למה תובע בעל מניות של טוויטר את אילון מאסק?

המשקיע שהגיש את התביעה טוען כי מאסק אחראי ל"הצהרות והשמטות כוזבות ומטעות מהותית", בגלל עיכוב בחשיפת רכישת 9.2% ממניות החברה על-ידי המולטי-מיליארדר, שביצע את הקנייה באמצע מרץ אך חשף אותה רק באחרונה

אילון מאסק.

משקיע של טוויטר (Twitter) תובע את היזם המפורסם אילון מאסק על כך שלא חשף כי קנה נתח גדול ממניות החברה במועד הרכישה, מה שפגע בבעלי המניות, לטענת התובע.

מנכ"ל חברות הענק טסלה, SpaceX ואחרות חשף ב-4 באפריל כי רכש 9.2% מהמניות של טוויטר, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר שלה. לאחר מכן נודע כי הוא גם מונה לחבר דירקטוריון בחברה, אך ביום א' הודיע ​​לפתע מנכ"ל טוויטר, פרג אגרוואל, כי מאסק לא ייצטרף לדירקטוריון בסופו של דבר.

הסיבה לכך שמאסק לא יכהן כדירקטור היא כנראה שכך יתאפשר לו לקנות מניות מבלי לעמוד בהסכם שלו עם החברה להגביל את אחזקתו ל-14.9%.

מי שמכר מניות לפני ההודעה – הפסיד

מניות הרשת החברתית המצייצת זינקו, כשהמשקיעים ראו בצעד הבעת אמון ותמיכה מצד האיש העשיר בעולם, וביום ההודעה הם אף נסקו ב-27%, מ-39.31 דולר למנייה ל-49.97 דולר. 

עם זאת, חוקי הסחר הפדרליים בארה"ב מחייבים משקיעים להודיע ​​לרשות ניירות ערך, ה-SEC, אם רוכשים חרגו ורכשו יותר מ-5% ממניותיה של חברה בתוך 10 ימים. מאסק רכש את מניותיו ב-14 במרץ, אך כאמור לא הודיע ​​על כך עד תחילת באפריל.

בתביעה החדשה, שמבקשת להפוך לתובענה ייצוגית, נטען כי בתקופה שבין חציית רף ה-5% לדיווח לציבור, הצליח מאסק לרכוש מניות נוספות בהנחה. לפי הערכת מומחים ייתכן שבמסגרת העיכוב הלא חוקי הזה הרוויח מאסק 156 מיליון דולר.

התביעה הוגשה ביום ג' לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, ומבקשת להפוך לתובענה שבה ייקחו חלק משקיעים שמכרו מניות של טוויטר במהלך אותה תקופה ושהיו עשוים לנהוג אחרת לגמרי לו היו יודעים מבעוד מועד על מעורבותו של מאסק באחזקות החברה.

המשקיע שהגיש את התביעה, מארק ביין ראסלה שמו, טוען שמאסק אחראי ל"הצהרות והשמטות כוזבות ומטעות מהותית". ביין ראסלה טוען כי מכר 35 מניות של טוויטר תמורת 1,373 דולר, במחיר ממוצע של 39.23 דולר ליחידה, לפני שמאסק חשף את השקעתו – דבר שפגע בו פיננסית.

ג'פרי בלוק ממשרד עורכי הדין המייצג את התובע אישר שהתביעה אכן הוגשה וציין כי אינה נוקבת בסכום, אלא מבקשת להעמיד חבר מושבעים שיפסוק בגין פיצוי הולם למשקיעים שנפגעו.

מאסק לא הגיב לעת עתה לדבר התביעה, וכן ה-SEC לא ענתה בינתיים לשאלת התקשורת האם גם היא מתכוננת לנקוט בצעדים נגד מאסק, שהפר את חוקי המדינה בנוגע לקניית ניירות הערך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים