"הכול טכנולוגיות: מצילום קרקעית העין עד ניפוק רישיונות קנביס רפואי"

חיה ברקאי, מנמ''רית מור שירותי רפואה, שמפעילה את רשת מכוני מור, מספרת על המהפכה הדיגיטלית שעובר הארגון הרפואי, שמתמחה באבחון, בירור וטיפולים רפואיים - בשיתוף מומחי נס

חיה ברקאי, מנמ''רית מור שירותי רפואה.

"ככל מנמ"רית ומנמ"ר, אני ניצבת מול שורת אתגרים ארוכה. משבר הקורונה רק העצים את החשיבות של הטכנולוגיות והדיגיטל אצלנו, כמו בכל ארגון בריאות בעולם, כולל בארץ. האתגר הגדול מכולם הוא להצעיד את הארגון קדימה במסע הדיגיטלי שאנחנו צולחים, כדי לשפר את חוויית ומסע הלקוחות", כך אמרה חיה ברקאי, מנמ"רית מור שירותי רפואה, שמפעילה את רשת מכוני מור.

ברקאי משמשת מזה כשנה בתפקידה. מאחוריה שלושה עשורים במכבי שירותי בריאות, שם שימשה בשלל תפקידים, כשהאחרון שבהם – סגנית מנמ"ר ומנהלת היישומים הרפואיים והדיגיטל בקופה.

היא ציינה כי "רשת מור היא חברה פרטית שהוקמה ב-1974, המספקת שירותים לכל קופות החולים ולאנשים פרטיים. המייחד את המכון הוא שירות פיענוח רפואי מהטובים ביותר בארץ ותקנים רפואיים מחמירים, לצד מכשור מעודכן וחדשני, כאשר הדגש הוא על השירות וחוויית המטופל".

מור היא חברה בת של שירותי בריאות כללית, שמונה 700 עובדים, משתמשי IT פנימיים, ומאות אלפי מטופלים מדי שנה. לצד כלל מערך הבדיקות הרפואיות, המכון מספק שירותים כגון בדיקות סקר למעסיקים ולעובדים, ובדיקות למטיילים. "בין היתר, אנחנו עוסקים בפעילות לחידוש רישיונות למתן קנביס רפואי, ועובדים מול משרד הבריאות בתחום. בנוסף, אנחנו מעניקים מגוון של בדיקות עיניים אבחנתיות וטיפולים מרופאים מומחים בתחומם, בהם פונדוס בקהילה – צילום קרקעית העין לחולי סוכרת. השירות נייד ומונגש לחברי הכללית בסניפים הקרובים לביתם", אמרה ברקאי.

"מוקד שירות הלקוחות של רשת מכוני מור מהווה חלק חשוב בפעילות שלנו, ומטפל ביותר ממיליון בדיקות בשנה", הוסיפה. "המוקד כולל עשרות נציגים, שמטפלים באלפי שיחות נכנסות וביותר מ-1,000 שיחות יוצאות ביום. במוקד פועלת מערכת תקשורת רב ערוצית, שמתחברת למערכות הליבה הארגוניות. בין השאר, היא מאפשרת ניוד אוטומטי של לקוחות בין נציגי השירות, לאחר שקלול מערך הנתונים – לטובת קיצור זמני ההמתנה והטיפול. במסגרת ההיערכות בעת הקורונה הוספנו למוקד זימון התורים ערוץ צ'ט בוט, לשיפור השירות אל מול הלקוחות".

בהיבט הטכנולוגי, אמרה ברקאי, "מערכות הליבה של מור הן פרי פיתוח עצמי בסביבת דוט.נט. מערכת אחסון ההדמיות הרפואיות, PACS, היא של פיליפס (אלגוטק), והיא עברה שדרוג גרסה משמעותי מהראשונים בארץ. עוד החלפנו את מערכת הטלפוניה – בזו של סיסקו".

אתר מחודש לחלוטין – בחודשיים בלבד

ברקאי עומדת בראש צוות של 25 מקצועני IT, חלקם במיקור-חוץ של נס. "במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית שאנחנו עוברים, לצד מומחי הדיגיטל של נס", היא סיפרה, "אפיינו, עיצבנו, כתבנו ופיתחנו את כל אתר האינטרנט מחדש – ובזמן שיא של כחודשיים". לדבריה, "מומחי האבטחה של נס מספקים לנו שירותי הגנת מידע וסייבר, ואנחנו בוחנים מעבר לשירותים מנוהלים מתקדמים, למשל בעולם אבטחת המידע".

לסיכום אמרה ברקאי כי "את התפיסה הדיגיטלית שלנו גיבשנו במהלך השנה החולפת ובהתאמה למציאות החדשה שנוצרה בעקבות הקורונה. התפיסה מושתתת על הצבת המטופל במרכז, תוך התייחסות למסעות הלקוח במכון. מכון מור נמצא בתנופה, ובאחרונה פתחנו שלושה סניפים חדשים בפריפריה, בהם בטבריה. גם פה, ל-IT, לדיגיטל ולטכנולוגיה היה חלק קריטי בהקמה. זו הייתה שנה מאתגרת ורבת פעילות בקידום התפיסה הדיגיטלית – הן אל מול העובדים והן אל מול הלקוחות. נמשיך ליישם את התוכנית הדיגיטלית שהתווינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים