר את כל מערכות ה-ERP השונות למערכת פריוריטי אחת, הכוללת את כל תחומי הפעילות של החברה. הוא ציין, כי ההטמעה של המערכות בוצעה על ידי חברת מידעטק.

עמוס עוז, מנמ"ר לגין לייצור אריזות מזון ושפופרות, הציג במהלך הכנס סיפור לקוח שבמסגרתו הוטמעה בחברה מערכת מובקס (Movex) על ידי אינטנטיה. יורם רוזנבאום, המייסד והבעלים של אתר לופה, חתם את הכנס, והציג את הטמעת מערכת ה-ERP של תפנית, שבוצעה על ידי מטריקס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קרן

    נציגות מרשימה של פריוריטי בכנס. פריוריטי שוב מוכיחה שהיא מערכת ה- ERP המובילה בישראל.

אירועים קרובים