הסטארט-אפ של הנשיאה לשעבר של אינטל יונפק בבורסה

הסטארט-אפ אמפייר לייצור מעבדי שרתים בראשותה של רנה ג'יימס, שאורקל השקיעה בו כמעט חצי מיליארד דולר, הגיש את מסמכי ההנפקה, ולפי דיווחים זכה להערכת שווי של שמונה מיליארד דולר

רנה ג'יימס, מייסדת ומנכ"לית אמפייר, לשעבר נשיאת אינטל.

אמפייר, הסטארט-אפ המעניין לייצור מעבדי שרתים המבוססים על הטכנולוגיה של ARM, החליט להנפיק את עצמו בבורסה. המסמכים שהגישה לראשות הבורסה עדיין מוגדרים כסודיים, ולפי ההערכות בשוק מעבר לכספים שיזרמו לקופת החברה ישירות מההנפקה, התקווה באמפייר היא שבהמשך זה יעזור לה לגייס משקיעים נוספים בחברה.

אמפייר שנוסדה ב-2017 על ידי רנה ג'יימס, ששימשה בעבר כנשיאת אינטל, מייצרת מעבדים שצריכת הכוח שלהם נמוכה יותר ממה שמקובל כיום בשוק, ולמרות שברשימת הלקוחות שלה כבר נמצאות אורקל ומיקרוסופט, היא עדיין שחקנית זעירה בלבד עם נתח שוק של כ-1% בלבד. עם זאת, מתחילת דרכה היא שמה על הכוונת שלה את המובילות בשוק אינטל ו-AMD, שהמעבדים שלהן לשוק השרתים מבוססים על x86.

עם זאת, החברה מעוררת עניין רב, במיוחד בהיבט של חיסכון כספי בסעיף הוצאות החשמל והקירור, ובמשא ומתן שהיא ביצעה לאחרונה מול סופטבנק, שלא התממש, היא זכתה להערכת שווי של כ-8 מיליארד דולר.

אחת המשקיעות הגדולות באמפייר היא אורקל עצמה, שהשקיעה בה כמעט מאז הקמתה בכמה סבבים סך של כ-426 מיליון דולר. בדו"ח הרבעוני האחרון שלה התייחסה אורקל להשקעות שלה באמפייר שלפי חוקי חשבונאות היא שולטת בכ-20% מהחברה הצעירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים