אילון מאסק הצטרף לדירקטוריון טוויטר וכבר מתחיל להניע שינויים

הצטרפותו של המייסד ומנכ"ל ענקיות הטכנולוגיה טסלה ו-SpaceX, בין השאר, לחבר המנהלים ברשת המצייצת מגיעה אחרי שביום ב' הוא רכש 9.2% ממניות החברה, מה שגרם להן לזנק ביותר מ-25%

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

היזם הטכנולוגי המפורסם אילון מאסק, המייסד ומנכ"ל ענקיות הטכנולוגיה טסלה, SpaceX ואחרות, רכש באחרונה ניירות ערך של טוויטר בהיקף עצום, בהשקעה של כ-3 מיליארד דולר, והפך לבעל המניות הדומיננטי בחברה. עקב המהלך, מאסק הצטרף לדירקטוריון של הרשת החברתית המצייצת, כך על פי הגשה מטעם טוויטר לרשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, שנבדקה על ידי The Verge.

פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר, אישר את הידיעה באמצעות הודעה בחשבונו על ההצטרפות של האיש העשיר בתבל לחבר המנהלים.

"אני נרגש לשתף שאנחנו ממנים את אילון מאסק לבורד שלנו! באמצעות שיחות עם אילון בשבועות האחרונים, התברר לנו שהוא יביא ערך רב לדירקטוריון שלנו", צייץ אגרוואל. "הוא גם מאמין נלהב וגם מבקר אינטנסיבי של השירות, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים בטוויטר ובחדר הישיבות, כדי לחזק אותנו לטווח הארוך. ברוך הבא אילון!", הוסיף המנכ"ל בציוץ עוקב.

לאחר שמאסק הודיע ​​כי רכש 9.2% ממניות הרשת החברתית, הדגים ציבור המשקיעים את התלהבותו מהאקט ושווי המניות הרקיע שחקים בבורסה. למעשה מניית טווויטר עלתה ביותר מ-25% מיד עם פרסום הידיעה על השקעתו של היזם הכי מפורסם בעולם בה.

גם ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר לשעבר וחברת התשלומים בלוק בהווה, שהיה ממייסדי הרשת המצייצת, ביטא התלהבות מהצטרפות מאסק לדירקטוריון. "אני ממש שמח שאילון מצטרף לבורד של טוויטר! אכפת לו מאוד מהעולם שלנו ומהתפקיד של טוויטר בו. פרג ואילון שניהם מובילים עם הלב ויהוו נבחרת מדהימה", צייץ דורסי. מעניין לציין כי מאסק מחזיק כעת פי ארבע יותר מניות טוויטר מדורסי המייסד.

יצוין עם זאת כי לפי CNBC, רכישת המניות של מאסק עלולה לעורר בעיות עם רשות ניירות ערך האמריקנית. הסיבוך הראשון התרחש לאחר שמאסק לא שם לב לכלל לפיו כל מי שיש לו יותר מ-5% ממניות החברה חייב לפרסם גילוי נאות של הדבר ב-10 הימים הראשונים אחרי הרכישה. במקרה המסוים, מאסק קנה את המניות ב-14 במרץ, וההודעה אודות העניין פורסמה לראשונה רק ב-4 באפריל, כלומר 21 ימים לאחר מכן. בגין פעולה זו הוא צפוי לספוג קנס של 100 אלף דולר.

"שיפורים משמעותיים בטוויטר בחודשים הקרובים"

ביום ב' נודע כי מאסק – המוכר כמשתמש "כבד" ברשת החברתית המצייצת – רכש 73.5 מיליון מניות שלה, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול בקבוצה, לפני קרן ההשקעות ואנגארד (Vanguard Group) שבבעלותה 8.8% מהמניות, ומורגן סטנלי (Morgan Stanley Investment Management), הבעלים של 8.4% מניירות הערך, כך לפי נתוני בלומברג.

מנכ"ל טסלה ישב בדירקטוריון עד 2024. בפרק זמן זה נאסר עליו להחזיק בנפח של יותר מ-14.9% ממניות החברה, אך עמדתו הקיימת כבר מאפשרת לו דומיננטיות בקבלת החלטות בחברה.

מאסק, כהרגלו, פנה לחשבון הטוויטר שלו כדי לעדכן את עוקביו במצב החדש, וציין שהוא יעבוד עם אגרוואל כדי לבצע "שיפורים משמעותיים בטוויטר בחודשים הקרובים".

חיפש דרך ליצור שינויים בטוויטר – ומצא

הרכישה מגיעה פחות משבועיים לאחר שמאסק "נכנס" בטוויטר כששאל את העוקבים שלו בסקר אם היא שומרת על ערכי חופש הביטוי, זכה בתשובה הנחרצת "לא" ואף תהא מולם מה יש לעשות והאם עליו לפתוח רשת חברתית משלו, שתהיה מאפשרת יותר לדיעות משתמשים מגוונות.

מאסק – שאולי למד מניסיונו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לפתוח רשת חברתית אלטרנטיבית, אשר לא ממש מסתמן כהצלחה בינתיים – כנראה איתר שיטה אחרת להשפיע על הנהלים של הפלטפורמה האהובה עליו, דרך חבר המנהלים והבעלות על שלל המניות.

טוויטר חשופה במיוחד ללחץ מבחוץ, מכיוון שבניגוד לגוגל, פייסבוק, אמזון או סנאפ, למייסדי החברה אין שליטה מיוחדת בהצבעה על עתידה. החברה זה עתה התאוששה מלחץ חזק של בעלת המניות אליוט מנג'מנט, שהחל ב-2020 ושהוביל את דורסי לעזוב את החברה לבסוף.

כאמור, מאסק מתכונן לפעול בצמוד לאגראוול כדי לערוך שינויים גדולים בהתנהלות רשת המיקרו בלוגינג, שלטעמו לוקה בחסר. למשל מעסיק אותו עניין הוספת כפתור עריכה לציוצים, והוא כמובן כבר הפשיל שרוולים והחל בניסיון לשנות זאת.

אתמול צייץ המולטי-מיליארדר סקר נוסף ובו שאל את המשתמשים אם הם מעוניינים בכפתור עריכה שכזה. הוא זכה מיד במאות אלפי תשובות, ועד מועד כתיבת שורות אלו כבר הצטברו בסקר 4,406,764 תשובות ותוצאה מובהקת – 73.6% מהמשיבים מעוניינים בשינוי הראשון שמאסק מקדם.

כעת נותר לראות כמה מהר יתחילו להתתבצע שינויים בפועל בהתנהלות האפליקציה, וניתן להמר, בהתחשב באינטנסיוביות הכלליית של מאסק, שהדבר יתרחש מאוד מאוד מהר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים